Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

Alternator w koparko spycharce białoruś podłączenie?

Polecane posty

pawelsax    0

Witam kupiłem koparke jak w temacie rok 1989 z rozkreconym alternatorem jest kompletny ale kable wychodzace z niego nie są na swoich miejscach,wychodzą z sirodka alternatora 3 przewody zielony od mostka prostowniczego oraz zielony i żółty od uzwojenia wzbudnego ponieważ jest to alternator bezszczotkowy. mam orginalny regulator napiecia do mtz,t25,białoruśi nie wiem jak z nim polaczyć te przewody?od strony kabiny wychodzą dwa jeden grubszy pewnie to +, drugi cieńszy nie wiem do czego napewno był z alternatorem.proszę o podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sowieckich wynalazkach były co najmniej cztery typy alternatorów. Daj dokładne zdjęcia, bo inaczej nikt Ci nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu masz schemat. lewa część to alternator a prawa regulator napięcia. Po opisach na regulatorze bez problemu połapiesz się który kabel do czego. Jedynie na cewce można sie pomylić i podłączyć na odwrót.

 

http://zapodaj.net/3a03bd4eb5aa0.jpg.html

 

Nie mam innego schematu, według tego podłączałem swój alternator w ruskim i działa. Zakładam że masz taki sam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

http://obrazki.elektroda.net/62_1243618574.jpg

 

alternator jest taki sam jak na tym zdjęciu zdjecie to jest tylko podglądowe bo orginalnego nie mam czym zrobić

u mnie przewody są innego koloru poza tym jest taki sam, w moim wychodzą 2 zielone i jeden żółty w tym są inne kolory i chyba źle podłączone

Edytowano przez pawelsax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jedna z tych śrub to szustka. Tam nie będziesz miał problemu bo tylko jeden kabel pasuje. Dwie pozostałe to piątki. Na jedną przychodzą dwa kable na drugą jeden. Jutro popatrze w swoim i zapodam foto. Masz taki sam alternator jak ja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

dzięki, podaj mi dokładnie jakie kolory sa ze soba polaczone od alternatora i czy jest różnica jezeli zamieni się te dwa wychodzące od uzwojenia wzbudzenia tego co zastepuje szczotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sorrki że tak późno ale z czasem było kiepsko. Tu masz foto jak to wygląda u mnie. Od lewej pierwsza śruba M6 kabel idzie do instalacji pod deską rozdzielczą do bezpiecznika a blaszka to przyłącze do regulatora. Druga śruba M5 dwa czerwone stojan i cewka a trzeci idący w dół nie przykręcony idzie do instalacji ciągnika zdaje się do przekaźników nie pamiętam. Trzecia śruba czarny cewka. Pod przyłączami czarna kostka regulator napięcia z widocznymi opisami.

 

http://zapodaj.net/b...b5b929.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Witam dzięki, wiec tak juz zkręciłem:

ja mam nie czerwone ale zielone 2 przewody połączone ze sobą pod (rozyjskie d) jeden to mostek prostowniczy drugi to cewka wzbudzenia, u ciebie czarny u mnie zółty to też cewka wzbudzenia ( rosyjskie sz). Teraz do ciągnika idą dwa przewody jeden od + ten pod klucz 10 gruby przewód do amperomierza i cieńszy wzbudzenie do przekażnika.tak powinno być chyba że sie myle :) pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj