Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

Alternator w koparko spycharce białoruś podłączenie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelsax    0

Witam kupiłem koparke jak w temacie rok 1989 z rozkreconym alternatorem jest kompletny ale kable wychodzace z niego nie są na swoich miejscach,wychodzą z sirodka alternatora 3 przewody zielony od mostka prostowniczego oraz zielony i żółty od uzwojenia wzbudnego ponieważ jest to alternator bezszczotkowy. mam orginalny regulator napiecia do mtz,t25,białoruśi nie wiem jak z nim polaczyć te przewody?od strony kabiny wychodzą dwa jeden grubszy pewnie to +, drugi cieńszy nie wiem do czego napewno był z alternatorem.proszę o podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sowieckich wynalazkach były co najmniej cztery typy alternatorów. Daj dokładne zdjęcia, bo inaczej nikt Ci nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Tu masz schemat. lewa część to alternator a prawa regulator napięcia. Po opisach na regulatorze bez problemu połapiesz się który kabel do czego. Jedynie na cewce można sie pomylić i podłączyć na odwrót.

 

http://zapodaj.net/3a03bd4eb5aa0.jpg.html

 

Nie mam innego schematu, według tego podłączałem swój alternator w ruskim i działa. Zakładam że masz taki sam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelsax    0

http://obrazki.elektroda.net/62_1243618574.jpg

 

alternator jest taki sam jak na tym zdjęciu zdjecie to jest tylko podglądowe bo orginalnego nie mam czym zrobić

u mnie przewody są innego koloru poza tym jest taki sam, w moim wychodzą 2 zielone i jeden żółty w tym są inne kolory i chyba źle podłączone

Edytowano przez pawelsax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Jedna z tych śrub to szustka. Tam nie będziesz miał problemu bo tylko jeden kabel pasuje. Dwie pozostałe to piątki. Na jedną przychodzą dwa kable na drugą jeden. Jutro popatrze w swoim i zapodam foto. Masz taki sam alternator jak ja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

dzięki, podaj mi dokładnie jakie kolory sa ze soba polaczone od alternatora i czy jest różnica jezeli zamieni się te dwa wychodzące od uzwojenia wzbudzenia tego co zastepuje szczotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Sorrki że tak późno ale z czasem było kiepsko. Tu masz foto jak to wygląda u mnie. Od lewej pierwsza śruba M6 kabel idzie do instalacji pod deską rozdzielczą do bezpiecznika a blaszka to przyłącze do regulatora. Druga śruba M5 dwa czerwone stojan i cewka a trzeci idący w dół nie przykręcony idzie do instalacji ciągnika zdaje się do przekaźników nie pamiętam. Trzecia śruba czarny cewka. Pod przyłączami czarna kostka regulator napięcia z widocznymi opisami.

 

http://zapodaj.net/b...b5b929.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Witam dzięki, wiec tak juz zkręciłem:

ja mam nie czerwone ale zielone 2 przewody połączone ze sobą pod (rozyjskie d) jeden to mostek prostowniczy drugi to cewka wzbudzenia, u ciebie czarny u mnie zółty to też cewka wzbudzenia ( rosyjskie sz). Teraz do ciągnika idą dwa przewody jeden od + ten pod klucz 10 gruby przewód do amperomierza i cieńszy wzbudzenie do przekażnika.tak powinno być chyba że sie myle :) pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.