Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

Alternator w koparko spycharce białoruś podłączenie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelsax    0

Witam kupiłem koparke jak w temacie rok 1989 z rozkreconym alternatorem jest kompletny ale kable wychodzace z niego nie są na swoich miejscach,wychodzą z sirodka alternatora 3 przewody zielony od mostka prostowniczego oraz zielony i żółty od uzwojenia wzbudnego ponieważ jest to alternator bezszczotkowy. mam orginalny regulator napiecia do mtz,t25,białoruśi nie wiem jak z nim polaczyć te przewody?od strony kabiny wychodzą dwa jeden grubszy pewnie to +, drugi cieńszy nie wiem do czego napewno był z alternatorem.proszę o podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sowieckich wynalazkach były co najmniej cztery typy alternatorów. Daj dokładne zdjęcia, bo inaczej nikt Ci nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Tu masz schemat. lewa część to alternator a prawa regulator napięcia. Po opisach na regulatorze bez problemu połapiesz się który kabel do czego. Jedynie na cewce można sie pomylić i podłączyć na odwrót.

 

http://zapodaj.net/3a03bd4eb5aa0.jpg.html

 

Nie mam innego schematu, według tego podłączałem swój alternator w ruskim i działa. Zakładam że masz taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelsax    0

http://obrazki.elektroda.net/62_1243618574.jpg

 

alternator jest taki sam jak na tym zdjęciu zdjecie to jest tylko podglądowe bo orginalnego nie mam czym zrobić

u mnie przewody są innego koloru poza tym jest taki sam, w moim wychodzą 2 zielone i jeden żółty w tym są inne kolory i chyba źle podłączone

Edytowano przez pawelsax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Jedna z tych śrub to szustka. Tam nie będziesz miał problemu bo tylko jeden kabel pasuje. Dwie pozostałe to piątki. Na jedną przychodzą dwa kable na drugą jeden. Jutro popatrze w swoim i zapodam foto. Masz taki sam alternator jak ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

dzięki, podaj mi dokładnie jakie kolory sa ze soba polaczone od alternatora i czy jest różnica jezeli zamieni się te dwa wychodzące od uzwojenia wzbudzenia tego co zastepuje szczotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Sorrki że tak późno ale z czasem było kiepsko. Tu masz foto jak to wygląda u mnie. Od lewej pierwsza śruba M6 kabel idzie do instalacji pod deską rozdzielczą do bezpiecznika a blaszka to przyłącze do regulatora. Druga śruba M5 dwa czerwone stojan i cewka a trzeci idący w dół nie przykręcony idzie do instalacji ciągnika zdaje się do przekaźników nie pamiętam. Trzecia śruba czarny cewka. Pod przyłączami czarna kostka regulator napięcia z widocznymi opisami.

 

http://zapodaj.net/b...b5b929.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelsax    0

Witam dzięki, wiec tak juz zkręciłem:

ja mam nie czerwone ale zielone 2 przewody połączone ze sobą pod (rozyjskie d) jeden to mostek prostowniczy drugi to cewka wzbudzenia, u ciebie czarny u mnie zółty to też cewka wzbudzenia ( rosyjskie sz). Teraz do ciągnika idą dwa przewody jeden od + ten pod klucz 10 gruby przewód do amperomierza i cieńszy wzbudzenie do przekażnika.tak powinno być chyba że sie myle :) pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×