Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
miszczu512

regulacja wysokości skib kverneland

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
miszczu512    0

witam właśnie zakupiłem pług kverneland 4 skiby zagonowy używany oczywiście.i mam z nim problem wyjechałem dziś nim pierwszy raz po zakupie i okazało sie że ten pług mi bardzo żle orze . druga skiba nie dorzuca do pierwszej i trzecia do drugiej.założyłem nowe dłuta i lemiesze molbro i mierząc sznurkiem od dłuta pierwszego do ostatniego widac ze druga i trzecia skiba są wyzej .i niewiem jak opuścic te skiby ,pług jest na okrągłej ramie i mierząc wszystko wychodzi dobrze, tylko na dole lemiesze nie sa w jednej lini teraz czeka orka rżyska z obornikiem i nie da rady orac bo nie zakryje obornika . kupiłem ten pług bo podobno ładnie lekko orze a tu lipa. jeśli by ktoś wiedział jak opuścić te skiby to bardzo bym prosił o napisanie mi tego z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszczu512    0

wiem ze tak sie robi ale chyba nie w tym przypadku bo rama jest okrąła i korpus jest z boku na 3 śrubach .idzie on raczej

na handel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez szymonidas9
      Mam problem z nasmarowaniem tych smarowniczek od skib. Problem polega na tym, ze pomiedzy smarowniczkiem a sworzniem jest taka jakaby obrecz na krtorej chodza te skiby ktora sie obrocila i ni czorta nie mozna tam wcisnac smaru.. wiercenie otworu nic nie daje bo wietro ma ksztal stozka, i o ile te obrecz przewierce o swozniu nie ma juz mowy..
      Jest mi ktos w stanie powiedziec ile jest to w stanie wytrzymac bez smarowania? Plug rocznie orze okolo 70ha

    • Przez Piotr6991z
      Mam kilka pytań odnośnie Kvernelanda ES 100 4 skiby z packomatem. Dodam, że nigdy nie miałem do czynienia z pługiem obrotowym, a tym bardziej vario. Przedstawiciele u dealerów sami nie wiedzą bo każdy mówi co innego i nic się nie składa w jedną całość.
      1. Czy kółko kopiująco - transportowe z boku ramy będzie wystawać poza 4 skibę? Na granicach pól nie mam miedzy i ciężko będzie odorać gdy kółko będzie mocno wystawać poza ostatnią skibę pługa. Głownie chodzi o kukurydze bo nad burakami to kółko górą by przeszło.
      2. Przy obrocie pług sam się złoży, obróci a potem rozłoży i to wszystko jest pod jedną sekcją hydrauliki. Jeśli podczas orki chciał bym zmienić szerokość roboczą to drugą sekcją można to zmienić czy trzeba jakiś zawór przestawić przy pługu? Można zmieniać tą szerokość podczas orki?
      3. Warto dopłacić za hydrauliczna regulacje pierwszej skiby, można zmieniać tą szerokość podczas orki gdy pług jest opuszczony?
      4. Jeśli pług będzie z packomatem to będę potrzebował: 2 sekcje do packomatu, 1 sekcja regulacja szerokości pierwszej skiby, 1 sekcja obrót i jeszcze jedna sekcja do obsługi vario? Razem wychodzi 5 sekcji. Czy coś za dużo policzyłem?
      5. Lemken i Kverneland mają wały obracane razem z pługiem. Która z tych 2 marek ma to lepiej rozwiązane?
      Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    • Przez FarmtrackDT
      Panowie mam problem Kupiłem pług dwu skibowy obrotowy mechanicznie ale kompletnie nie wiem jak to się robi i za każdym razem muszę wysiadać z ciągnika i się męczyć żeby go ustawić.
      na pewno jest jakaś opcja łatwiejsza,
      prośba o pomoc. jutro wstawię filmik a tym czasem zdjęcia





      IMG-3077.MOV
    • Przez kubus
      Hej. Chciał bym wiedzieć który plug był by lepszy czy zagonowy 4*35 czyobrotowy 3*40 z walem .
      Opowiadajcie!
       
       
       
      POZDRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
×