Skocz do zawartości
Junkers

Nie działa podnośnik w 952.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    42

Witam, tak jak w temacie nie działa tylny podnośnik w Belarusie 952.4, jest to model na 2-óch siłownikach(monoblok), czy jest może jakaś oddzielna dźwignia (jak w Ursusie c-330) do włączenia tego?? Dodam, że ruszanie tymi dwiema wajchami od podnośnika nic nie daje.

A jeszcze jedno pytanie: kiedy przedni napęd jest wyłączony, włączony i kiedy jest automatycznie,bo są 3 położenia i czujniki w przednich kołach??

Instrukcje mam ale po Białorusku i nie wiele z niej można się dowiedzieć :( Tyle co z obrazków jedynie.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/377497-belarus-9524-hydramet-t-16-extreme-1/


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    0

Przedni napęd jest wyłączony na dole, na środku załącza się automatycznie, a do góry jest włączony na stałe

jest wajcha do włączania hydrauliki, znajduje się ona poza kabiną, na prawej stronie ciągnika, zaraz obok pary wyjśc hydraulicznych do tura

jesli jest załączona hydraulika, to kolejną rzecza jaką należy zrobic, aby podnośnik tylny działał, należy te 3 wajchy od sterowania hydrauliką zrobić w połozenie neutralne, bo byc moze jest ustawione na spływ

Edytowano przez DrJoint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SZYMANOX    377

Siema,co do podnośnika to sprawdź czy wajchy sterowania hydrauliką są w pozycji neutralnej,bo zakładam że pompę masz włączoną ;)

Co do napędu to tak jak DrJoint pisze .Na przednim moście powinieneś mieć czujnik ale nie od załączania napędu,lecz od rozłączania automatycznej blokady mechanizmu różnicowego przy skręcie powyżej 15% .Dorzucam skany z mojej instrukcji.Pozdr [ attachment=4425:Obraz.jpg]Obraz 001.jpg

Obraz.jpg


Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Co do podnośnika to tak jak przedmówcy pisali dzwignie od hydrauliki muszą być w położeniu neutralnym,a ty pewnie tura masz podpiętego pod środkową sekcję(dzwignie)i za to podnośnik nie działa,jak chcesz korzystać z podnośnika to tą dzwignie albo do przodu popchnij albo odbezpiecz ją żeby była w takim położeniu jak pozostałe ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tak pompę mam włączoną, bo chodzi tur który jest podpięty pod parę wyjść z przodu kabiny po prawej i jest to środkowa wajcha zaciągnięta i trzymana łańcuszkiem. Więc chyba to jest powód nie działania TUZa.

Z napędem wybadałem zaczepiając ciągnik przez linkę za drzewo (bardzo gruby dąb :lol:) i działa.

Dzięki za odpowiedzi.

A tak z ciekawości gdzie można tą pompę wyłączyć, od czego jest ta jedna szybkozłączka z tyłu po prawej stronie i za co są 2 wyjścia pneumatyczne a wszystkie przyczepy mam na jedno wyjście??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

pompa jest po prawej stronie tuż przy tych szybkozłączkach co masz tura podpiętego,a z tyłu ta jedna złączka po prawej to jest tzw.szybki powrót oleju,dwa wyjścia masz pneumatyczne bo ten ciągnik ma pneumatykę dwuprzewodową a przyczepy masz z jednoprzewodową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Czyli przyczepy już nie będą hamować?? To po co mi taka instalacja.

 

EDYCJA 18.02.3013: Jako trochę mądrzejszy powiem że jednoobwodowe przyczepy można podłączyć pod wyjście żółte te po lewo czyli tam gdzie po wciśnięciu hamulca pojawia się powietrze, i wszystko pięknie hamuje.

 

Tylny TUZ nie działał bo jak jest podłączony tur bądź co innego pod jakieś wyjście zewnętrzne to niestety ale TUZ nie będzie działał.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez MichaPieprzak
      Witam przymierzam się do remontu skrzyni w mtz 82 powodem jest wycie nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięcie czy nie podejrzewam jakieś łożysko napędu pompy hydraulicznej wycie na tak zwanym żułwiu i wycie 5.8 bieg proszę o porady o czym pamiętać na co uważać trzeba jakieś luzy w skrzyni ustawiać etc z góry dzięki pozdrawiam 
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
×