Skocz do zawartości
MariuszG

Opinie o Zetorach 7340/7341

Polecane posty

MariuszG    0

Witam,

mam pytanie czy warto kupić zetora 7340 z silnikiem turbo. Jeśli macie takie, proszę o odpowiedź ile palą np. w stosunku do C-360. Jak się sprawuję.

Czy silniki z turbodoładowaniem palą mniej w stosunku do zwykłych?

Pozdrawiam, Dzięki

 

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Witam,

mam pytanie czy warto kupić zetora 7340 z silnikiem turbo. Jeśli macie takie, proszę o odpowiedź ile palą np. w stosunku do C-360. Jak się sprawuję.

Czy silniki z turbodoładowaniem palą mniej w stosunku do zwykłych?

Pozdrawiam, Dzięki

 

Mariusz

 

Mniej od zwykłych zetorów raczej nie palą te z turbem ale zawsze te kilka km więcej się przyda, znajomy kupił nowego 4 lata temu, a pali mu przeciętnie 6l/godz zegarową z tym że ma tylko tego zetora i ze zgrabiarką jeździ z turem rozrzutnik 3 t beczka 3 tyś l, zworzenie bel rotacyjna 2,1 m, w orce na 4 skiby ziemia 4 - kl troche glinka pali 8 l chociaż twierdzi ze spokonie rypał by i 5 skib bo za bardzo nie ma co robić, nie miał z nim żadnych problemów i chwali sobie ten ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Siemka :P jestem posiadaczem Zetora 7340 i uważam że jest to ciągnik godny polecenia. Spokojnie uciągnie agregat 3,6 m, pług 4 skibowy zagonowy. Z obrotówka dał by sobie rade tylko problem z podrywaniem przednich kół bo jest to ciągnik krotki. Świetnie współpracuje z simą Farma I zwijka, jest bardzo zwrotny. Komfort nie najgorszy lecz wszystkie wajchy i przełączniki są trochę porozrzucane po kabinie. Ma mały zbiornik paliwa 70 l. Jako główny ciągnik do gospodarstwa z 40 ha gruntów ornych nie polecam. Ten ciągnik jest stworzony do współpracy z prasą, ładowaczem, kosiarką rotacyjną itp. Natomiast do prac polowych jest lepszy Pronar 82A którego posiadam. Zetor jest krótki ma małe rozmiary masa jest odpowiednia ale jest to ciągnik zwarty. Jako ciągnik pomocniczy polecam lub do małego gospodarstwa, natomiast jako główny ciągnik na 40 ha nie radze. :D Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62
Siemka :D jestem posiadaczem Zetora 7340 i uważam że jest to ciągnik godny polecenia. Spokojnie uciągnie agregat 3,6 m, pług 4 skibowy zagonowy. Z obrotówka dał by sobie rade tylko problem z podrywaniem przednich kół bo jest to ciągnik krotki. Świetnie współpracuje z simą Farma I zwijka, jest bardzo zwrotny. Komfort nie najgorszy lecz wszystkie wajchy i przełączniki są trochę porozrzucane po kabinie. Ma mały zbiornik paliwa 70 l. Jako główny ciągnik do gospodarstwa z 40 ha gruntów ornych nie polecam. Ten ciągnik jest stworzony do współpracy z prasą, ładowaczem, kosiarką rotacyjną itp. Natomiast do prac polowych jest lepszy Pronar 82A którego posiadam. Zetor jest krótki ma małe rozmiary masa jest odpowiednia ale jest to ciągnik zwarty. Jako ciągnik pomocniczy polecam lub do małego gospodarstwa, natomiast jako główny ciągnik na 40 ha nie radze. :D Pozdro

Czyli zetor sprawdzi się przy chodowli bydła! :P:D Masz pronara i zetora?tak? możesz jeszcze porównać te traktory pod względem spalania i awaryjności, który ma lepszy komfort i w czym lepszy zetor do zwijki tura itd poza zwrotnością tylko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszG    0
Siemka :P jestem posiadaczem Zetora 7340 i uważam że jest to ciągnik godny polecenia. Spokojnie uciągnie agregat 3,6 m, pług 4 skibowy zagonowy. Z obrotówka dał by sobie rade tylko problem z podrywaniem przednich kół bo jest to ciągnik krotki. Świetnie współpracuje z simą Farma I zwijka, jest bardzo zwrotny. Komfort nie najgorszy lecz wszystkie wajchy i przełączniki są trochę porozrzucane po kabinie. Ma mały zbiornik paliwa 70 l. Jako główny ciągnik do gospodarstwa z 40 ha gruntów ornych nie polecam. Ten ciągnik jest stworzony do współpracy z prasą, ładowaczem, kosiarką rotacyjną itp. Natomiast do prac polowych jest lepszy Pronar 82A którego posiadam. Zetor jest krótki ma małe rozmiary masa jest odpowiednia ale jest to ciągnik zwarty. Jako ciągnik pomocniczy polecam lub do małego gospodarstwa, natomiast jako główny ciągnik na 40 ha nie radze. :D Pozdro

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Możesz jeszcze napisać ile on ci pali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Spalają tyle samo po8 l średnio przy ciężkich pracach. Tylko z tą różnicą że u Pronar motogodzina trwa równa godzinę zegarową a u Zetora jedna motogodzina trwa jakieś 40-45 min. Tak zetor sprawdza sie przy hodowli bydła. Po za jego zwrotnością i zwartą konstrukcją oferuje w miarę wysoki moment obrotowy. Ma bardzo dobrą pompę hydrauliczną. Odnośnie komfortu zetor ma cicho w kabinie lecz jak już wspomniałem wszystkie wajchy i przełączniki są trochę porozrzucane natomiast co do komfortu u Pronara mogę powiedzieć że jest trochę głośniej niż w zetorze, z kabiny jest lepsza widoczności, rozmieszczenie wszystkich przycisków i wajch jest odpowiednie wszystko jest na prawej stronie. Pronar ma lepiej wykończoną kabinę wszystko w plastiku, jest łatwiej utrzymać porządek

siedzisko jest wygodne. Zetor ma kabinę dużą lecz zagracona natomiast Pronar ma średnia kabinę lecz jest dosyć przestrzenna. Pronar niema zrywnego silnika. Lecz przedni most i silnik to podzespoły nie do zajechania, skrzynia ma dużo przełożeni bo 18 jest w czym wybierać, lecz mogla by być synchronizowana jak w 82 SA . Największym mankamentem pronara do słaba pompa hydrauliczna. Ogólnie daje rade ale plug 4 skibowy obrotowy podnoś tylko na zimnym olej jak sie olej rozgrzeje to amen. Natomiast tak przy zwieszanych urządzeniach nie ma problemu i z kiprowaniem przyczep.

Co do awaryjności. Pronar nie jest awaryjny ani ulany po za popa hydrauliczną. Zetor jako tako nie ma żadnych problemów. Tylko ciężko zapala zimą. Pronar jest ciężki średnio zwrotny długi co przy ciężkich maszynach zakładanych na tylni TUZ nie ma problemu z odrywającymi sie kolami. A zetor ma z tym problem. Co do uciągu Pronar nie ma problemu natomiast zetor przy orce gdy pług jest głęboko trafi na jakąś przeszkodę od razu sie kopie i podskakuje natomiast Pronar nie ma takich problemów. Dlaczego Zetor do prasy jest idealny posada sprzęgło 5 minutowe co się bardzo przydaje przy nawrotach zaciągasz i WOM nie chodzi i zwrotności bardzo szybko nawracasz. Pronar ma duży prześwit co sie przydaje w pracach polowych a zetor ma mały prześwit dlatego jest niski i z ładowaczem możesz wjechać do obory starego typu. Podsumowując Pronae jet ciągnikiem do prac polowych a Zetor do prac w gospodarstwie. Pozdro wraźe jakiś wątpliwości pisać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    2

Przedni most nie do zajechania??? O jakim modelu Pronara mówisz bo jeśli o tych starszych ,które nie miały prostego przedniego mostu to chyba sobie żartujesz . One non stop sie sypia nie mówiąc juz jesli ktos ma na takim ładowacz czolowy wtedy to już katastrofa . Poza tym nie wiem co cię tak zachwyciło w Pronarze bo wedlug mnie to nie ma co go porównywać do Zetora 7340 (chodzi mi o pronara z tej starszej serii) . Jezdzilem Pronarem 82A i Zetorem 6340 to prawie to samo co 7340 i według mnie to Zetor ma lepszo skrzynie , rozmieszczenie dzwigni w kabinie i ogólny komfort z jazdy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Dzięki Orion, niebardzo rozumiemem z tym spalaniem, tzn, że zetor pali dużo więcej, czy liczyłeś w obu na godz zegarowa? znajomego 7340 pali 8l w orce na 4 skiby ale szczególnie się nie przemęcza, co do pronara ( może nie w temacie) ale ludzie twierdzą że w orce 10l na godz nie spali, zwrotność zwrotnością, zetor wydaje mi się dormalniejszą konstrukcją.

Jaki model masz tego pronara i jak jestw końcu ze spalaniem czy zetor pali więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Posiadam pronara 82a z 2004 i zrobiłem 1500 motogodzin przedni most ma belkowy a nie stożkowy jak te stare na małych kolach. A co do spalania Pronar i zetor pala po 8 l ale w zetorze ta motogodzina mija szybciej co w efekcie daje mniej wykonanej pracy Pracuj godzien a 45 minut to różnica chyba. Od nośnie wnętrza i kabiny to decyduje gust co komu sie podoba jaki układ rozmieszczenia narzędzi. Ja staram się być obiektywny, w końcu jestem użytkownikiem Pronara 82A z roku 2004 i Zetora 7340 Turbo z roku 2003. To wiem co pisze. A odnośnie skrzyni w pronarach to są dobre i im więcej przełożeni tym efektowniej wykorzystujesz dana maszynę. A skrzynia w pronarach 82 SA jest dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Zetor pali więcej. Ja w orce nie wstawiam więcej niż 2000 obrotów (Zetor Pronar) bez potrzeby. A jak ktoś piłuje do 2500 obrotów to wiadomo coś za coś i tak samo z zetorem też spali 10 jak mu będę cisną. Pronar zrobi 4 motogodziny a w tym samym czasie zetor zrobi 5 motogodzin. A więc spali więcej o 8 l a zrobi tyle samo co pronar. Tylko pronar spali 32 l a zetor 40 l.Prosty rachunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Zetor pali więcej. Ja w orce nie wstawiam więcej niż 2000 obrotów (Zetor Pronar) bez potrzeby. A jak ktoś piłuje do 2500 obrotów to wiadomo coś za coś i tak samo z zetorem też spali 10 jak mu będę cisną. Pronar zrobi 4 motogodziny a w tym samym czasie zetor zrobi 5 motogodzin. A więc spali więcej o 8 l a zrobi tyle samo co pronar. Tylko pronar spali 32 l a zetor 40 l.Prosty rachunek

W orce tym samym pługiem i na tej samej ziemi zetor poprostu chla 2 l na godz więcej :P :angry: , to mi się nie podoba a w lekkich pracach pewnie jeszcze większa różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    2

Co do spalania to sie zgodze ,że Zetor 7340 może wypic ciut więcej od Pronara ,ale jeśli chodzi o skrzynie to jak dla mnie Pronar to porazka . Może i ma spory wybór biegów ,ale znalezć ten bieg (schematy i zestopniowanie tej skrzyni są beznadziejne) to naprawdę dużyyy problem . Co innego Zetor biegi wchodza łatwo i sa dobrze zestopniowane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Co do spalania to sie zgodze ,że Zetor 7340 może wypic ciut więcej od Pronara ,ale jeśli chodzi o skrzynie to jak dla mnie Pronar to porazka . Może i ma spory wybór biegów ,ale znalezć ten bieg (schematy i zestopniowanie tej skrzyni są beznadziejne) to naprawdę dużyyy problem . Co innego Zetor biegi wchodza łatwo i sa dobrze zestopniowane .

Pojeździsz kilka lat pronarem to przywykniesz :P , mnie interesuje awaryjność czy pronar wcale nie jest bardziej awaryjny od zetora, ziomal ma starą mtz to narzek awłaściwie tylko na przedni napęd i chamulce co jakiś czas musi tam coś czyscić pozatym ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    2

Jesli chodzi o awaryjność to mogę podać kilka przykładów . Znajomy z sąsiedniej wioski w czasach gorączki na maszyny SPO 2004-2006 , mial zrobiona przedpłatę na Zetora 7340 lecz zmienił zdanie (ponieważ na Pronara nie trzeba było czekac) i kupił nowego 82SA . Nie wyjechał nim nawet za brame placu bo przestały działać kierunki (usterkę naprawiono na miejscu) i juz średnio zadowolony pojechał do domu . Po 3 dniach będąc w firmie sprzedającej te ciągniki u nas zastałem go bardzo wku...ego wraz ze swoim nowym nabytkiem gdyz zaczeło palic mu sie sprzęgło . Wiecej awarii jego Pronara nie będe wypisywał bo i tak ten post bedzie długi i nie wielu go przeczyta . Zacytuje jeszcze wypowiedzi serwisantów o ciągnikach Pronar z dwóch firm ,które były u mnie na przeglądach : ,,Gdyby nasza firma nie sprzedawała i serwisowała tych ciągników kochałbym swoją pracę,, . To by było na tyle PZDR .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Oj z tymi pronarami jedni chwalą inni przeklinają i tylko do końca roku chyba będą to sprzedawać.

Ale to temat o 7340, więc jeszcze raz o spalaniu, kto ma porównanie spalania do innych modeli np. 8441 ( czy proxima więcej potrzebuje?) czy stary jary 7211 pali mniej od 7340 lub proximy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol22    1

wojtek3222 ma racje w tym co pisze. Zetor to bardzo dobre ciągniki tylko spalanie troche jest wieksze niz np.w pronarze ale za to jest to duzo lepszy ciagnik. Nie mozna popasc w paranoje i kierowc sie tylko spalaniem bo jednostki ktore sa bardzo oszczedne są bardzo wysilone i mają miejszą zywotnosc i sam koszt utrzymania jest wiekszy. Mój tesc ma zetora 5340 z 2000r i ma juz ok 5tys mth i chodzi super i tylko miał problemy z pompa hydrauliczną ale pewnie to przez to ze w nim pompa chodzi cały czas a zetor ma podczepiane konkretne maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
wojtek3222 ma racje w tym co pisze. Zetor to bardzo dobre ciągniki tylko spalanie troche jest wieksze niz np.w pronarze ale za to jest to duzo lepszy ciagnik. Nie mozna popasc w paranoje i kierowc sie tylko spalaniem bo jednostki ktore sa bardzo oszczedne są bardzo wysilone i mają miejszą zywotnosc i sam koszt utrzymania jest wiekszy. Mój tesc ma zetora 5340 z 2000r i ma juz ok 5tys mth i chodzi super i tylko miał problemy z pompa hydrauliczną ale pewnie to przez to ze w nim pompa chodzi cały czas a zetor ma podczepiane konkretne maszyny.

Bez przesady z tym wysileniem, bo perkinsy są oszczędne i mało palą, tak samo lambo/same pompowtryski są bardzo oszcędne, no ale jeśli zetor stosuje pompe rzędową to jak to wogóle spełnia euro2? Prawda jest taka ze zetor to może i dobry ciągnik ale już przestarzała konstrukcja, dał sobie spokój z silnikami 3320 -7340 bo już bardziej pokopać się ich nie dało (najlepsze w starych 5711 z 70lat -wójo ma i bardzo chwali i są mocne i dużo mniej pali na godz od c360), teraz pocudaczył silnik z c385, ciągnik dobry ale chyba zabrakło funduszy zetorowi na nowy silnik, to chińczyki, lub indie stać na perkinsa do swoich ciągników a zetora nie?>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
zetor ma doświadczenie w konstruowaniu silników to produkuje własne a nie kupuje

Tradycje to on ma konstruowaniu ale nie idzie z postempem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol22    1

postęp widac uu fendta, valtry, detza, case ale idzie to w parze z ceną i ze zbytem a postęp zetora idzie i tak bardzo proporcjonalnie. Przy ursusie, belarusie , pronarze to zetor jest daleko z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Panowie też mogę powiedzieć o awaryjności zetora ale nie mojego. Kolo z wioski kupił 5340 i zaczęła nawalać skrzynia 2 wyskakiwała. Sprzęgło to chyba z 2 razy robili. Pompa paliwa zaczęła fiksować. a wiec wniosek jest jeden nie ważne czy to Zetor czy Pronar a może nawet Fendt zależy na jaki model trafisz. Zwykły MTZ , może chodzić bez awaryjnie a Fendem z serwisu nie wyjedziesz. Taka prawda na Polski rynek idą ciągniki II klasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Panowie też mogę powiedzieć o awaryjności zetora ale nie mojego. Kolo z wioski kupił 5340 i zaczęła nawalać skrzynia 2 wyskakiwała. Sprzęgło to chyba z 2 razy robili. Pompa paliwa zaczęła fiksować. a wiec wniosek jest jeden nie ważne czy to Zetor czy Pronar a może nawet Fendt zależy na jaki model trafisz. Zwykły MTZ , może chodzić bez awaryjnie a Fendem z serwisu nie wyjedziesz. Taka prawda na Polski rynek idą ciągniki II klasy.

Tak drugiej klasy a co jak wyjeżdzaja z fabryki to ktoś je klasyfikuje>? :P Czy z jakiejś gorszej lini montażowej schodzą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

A co do skrzyni w Pronarach trzeba umieć sie nią obsługiwać. wojtek3222 uważa że zetor ma taka świetna skrzynie jak sie przesiadl z c-360 to schemat sie nie zmienił. A Pronar już 9 biegów to zonk za skomplikowany ten schemat ?? Biegi u pronara wchodzą dobrze kwestia ustawienia sprzęgła, no i umiejętności z niej korzystania. Zetor ma dobra skrzynie ale nie oszukujmy sie ta skrzynia nadaje sie do ciągnika o mocy 60 kam a nie 80 km. Mogły by być jakieś biegi pośrednie. Jakiś wzmacniacz momentu obrotowego jak w Forterach. Było by całkiem inaczej. Ta skrzynia jest stara jak zetor tylko tyle że synchronizowana. Proxima Plus już ma 16 przełożeni to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×