Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Mitsuragi

Belarus 820 filtry oleje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mitsuragi    0

Witam, od kilku dni stałem się posiadaczem Belarusa 820 z 2010 roku. Mam kilka pytań odnośnie o dbanie jego stanu wewnętrznego.

1. Co ile mth wymieniać olej w silniku i jakim olejem zalewac oraz w jakiej ilości?

2. czy olej w hydraulice wymienia się? gdzie znajduje się filter tego oleju oraz jak często go wymieniać?

3. Czy filter powietrza czyści się czy wymienia? czy należy zalewać tam olej? jesli tak, to jaki i jak dużo?

4. gdzie znajduje się filter paliwa i jak często wymieniać

5. olej w skrzyni wymienia się? czy tylko dolewa do stanu? jesli nalezy dolac/wymienić to jakim olejem zalać?

Jedyne co wiem, to to, że do hydrauliki mam wlany w chwili obecnej Agrol, a do silnika Turdus oraz że filter oleju się rozbiera i czyści

 

Szukałem informacji w innych działąch, lecz nie znalazłem,możliwe, iz jestem poczatkujący tu i dlatego. dziekuje za pomoc z góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

1 co ile mth to nie wiem ale raz na rok chyba że nabija duzo mth ruski silnik możesz zalać superolem cc m max a min

2 raczej nie wystarczy dolewać filtra nigdy nie widziałem od hydrauliki

3 wyczyścić jest to filter suchy

4 w silniku mmz filter masz obok pompy wtryskowej z drugiej stronie jest odstojnik.

5 tęz raz na rok zmieniać

jak kupiłeś używkę to zmień wszystkie oleje ruski jeśli chodzi o olej to nie jest wybredny może być z tańszej półki ja sam w mtz mam w silniku superol a silnik 2 rok po remoncie w hydraulice to wlalśmy z ojcem używany superol po wymianie z 3p a perkins chodzi 23 lata na superolu i nic strasznego się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Wymiana oleju w silniku książkowo co 250mth a wchodzi około 15l. Czyści się tylko bąka po prawej stronie silnika.

 

W hydraulice książkowo wymiana co 500mth a filtr co 250mtz. Jest pod okrągłom pokrywą na samym środku zbiornika oleju. Wkład papierowy. Pojemność około 21l.

 

W 820 nie wiem jaki jest filtr powietrza ale jeśli mokry , taki jak w mtz82 to czyści się go i wymienia olej co 500mth książkowo. Nie zaszkodzi częściej.

 

Filtr paliwa jest koło pompy wtryskowej. taka pycha. Wymienia się w nim papierowy wkład wymiana książkowo co 500mtz nie zaszkodzi częściej. I raz za czasu odkręcić korek w dnie i spuścić bałagan. Z drugiej strony silnika jest separator. Jego czyści się tak samo co 500mth nie zaszkodzi częściej. Nie ma w nim nic do wymiany. Osady z obu filtrów korkami w dnie usuwać co 125mtg książkowo.

 

W skrzyni jest około 40l oleju przekładniowego. Niby piszą żeby wymieniać co 500mth ale to za bardzo nie ma sensu. To samo tyczy układu kierowniczego, przedniego mostu, podpory wału.

 

Dane co prawda z mtz-ta 82 ale myślę że większość pasuje.

Na necie są instrukcje do 820. Znajdziesz bez problemu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mitsuragi    0

dzięki wielkie, naprawde sporo się dowiedziałem

@seweryn20: tzn że jeszcze nalezy wymieniać olej w przednim moście i układzie kierwoniczym? gdzie jest ta podpora wału? co ile tam wymieniac?

wiem, że pompa wtryskowa bierze z silnika, ale spuscic z niej jakos trzeba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Jeśli się nie myle to w 820 dla hydrauliki i wspomagania układu kier. jest jeden wspólny zbiornik. W przednim moście wymienia się olej. Może za cz ęsto nie ma potrzeby ale już na pewno trzeba kontrolowac jego poziom. Podpora wału napędowego przedniego mostu jest dokładnie pomędzy wałami. Też jest zalana olejem ale dopuszcza instrukcja napełnianie jej smarem. Z pompy wtryskowej nie spuszcza sie oleju. Nie ma takiej potrzeby.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.