Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Mitsuragi

Belarus 820 filtry oleje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Oleje
Mitsuragi    0

Witam, od kilku dni stałem się posiadaczem Belarusa 820 z 2010 roku. Mam kilka pytań odnośnie o dbanie jego stanu wewnętrznego.

1. Co ile mth wymieniać olej w silniku i jakim olejem zalewac oraz w jakiej ilości?

2. czy olej w hydraulice wymienia się? gdzie znajduje się filter tego oleju oraz jak często go wymieniać?

3. Czy filter powietrza czyści się czy wymienia? czy należy zalewać tam olej? jesli tak, to jaki i jak dużo?

4. gdzie znajduje się filter paliwa i jak często wymieniać

5. olej w skrzyni wymienia się? czy tylko dolewa do stanu? jesli nalezy dolac/wymienić to jakim olejem zalać?

Jedyne co wiem, to to, że do hydrauliki mam wlany w chwili obecnej Agrol, a do silnika Turdus oraz że filter oleju się rozbiera i czyści

 

Szukałem informacji w innych działąch, lecz nie znalazłem,możliwe, iz jestem poczatkujący tu i dlatego. dziekuje za pomoc z góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

1 co ile mth to nie wiem ale raz na rok chyba że nabija duzo mth ruski silnik możesz zalać superolem cc m max a min

2 raczej nie wystarczy dolewać filtra nigdy nie widziałem od hydrauliki

3 wyczyścić jest to filter suchy

4 w silniku mmz filter masz obok pompy wtryskowej z drugiej stronie jest odstojnik.

5 tęz raz na rok zmieniać

jak kupiłeś używkę to zmień wszystkie oleje ruski jeśli chodzi o olej to nie jest wybredny może być z tańszej półki ja sam w mtz mam w silniku superol a silnik 2 rok po remoncie w hydraulice to wlalśmy z ojcem używany superol po wymianie z 3p a perkins chodzi 23 lata na superolu i nic strasznego się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Wymiana oleju w silniku książkowo co 250mth a wchodzi około 15l. Czyści się tylko bąka po prawej stronie silnika.

 

W hydraulice książkowo wymiana co 500mth a filtr co 250mtz. Jest pod okrągłom pokrywą na samym środku zbiornika oleju. Wkład papierowy. Pojemność około 21l.

 

W 820 nie wiem jaki jest filtr powietrza ale jeśli mokry , taki jak w mtz82 to czyści się go i wymienia olej co 500mth książkowo. Nie zaszkodzi częściej.

 

Filtr paliwa jest koło pompy wtryskowej. taka pycha. Wymienia się w nim papierowy wkład wymiana książkowo co 500mtz nie zaszkodzi częściej. I raz za czasu odkręcić korek w dnie i spuścić bałagan. Z drugiej strony silnika jest separator. Jego czyści się tak samo co 500mth nie zaszkodzi częściej. Nie ma w nim nic do wymiany. Osady z obu filtrów korkami w dnie usuwać co 125mtg książkowo.

 

W skrzyni jest około 40l oleju przekładniowego. Niby piszą żeby wymieniać co 500mth ale to za bardzo nie ma sensu. To samo tyczy układu kierowniczego, przedniego mostu, podpory wału.

 

Dane co prawda z mtz-ta 82 ale myślę że większość pasuje.

Na necie są instrukcje do 820. Znajdziesz bez problemu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mitsuragi    0

dzięki wielkie, naprawde sporo się dowiedziałem

@seweryn20: tzn że jeszcze nalezy wymieniać olej w przednim moście i układzie kierwoniczym? gdzie jest ta podpora wału? co ile tam wymieniac?

wiem, że pompa wtryskowa bierze z silnika, ale spuscic z niej jakos trzeba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Jeśli się nie myle to w 820 dla hydrauliki i wspomagania układu kier. jest jeden wspólny zbiornik. W przednim moście wymienia się olej. Może za cz ęsto nie ma potrzeby ale już na pewno trzeba kontrolowac jego poziom. Podpora wału napędowego przedniego mostu jest dokładnie pomędzy wałami. Też jest zalana olejem ale dopuszcza instrukcja napełnianie jej smarem. Z pompy wtryskowej nie spuszcza sie oleju. Nie ma takiej potrzeby.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
×