Shazam

Usuwanie kodów błędów Farmer 311

Polecane posty

Shazam    0

Witam,

Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.

Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Istnieje cień szansy że jeśli podasz te kody, ktoś zajrzy do instrukcji i będzie w stanie pomóc. A co na to znajomy mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Tutaj znajdziesz wszystko co potrzebne do napraw:

http://allegro.pl/fendt-farmer-307-312-tlumaczenie-kodow-usterek-i2478993172.html

 

Oprocz przetlumaczonych na jezyk polski kodow usterek, otrzymasz rowniez zestaw materialow do napraw.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shazam    0

Jeśli chodzi o mechanika to on i tak mi mowiła że za dużo tu elektroniki... to tylko mechanik. Jeśli chodzi o czujniki i cąłą resztę to mogę sam posprawdzać, lecz potrzebne są te schematy, ale ogólnie, to nawet nie o to chodzi ( poprostu uważam że pomaganie sobie polega na solidarności i myslałem że może ktoś posiada coś przydatnego , czym mógłby się podzielić. Jak wspominałem, natknełem się na informację o możliwości kupna takich materiałów, ale to nie jest mi pomocne.) Chciałbym sie tylko dowiedzieć jak skasowac te kody.

Owszem jeśli chodzi o kody to:

6.1.02

6.1.03

5.1.33

6.1.10

6.1.05

Chodziło mi o informacje jak usunąc te kody, ponieważ z informacji które mam to niektóre błędy są wyświetlone tylko jako zanotowane chwilowo, lub też przez niewłaściwe użycie pewnych przycisków. Instrukcja co należy uczynić po wyświetleniu na LCD napisu "CLR"

Wiem ze w AGCOservise ogólne informacje na temat przyczyny wystepowania błędów można uzyskać za 19 euro, lecz to troszkę skomplikoewane bo w polsce nie mamy żadnych przedstawicieli, natomiast serwis Korbanka nie prowadzi takich usług...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Masz zupelnie dziwny sposob rozumowania. Pewnie ze mozna pomoc ale nikt ci na forum nie bedzie tlumaczyl calych ksiazek. Nawet jak piszesz ze chcesz skasowac tylko bledy, ale jestem pewnien ze za pare dni bedzie cos nowego..itd....itd. Zaden z bledow nie wyskoczy ci z powodu uzycia niewlasciwego przycisku lub niewlasciwego uzytkowania. Akurat te kody ktore napisales swiadcza o uszkodzeniach pewnych podzespolow i wczesniej czy pozniej powroca. Nie sztuka jest kasowac bledy i myslec ze problem jest rozwiazany, sztuka jest zlokalizowac i usunac te usterki. Pojawiaja sie one po to aby zasygnalizowac uzytkownikowi ze cos jest nie w porzadku.

Ale jak uwazasz ze to rozwiaze twoj problem to po pojawieniu sie CLR wcisnij jednoczesnie 4 przyciski (Strzalka w gore i w dol, Esc i Enter) i bledy powinny zniknac.

 

PS. Co do mechanika to szukaj takiego co posiada materialy lub ma bardzo dobra dotyczaca ciagnikow Fendt, gdyz wiekszosc to tzw. "szarlatani ktorzy chwala sie wiedza a pozniej poprzez niewlasciwa naprawe wpedzaja wlasciciela w jeszcze wieksze koszty.

Edytowano przez kosti68

Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zgadza się przyczynę trzeba usunąc a nie kod kasować. Jeśli uzyjesz następny raz systemu czy układu w którym są wadliwe/zepsute elementy kod wyskoczy ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Serwis Korbanka nie dysponuje nawet polska wersją instrukcji warsztatowych do modeli których nie sprzedawał czyli do Twojego pewnie też.

Jest jeszcze jedna sprawa. Zaznaczam że piszę to z całym szacunkiem dla Ciebie i bez złośliwosci. Musisz, jako nowy użytkownik maszyny zrozumieć jedno. Pewne mechanizmy i układy są tu powiązane ze sobą i mogą być pośrednio żródłem generowania błędów .I tak dla przykładu spadek cisnienia w układzie sterowania skrzynią biegów może powodować problemy z rewersem czy półbiegami a może to wyglądać na uszkodzenie pozycjonera czy czujników. Tak więc radziłym abyś skorzystał z rady Kostiego bo mając je ( te materiały) w ręce możesz stwierdzić czy nmasz przed sobą mechanika który wie co robi, czy takiego który robi to co wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shazam    0

Wszystko co mi piszecie doskonale rozumiem i dziekuje za wasze porady, tylko widze że nie wszyscy mnie zrozumieli, nie jestem uposiledzony i doskonale rozumiem, że te błedy sa spodowane jakimiś usterkami. Zauażyłem że ten ciągnik jest na tyle prosty, że sam daje znać kiedy jest coś nie tak. Głównym powodem zwrucenia się do was o pomoc, było to że przeglądałem okablowanie i podzespoły, znalazłem kilka różnych ( jak dla mnie nie prawidłowości ) byłem w stanie, to je poprawiłem chciałęm się upewnić czy to w jakimś stopniu pomogło, jeśli nie usunę tych błędów, nie mogę tego sprawdzić. Oczywiście spodziewam sie że błędy oznaczają jakieś usterki i że błedy powrucą, tylko mam nadzieję ze to mi w jakimś stopniu pomoże w ustaleniu przyczyn, czy też mam nadzieję ze chociaż coś naprawiłem.

Co do mechanika, to prowadzę własną działalność ( rolnikiem jestem bardziej ze względu na to iż jestem jedynym spadkobierą :D rolnictwo mnie nie interesowało nigdy, a jestem na nim z przyczyn wyższych ) sprowadzam z stanów auta zabytkowe i kultowe, wszystkie auta są przez tego mechanika odbudowywane, mam do niego zaufanie i wiem co on mógł sprawdzić, nie spodziewałem się że sprawdzi mi wszystko jak w serwisie. Ja też nie szukałem, że tak zacytuję "nie szukałem 40 letniej wdowy, dziewicy" spodziewałem się napraw.

Dziekuje za wsparcie. nie chce teraz nikogo obrazić i napewno jescze słabo was znam, ale to dość dziwna społeczność. Pozdrawiam wszystkich, a jeśli zakluciłem czyjś spokuj, czy zabrałem wolny czas to przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Tutaj nie chodzi o dziwna spolecznosc, ale ty naprawde nie rozumiesz problemu. Powiedz mi jak chcesz sprawdzic czujniki, przyciski, zawory nie majac do nich zadnych danych. Ze wzgledu na diagnoze, nawet w zwyklych przyciskach znajduja sie rezystory, wiec jesli nie znasz ich wartosci to jak sprawdzisz czy on jest uszkodzony czy nie...nie mowiac juz o czujnikach. Chcialbym abys zrozumial ze w tych ciagnikach nie da sie zrobic nic wzrokowo, tak na oko. Samo odczytanie bledu to dopiero 10 % z calego zakresu prac ktore bedziesz musial wykonac.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

No i masz babo placek! A chodziło tylko o to żeby się "chłop" nie okombinował niepotrzebnie bo z tego co pisze to chęci i zdolności ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0
Dnia 14.10.2018 o 10:26, Piotrek321 napisał:

Witam. Co oznacza błąd 6.1.10 w Fendt Farmer 312 z 1995 roku ?

Pewnie znalazłeś ale kod oznacza uszkodzony czujnik obrotów tylnego WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj