Skocz do zawartości
piotr22-

Dlaczego grzeje sie pronar 1221a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
piotr22-    0

mam pronara 1221 od nowosci sie grzeje. chłodnica jest czysta płyn czly czas pełno, wyjete termostaty. co moze byc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    356

a może przepływu nie ma


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

mam pronara 1221 od nowosci sie grzeje. chłodnica jest czysta płyn czly czas pełno, wyjete termostaty. co moze byc??

Jak patrzysz na wlew w chłodnicy ,na odpalonym silniku to obieg jest???Trzeba sprawdzić pompę wodną ,może być uszkodzona,a następnie rozbierać i patrzeć ,może jakiś kanał jest przytkany w głowicy albo bloku...Chłodnicę to ciężko określić czy czysta jest,na górze ,może i tak ale w spodzie ,może być przytkana troszkę.Najlepiej spuść płyn i ją rozkręć od spodu i będziesz pewny....


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

napewno jest kanal jakis zapchany . jak dlugo go masz tego pronara . u znajomego sie tez to robilo i kupowal srodek do czyszczenia kanalow chodzacych i nie ma teraz takiego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

W tych pronarach pompy wodne są wadliwe dlatego wyrzucają zbyt dużo płynu do zbiorniczka i nie starcza na schladzanie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiss    6

Też mam takiego . Zanim zaczniesz słuchać fachoFców o wadliwych pompach może spróbuj przepłukać układ . U mnie na początku też się tak robiło tyle że w zbiorniczku oprócz płynu był jeszcze jakiś rdzawy muł  . Po dwukrotnym płukaniu całości wszystko gra i pompa chodzi już 10 lat . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

W moim pronarze wszystkie kanały są czyste i chłodnica też jak nówka w środku, zalany zawsze płynem i podczas orki lub uprawy w pewnym momencie jak się otworzyl termostat to wyrzuci z 5,6 litrów płynu do zbiorniczkow i więcej już nie wyrzuca ale od tego momentu zaczyna się grzać momentalnie do 115 st. i powyżej do gwizdze parą przez zbiorniczki.
Trzy pompy nowe już zakładałem i nic to samo, jedynie było lepiej jak założyłem wirnik plastikowy z zestawu naprawczego "białoruski" to wtedy nie wyrzucal tyle płynu i można było pracować. Ale plastik za jakiś czas zaczął się obracać i lipa. Ten wirnik białoruski miał 6 łopatek ale inaczej wygięte. A ten metalowy w pompie 7 łopatek i dziwnie wygięte.
Późną jesienią jak było chłodno to było dobrze wyrzucił może ze 2 litry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    24

Czy to czasem nie problem termostatu !!! Zapóżno otwiera , ciśninie wzrasta ,a brak 6 l płynu w układzie to brak obiegu ,a pobrać ze zbiorniczka nie może bo już gotuje ,pewnie paruje też  przez korek  otwierając go robi układ otwarty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Są 2 termostaty i otwierają się mniej więcej przy 80 st. i wtedy zaczyna pomału wypychac do zbiorniczkow płyn. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Kolega ma też pronara 1221 ale musi mu dobrze dać popalić to wtedy też mu wyrzuci płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Mo to wygląda na przedmuch spalin do układu chłodzenia.   Sprawdź czy nie czuć spalin w chłodnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    24

Myślisz o uszczelce pod głowicą- miał by biały  i bulgotało by  w chłodnicy


mam na myśli biały dym z komina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Biały dym z komina nie koniecznie. W chłodnicy może bulkać, śmierdzieć spalinami, układu nie idzie odpowietrzyć, wygania duże ilości płynu szczególnie po jeździe na obrotach w momencie odpuszczenia gazu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    24

Ale stracił by troche mocy i dotego jaki  związek ma temperatura otoczenia bo pisze wyżej że jak zimno to daje się robić - obstawiam termostaty Jest dużo tzw. uniwersalnych termostatów ale wystarczy że będzie odrobinę wyższy  i nie będzie  właściwie otwierał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Nie straci mocy a już na pewno przy przedmuchu jednego cylindra na 6 nie uświadczysz różnicy.

Temperatura otoczenia ma wpływ na szybkość rozgrzewania się silnika i schładzania płynu dla tego od biedy jakoś idzie robić.

Niech szuka.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Głowice sprawdzane na szczelność,uszczelki nowe,tuleje nowe . Chyba wina tych pomp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidek223    0

A nie świeci ci się kontrolka od zanieczyszczonego filtra powietrza bo ja miałem w żniwa to samo grzał mi się nawet na wolnych obrotach chłodnice wyczysciłem termostat zdiołem i nadal się gżał na desce rozdziercej paliła mi się kontrolka to była od zaniczyszczenia fltra powietrza wyczysciłem olej Nowy wlałem i chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Nie świeci się,ja czyszcze filtr powietrza codziennie jak robię orke lub uprawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×