Skocz do zawartości
News
husqvarna

Prawidłowe ciśnienie dla opony ciężarowej 825 R 20 ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
husqvarna    0

Cześć,

Poproszę o podpowiedź jaka jest prawidłowa wartość ciśnienia powietrza w oponie 825 R 20 ?

Opony są wykorzystywane w przyczepie jednoosiowej ładowności ok. 2,5 - 3 ton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ze 4 atm albo coś koło tego.Ja pompuje w "dziewięćsetki" 4 w przyczepach


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciejo    33

Przy tej ładowność 4 atm w zupełności wystarczająco jest, możesz troszkę mniej nawet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    244

Balonówki pompuję 4-5 bar, a 8,25 i większe 7-9 bar. Jeszcze nigdy mi żadna nie wyszczeliła, i nie grzeją się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

Na nowych Wieltonach pisze na każdy kole 9 bar, więc jaka przesada.

Kolega mało pompuję i często koła robi lub opony zmienia.

Jak jest duże ciśnienie to opona się nie ugina, nie grzeję i nie zużywa się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ale nowe wieltony to masz przyczepy 8,10,12 tonowe to tam musi być ciśnienie bo jest ciężar.Pompuje się więcej atmosfer kiedy mamy do przewiezienia cięższy ładunek.Jak za duże ciśnienie w oponie to się zużywa środek bieżnika, ponieważ nie przylega całym czołem bieżnika do powierzchni.

 

Jak się za mało napompuje to wtedy opona się też zużywa bo kant obręczy koła będzie ocierał o bok opony i będą zużywać się kanty bieżnika po obu stronach opony.Tak będzie wyglądało jak była było złe ustawienie zbieżności kół.

 

 

 

Ja pompuję w D-47A i w D-46A w 8,25 i 900 po 4 atm i jakoś nic nie strzela.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    620

w d47 ok. 3.5-4 bar, zalezy jak sie trafi, 4t + ciezar przyczepy, lekko sie uginaja diagonalne, R-ki wiadomo ze bd siadac

do 15" jw. opona szeroka i niska, szybko sie grzeje, lubia strzelac, mozesz nawet bic ponad 4 bar


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120
...Poproszę o podpowiedź jaka jest prawidłowa wartość ciśnienia powietrza w oponie 825 R 20 ?

Opony są wykorzystywane w przyczepie jednoosiowej ładowności ok. 2,5 - 3 ton.

w autosankach d46 czy d47 wg mnie powinny być nabite do 4,5-6atm w zależności od tego co wieziesz i po jakich dziurach ;)

W tej swojej jednoosiówce to ile masz tych opon na oś? 2 czy 4 (bliźniaki)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
husqvarna    0

w autosankach d46 czy d47 wg mnie powinny być nabite do 4,5-6atm w zależności od tego co wieziesz i po jakich dziurach ;)

W tej swojej jednoosiówce to ile masz tych opon na oś? 2 czy 4 (bliźniaki)?

 

mam 2 opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid381010    1
(edytowany)

mam przyczepę jedno osiową na takich balonach 10.0/75-15.3 ładowność ok 6 ton i pytanie jakie powinno być atmosfer przy takim obciążeniu ?

Edytowano przez Dawid381010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    620

ile plocien ma opona?

nie cielkawi mi sie to widzi, opony moga strzelac

min. 4.0 bar


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

ja do 900 pompuje po 5-6 bar i jakoś nic nie strzela sie nie grzeje itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    15

odnośnie ciśnienia - u nas w d47a od ponad 30 lat było ciśnienie na poziomie 2 -2,3 atmosfery. w sumie jak byłem młodszy to się nie przejmowałem, ale poczytałem troche o tym, ile powinno wynosić i pojawia się pytanie - czy po takim okresie można dobić chociaż do 3 atm, aby troszke mniej siadały przy obiążeniu? przy zakładkach 30cm wożąc żużel to felga prawie dotykała drogi. czy tak stara opona wytrzyma takie ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wytrzyma spokojnie nic się nie bój. Macie jakiś sposób na bezpieczne składanie tych pierścieniowych felg? Znam przypadek że kolesia zabił pierścień podczas pompowania.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8550    14

Takie koła powinno się pompować w specjalnych klatkach lub zakładać "spinkę". U jednego gościa widziałem przyspawane nakrętki na końcach pierścienia skręcone szpilką. Też słyszałem o kilku śmiertelnych przypadkach podczas pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

moim zdaniem taki pierścień trzeba prawidłowo założyć i obserwować podczas pompowania jak układa się pierścień jak źle to spuścić powietrze i poprawić a nie zostawić przypadkowi że może sam wskoczy , albo próbować go wbić młotkiem kiedy zaczyna wyłazić a w oponie jest ciśnienie . jak to się robi z głową to nie powinno się nic stać . a najlepiej koło odkręcić od piasty i położyć na leżąco wtedy najlepiej widać jak układa się pierścień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Raz byłem świadkiem jak u jednego gospodarza koleś pompował takie koło które leżało na ziemi to jak pierścień wystrzelił to spadł dopiero po 10 sekundach 15 metrów dalej.Można?! Można.

 

Z takimi rzeczami to trzeba ostrożnie i z głową


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    620

oczywiscie ze z glowa,

te pierscienie przy przyczepach sa jeszcze w miare bezpieczne, gorsze sa wszelkiego rodzaju pojedyncze, jak przy wozach


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Sąsiad po takim od woza to już rok się kuruje a w szczególności jego ręka.

 

Odnośnie pompowania kół to zakłady wymieniające opony są wyposażone w specjalne klatki do pompowania kół : https://www.google.pl/search?q=klatka+pompowania+k%C3%B3%C5%82&client=firefox-a&hs=avv&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dT1KU5vvDY7n7AbwxIDYCQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1143&bih=674&dpr=0.9


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas    2

Jeżeli nie ma klatki do pompwania, to koło należy pompować kładąc je na ziemi, pierścieniem do dołu.


,, Bo ja się czuję .......... maleńki jak robak, ......... ale króla nie widzę większym od siebie. " - jak mawiał Pan Franciszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    620

to tez nie jest takie bezpieczne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez Papina
      Czy te przyczepy dobrze zdają wam egzamin ? Jak sprawa wygląda z ramą ? siłownikami ? Nie ciekną ? Blacha czy jest dobrze zabezpieczona przed eksploatacją ? Czy ceny są dość przystępne ?
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez sinyou135
      Witam, czy ma ktoś foty takich przyczep, zachowały się jakieś egzemplarze? Na stronie autosana, jest zdjecie pewnie do folderu, z burtami tłoczonymi w koperty, ostrosłupy? Daję linka bo nie wiem jak to nazwać fachowo, widział ktoś z forumowiczów  takie poszycie? Trzeba na sam dół zjechać, 1957 rok produkować zaczeli. Następna strona to foty jej, w wersji wywrotki i też są takie burty dziwne.
      http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html
      http://autosan.cba.pl/historia/historia06.html
    • Przez stiwi6
      Witam
       
      Zakupiłem przyczepe marki Pronar postawiłem w garażu i spuściłem hamulec zasadniczy. Teraz gdy chciałem ruszyć przyczepa ma zaciągnięte hamulce. Podłączyłem ciągnik nabiłem powietrze do przyczepy i hamulce niechcą puścić. Może ktoś z użytkowników miał taki problem i może mi podpowiedzieć co zrobić
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.