Skocz do zawartości
Łukash

Zgrzyty w przednim moście - TD 80D

Polecane posty

Łukash    4

Mam problem z moim new hollandem td80, dzisiaj zauważyłem ,że gdy mam włączony przedni napęd to przy mocno skręconych kołach słychać zgrzyty, trzaski podczas jazdy, mam wrażenie ,że koła są lekko czymś hamowane. Nie słychać tego przy jeździe na wprost lub przy wyłączonym napędzie. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Łukash    4

Ciągnik mam od roku, kupiłem używany, nie mam pojęcia kiedy był tam wymieniany olej. Czy to może być tego przyczyną? Dodam jeszcze ,że ciągnik pracuje z turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbych    4

Więc na początek proponuję rozpocząć od wymiany oleju w przednim moście - tylko na olej taki jak masz w instrukcji, a nie jakiś badziew... Napisz czy pomogło

Możliwe, że masz już stary olej i tarczki od tzw. automatycznej blokady "trzymają" bo nie mają odpowiedniego smarowania - a powinny tylko wtedy trzymać gdy jest określona różnica prędkości obu kół np. gdy się zakopiesz... Przy okazji wymień sobie też olej w piastach przednich kół...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Łukash    4

To może być trafna diagnoza, muszę wymienić to, możliwe ,że nie było od nowości ruszane... Patrzyłem na olej w piastach kół, jest bardzo rzadki, ciekawe czy powinien taki być, ale i tak go wymienię.

Edytowano przez Łukash

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    175

coś się dzieie w mechaniźmie różnicowym, nie jest on typu samoblokującego z teo co pamiętam bo wtedy by to wszystko tłumaczyło, ale jak dziwęk jest tylko przy właczonym napędzie to coś musi się z satelitami dziać , a ze nie pracują one przy jeździe na wprost to i ich nie słychać , a co do samego oleju to to nie jest skrzynia że coś się przez niego ma dziać jak nie jest zanieczyszczonty opiłkami co zaraz będzie widać , bo będą się wydzierały uszczelniacze i pojawią się wycieki to po prostu on ma tam być w odpowiedniej ilości, wiec nie sądzę żeby sama wymiana oleju zniwelowała tem halas


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro    7

mam podobnie w moim td5050 dodam że ciągnik ma 1200 mtg i mam go od nowości ,dziś wyczytałem że po takim przebiegu należy sprawdzić TULEJE WAŁU NAPĘDOWEGO DO ŁĄCZNIA OSI PRZEDNIEJ NAPĘDU NA 4 KOŁA- zmieniał to ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barteq    0

witam, coś udało się ustalić?? mam ten sam problem. proszę o odpowiedż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    77

Sprawdzić tuleje na ataku a walkiem napędowym ze skrzyni a jak pracowal z turem to podnieść przód do góry i sprawdzić czy oś ma luz na sworzniu. Jak tu wszystko ok to tylko rozbiórka przedniej osi począwszy od sprawdzenia satelit w zwolnicach a jak tu będzie tez ok to caly napęd w mak i prawdopodobnie cos z atakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAVERICK232    0

Witam!

Ja mam podobny problem  po wyłaczeniu przedniego napędu jak wyjadę na drogę  i jadę to coś piszczy-wyje  z napędu - napewno.

Co to może być?

Olej był wymieniany 0 nie pomogło.

Proszę pomóżcie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rafix255
      Witajcie koledzy. Pisze do was bo mam problem w swoim NH TD5 105. Mianowicie jakis czas (zimą) zauważyłem kałuze oleju na lewym tylnym kole ze zwolnicy. Nadmienie że ciagnik ma na dzisiaj równiuskie 500 godzin, nie ma tura a był na zime umyty i postawiony w garazu i nagle wywaliło olej ze zwolnicy. Dolałem tego multi g na stan i wycieka ten olej w nieduzym stopniu ale wtedy dolałem pona 1l czyli tyle wyleciało. Druga zwolnice jak poluzowałem korek od wlewu to poszło cisnienie. czy to mozliwe ze ściagło mi oring (uszczelniacz) ze zwolnicy zeby uszło ciścienie??? czy ktos z was miał ta usteke?? czy myslicie ze musze sciagac koło i to robć czy to ustanie??
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
×