Skocz do zawartości
tomekraczka12

Wyciek płynu hamulcowego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Historia:

Witam niedawno stałem się posiadaczem ursusa c330M z roku 87 kupiłem go za 14000 tyś wraz z kosiarką listwową

Ursus jest trochę zaniedbany od 87 nie zmaniany filtr powietrza filtr oleju olej w silniku był chyba zmianany tylko raz

silnik pracuje idealnie zwolnice troche słychac ale to chyba wina oleju bo też nigdy nie zmieniany

Problem;

Mam z nim następujący mały problem ponieważ z pod ciągnika cieknie płyn chamulcowy (chyba)

Pod ciągnikiem jest takie jakby śmigiełko nie wiem co to jest i z tego cieknie i pod skrzynia jest taki kwadratowy otwór i z niego też cieknie ten płyn

 

Prosze o pomoc bo nie wiem co jest grane i czy mam się tym przejmować!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    115

Płynu hamulcowego w ciapku nie ma.

Cieknie Ci olej ze skrzyni biegów u wuja też leci z tego kwadratowego otworu nic z tym nie robi raz na jakiś czas wleje 5 l Hipolu i jest cacy.

Jeżeli chciałbyś to naprawić to trzeba skonsultować się z mechanikiem przynajmniej ja bym tak zrobił.


Massey Ferguson 255
Ursus C-330 + Tur1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    513

z tego co wiem filtr powietrza jest tzw. mokry, czyli wymienia sie tylko olej

zwolnice i tak bedzie slychac

bardzo to cieknie?

jesli to jest jakis dekiel to pewnie wystarczy zmienic uszczelke, a roboty sporo jak na taka blachostke, bo trzeba zlac olej, odkrecic, odtluscic, nowa uszczelka i silikon


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roki212    88

To śmigiełko hehe to jest wsadzona od wewnątrz i zagięta zawleczka czasem jest jedna czasem dwie zależy jaką masz obudowę sprzęgła, ale to mniej ważne. Z tej zawleczki najczęściej kapie wtedy gdy wysiądzie simering lub odrzutnik(wcześniejsze modele miały simering późniejsze odrzutnik, ale to po rozebraniu bedzie wiadomo co tam masz) na wale korbowym od strony sprzęgła i wtedy wydostaje się tam olej z silnika.

A co do tego otworu kwadratowego to wycieka nim olej ze skrzyni biegów i tam masz więcej możliwości gdzie może cieknąć czyli tez jest tam simerimg nawet dwa na wałku I i II stopnia simering jeden siedzi w obudowie łożyska wałka atakującego drugi w samym wałku atakującym, może wyciekać z pod którejś z uszczelek są tam dwie, jedna między blokiem a obudową łożyska wałka atakującego, natomiast druga między blokiem a pokrywą napędu licznika motogodzin w obudowie napędu jest jeszcze oring który tez trzeba wymienić podczas naprawy.

Co do przejmowania się tym to można z tym jeździć i dolewać olej do silnika czy skrzyni, ale z czasem może olej dostać się na tarcze sprzęgłowe o ile się jeszcze nie dostał i sprzęgło może się ślizgać. Więc jak masz pojęcie jak rozjechać silnikiem od skrzyni to można to spokojnie zrobić bo koszt mały kilka uszczelek simeringów, (przy okazji można sprawdzić stan tarcz sprzęgłowych i łożyska wyciskowego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha dzięki no to niedawno zaczeło ciec tylko czy napewno to olej to jest przezroczyste i rzatkie a olej jest raczej gęsty czy to moze być wina wypracowanego oleju bo nie wiem czy on tam wgl jest gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni bo w silniku to wiem a co do sprzengła to ładnie chodzi nie ślizga tylko pusza dopiero przy samej górze

A i jeszcze ta rozgięta zawleczka mi się rusza we wszystkie strony czy tam ma być ?

Edytowano przez tomekraczka12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tak ma być z tą zawleczką , ona jest tam tylko po to żeby otwór się nie zapchał jakimś syfem.

Miarka oleju w skrzyni to na pokrywie skrzyni obok lewarka


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

jak myłeś po kupnie, to przez parę dni może Ci woda nalana do sprzęgła kapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie myłem cały silnik karcherem ale to było dawno na początku czerwca a i dziś sprawdziłem czy jest olej w skrzyni odkręcam i patrze a tam ani kropli olej wiec wyciek oleju to chyba nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adamdx18
      Witam 
      Jakiej firmy  sprężarkę i o jakiej mocy  polecacie do pneumatyki w ciągniku Deutz Fahr DX 4.50. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez StankowskiRobert
      Witam nie wiem jak odkręcić wąż od pompy hamulcowej odprowadzjący płyn z pompy w kabinie w zetorze 7245.
    • Przez martin68
      Witam mam zamiar zabrać się za naprawę hamulców w moim ursusie i proszę o rady w tej sprawie wiem o blokadzie ale czy naprzykład trzeba uważać na jakieś uszczelki podkładki itp:
    • Przez 330CUrsus
      Witam. Jeśli taki temat istnieje to poproszę o link bo ja nie znalazłe. Mam do Was pytanie.Czy w 30 z regulatora ciśnienia jak się wykręci ten przewód koło butli to powietrze tak słabo leci czy tak jak z tego otworu do pompowania? Bo u mnie tak słabo i jeszcze wylatuje powietrze z takiej dziury z tyłu regulatora .Aha i te powietrze wylatuje z zaworu tego co jest do pedału podczepione a jak przykręce te złącze to nie leci.Czy to tak ma być? Bo nie znam się na pneumatyce w 30 i chcę to wiedzieć bo robię hamulce w przyczepie.Z góry dzięki.
    • Przez xUrsusekc330x
      Witam, mam problem z dźwignią od ręcznego, wymieniłem ją niedawno na nową, i tam ma iść chyba sprężynka do niej, tylko nie wiem dokładnie jak ją zaczepić, w tej dźwigni jest dziurka na sprężynę ale nie wiem gdzie ją zaczepić, jakby ktoś z posiadaczy c 330 przesłał jakieś zdjęcie lub powiedział jak i gdzie ją zaczepić byłbym wdzięczny
×