tomekraczka12

Ursus C-330- Wyciek ze zwolnic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Historia:

Witam niedawno stałem się posiadaczem ursusa c330M z roku 87 kupiłem go za 14000 tyś wraz z kosiarką listwową

Ursus jest trochę zaniedbany od 87 nie zmaniany filtr powietrza filtr oleju olej w silniku był chyba zmianany tylko raz

silnik pracuje idealnie zwolnice troche słychac ale to chyba wina oleju bo też nigdy nie zmieniany

Problem;

Mam z nim następujący mały problem ponieważ z pod ciągnika cieknie płyn chamulcowy (chyba)

Pod ciągnikiem jest takie jakby śmigiełko nie wiem co to jest i z tego cieknie i pod skrzynia jest taki kwadratowy otwór i z niego też cieknie ten płyn

 

Prosze o pomoc bo nie wiem co jest grane i czy mam się tym przejmować!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    142

Płynu hamulcowego w ciapku nie ma.

Cieknie Ci olej ze skrzyni biegów u wuja też leci z tego kwadratowego otworu nic z tym nie robi raz na jakiś czas wleje 5 l Hipolu i jest cacy.

Jeżeli chciałbyś to naprawić to trzeba skonsultować się z mechanikiem przynajmniej ja bym tak zrobił.


Massey Ferguson 255
Ursus C-330 + Tur1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

z tego co wiem filtr powietrza jest tzw. mokry, czyli wymienia sie tylko olej

zwolnice i tak bedzie slychac

bardzo to cieknie?

jesli to jest jakis dekiel to pewnie wystarczy zmienic uszczelke, a roboty sporo jak na taka blachostke, bo trzeba zlac olej, odkrecic, odtluscic, nowa uszczelka i silikon


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

To śmigiełko hehe to jest wsadzona od wewnątrz i zagięta zawleczka czasem jest jedna czasem dwie zależy jaką masz obudowę sprzęgła, ale to mniej ważne. Z tej zawleczki najczęściej kapie wtedy gdy wysiądzie simering lub odrzutnik(wcześniejsze modele miały simering późniejsze odrzutnik, ale to po rozebraniu bedzie wiadomo co tam masz) na wale korbowym od strony sprzęgła i wtedy wydostaje się tam olej z silnika.

A co do tego otworu kwadratowego to wycieka nim olej ze skrzyni biegów i tam masz więcej możliwości gdzie może cieknąć czyli tez jest tam simerimg nawet dwa na wałku I i II stopnia simering jeden siedzi w obudowie łożyska wałka atakującego drugi w samym wałku atakującym, może wyciekać z pod którejś z uszczelek są tam dwie, jedna między blokiem a obudową łożyska wałka atakującego, natomiast druga między blokiem a pokrywą napędu licznika motogodzin w obudowie napędu jest jeszcze oring który tez trzeba wymienić podczas naprawy.

Co do przejmowania się tym to można z tym jeździć i dolewać olej do silnika czy skrzyni, ale z czasem może olej dostać się na tarcze sprzęgłowe o ile się jeszcze nie dostał i sprzęgło może się ślizgać. Więc jak masz pojęcie jak rozjechać silnikiem od skrzyni to można to spokojnie zrobić bo koszt mały kilka uszczelek simeringów, (przy okazji można sprawdzić stan tarcz sprzęgłowych i łożyska wyciskowego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha dzięki no to niedawno zaczeło ciec tylko czy napewno to olej to jest przezroczyste i rzatkie a olej jest raczej gęsty czy to moze być wina wypracowanego oleju bo nie wiem czy on tam wgl jest gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni bo w silniku to wiem a co do sprzengła to ładnie chodzi nie ślizga tylko pusza dopiero przy samej górze

A i jeszcze ta rozgięta zawleczka mi się rusza we wszystkie strony czy tam ma być ?

Edytowano przez tomekraczka12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Tak ma być z tą zawleczką , ona jest tam tylko po to żeby otwór się nie zapchał jakimś syfem.

Miarka oleju w skrzyni to na pokrywie skrzyni obok lewarka


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

jak myłeś po kupnie, to przez parę dni może Ci woda nalana do sprzęgła kapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie myłem cały silnik karcherem ale to było dawno na początku czerwca a i dziś sprawdziłem czy jest olej w skrzyni odkręcam i patrze a tam ani kropli olej wiec wyciek oleju to chyba nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez wasyl75
      panowie,moze mi ktoś pomóc,puka mi w prawym kole jak ruszam do przodu lub do tylu ,ale tylko jak ruszam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj