Skocz do zawartości
Sikorski127

Problem z silnikiem od Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sikorski127    0

W zeszłym sezonie bizon miał ciśnienie 3.5 atmosfery na zimnym silniku a na rozgrzanym 2 teraz go odpalam patrze na ciśnienie a tu 1.5 atmosfery co się stało.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Zawór na magistrali olejowej czasem lubi się zacinać ,umieszczony jest w okolicy filtra oleju za nim.U mnie jest podobny problem z tym że jak jest zimny wskazówka wychyla się do końca skali jak się zagrzeje to wraca na zielone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

richtik    0

A ja odkąd go kupiłem czyli od 93r kombajn z 91r mam ciśnienie na zimnym 2.5 a na gorącym 2atm. już przepracował u nas 2700 mtg i nic się z nim nie działo ale coś będę musiał zrobić bo chciałbym go sprzedać i żeby kupcy nie marudzili że ma małe ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

koledzy!!!!

pod koniec żniw w zeszłym roku zauważylem że podczas pracy silnik momentami spadał lekko z obrotów. było to usłyszane jak i zauważalne na zegarze czym to może być spowodowane? dodam że w zbiorniku nie było zbyt dużo paliwa ale nie aż tak mało żeby miał się zapowietrzyć. Filtr paliwa zapchany??

 

Druga sprawa to że zegar pokazuje obroty silnika ale nie kręcą się motogodziny pracy. Da się jakoś to naprawić czy trzeba nowy obrotomierz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

jak pisałem powyżej obroty falują w dalszym ciągu miedzy 19 a 2300 obr. i to pod obciążeniem domniemam że to może pierścionki albo brak sprężania jak myslicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po przeczytaniu Twojego problemu,pierwszą myslą ,która narzuca się ,to sparawdzić układ paliwowy.

Bo w którejś rurce mogą być jakieś paprochy,które ją zatykają,ktore najczęsciej się osadawiaja na końcówkach rurek śrub mocujących.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

ja w tym roku juz 3 komplety filtrow załozyłem tak to jest jak samemu sie nie naleje a na pracownikow liczy.


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak pisałem powyżej obroty falują w dalszym ciągu miedzy 19 a 2300 obr. i to pod obciążeniem domniemam że to może pierścionki albo brak sprężania jak myslicie

Może być gdzieś przy pchany układ paliwowy, ale może być coś z regulatorem obrotów w pompie wtryskowej, silnik w Bizonie, to musi chodzić jak pszczółka, jak Panna w tańcu, no chyba, że jest lekko "zawiana" to też będzie falować. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Otwórz zbiornik, otwórz w zbiorniku właz do silnika, odpal silnik, daj obroty na max i obserwuj cięgno które steruje regulacją dawki paliwa, czyli cięgnem gazu, jeżeli drga lub się trzęsie to masz odpowiedź, trzeba nieco go wydłużyć aż dźwigni pompy zetknie się ze zderzakiem dzwigni przy pompie, a cięgno aż się lekko ugnie, jak bedzie inaczej bedziesz miał wrażenie że silnik lub pompa padła, to musi byc sztywno!!!


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@bobytempelton nie wierzę,że to jest wina cięgieł, ale nie zaszkodzi sprawdzić tak jak mówisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ale ja wierzę :D mialem taki przypadek ostatnio przetrzepany przez stado mechaniorów, objawy typowe dla padnięcia pompy, ale gdy cięgno i dźwignia drży, regulator obrotów i dawki głupieje ;) trzeba to sprawdzić, to kilka minut, nie jestem pewien, może i jest przytkany układ nie mówię że nie....


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No też nie mówię stanowczo, że nie :) ale stawiał bym na regulator. :):P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

można też sprawdziś sprzęgiełka napędzające pompę wtryskową, takie z blaszek, w sumie to coś jak przeguby, 2 lata temu się w bizonku jeden poluzował, wybiło na nich otwory i przy maksymalnych obrotach chodził bardzo nierówno, jakby mu nawet zapłony wypadały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

No to też to sprzęgiełko, jeszcze dopiszę, jężeli było by coś przytkane w układzie paliwowym ten silnik wypalił by paliwo z wężyków w kilka chwil i silnik by zgasł, jedyna opcja z paliwem to pompka paliwa podaje zbyt mało paliwa, następna opcja to przytkany filtr powietrza, nic innego.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko jak by paliwo czy filtr, to by słabł i dymił, a jak obroty falują między 1900 a 2300 to jest inna przyczyna.

 

Paliwo, filtr, czy cięgła, to można w pięć minut sprawdzić i wykluczyć bądź naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Sprawdź czy korek w baku nie jest zatkany. Rok temu miałem taki problem że po 15_20 minutach pracy kombajn zaczynał falować na obrotach i w nastepstwie gasł. Okazało się że robiło się duże podciśnienie w baku bo korek od baka zatkał sie i nie przepuszczał powietrza.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

stawiacie na układ paliwowy, a co z pierścionkami czy sprężaniem nie zdarza się coś takiego przy takich objawach??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To by dymił, osłabł, "chlał olej", a jak tylko falują obroty to nie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kajtek_1
      Posiadam bizona z 82r w tym roku z powodu deszczowej pogody i zielska dał mi się we znaki ciągle się zapychał. Więc zapadła decyzja o wymianie na coś lepszego. Jestem zielony w temacie nigdy się nie interesowałem kombajnami co byście doradzili na +- 80h wraz z usługami fundusz to okolo 75000
    • Przez YeLoN3
      Witam chce zalozyc sieczkarnie do 50 jak wiadomo jest tam pas plaski i nie ma miejsca na pas klinowy do ssieczkarni jak w 56 ale widzialem w bizoniwskich nh tez jest pas plaski i sieczkarnia jest napedzanaz silnika i tu pytanie czy trzeba przerabiac pas napedowy maszyny na 56 czy mozna zalozyc z nh kolo pasowe czy bedzie pasowac do sw z perkinsa czy forda?
    • Przez dawcio2218
      Mam problem z bizonem Z056 po odkreceniu manetki gazu obroty sięgają 2300 a po 5 sekundach zaczynają rosnąć wolno do 2600 tak samo jest przy wlaczonej młocarni tyle że obroty niższe o jakieś 100. Obrotomierz napewno dobry zresztą słychać po silniku że kręci sie coraz szybciej czym to może być spowodowane miał ktoś taki problem?
    • Przez rafal13113
      witam
       
      mam pytanie gdyż zastanawiam się nad sprzedarzą bizona 50 z 1975 roku i nie wiem ile może być on warty gdyż posiada on rozdrabniacz słomy orygilnalny płocki, stół do rzepaku z 2007 roku, kabina naglaka najbogtszym wyposażeniem z przyciemnianymi szybami ma założoną klimatyzację nowe opony dwa komplety bagnetów bezstalkowych, w tym roku zostały wstawione nowe koła na bęben młucący i odrzutnik wiosną 2007 roku zostały w nim wymienione praktycznie wszystkie łożyska oraz podłoga, obudowa wentylatora, łańcuchy na podajnkach i wiele innych części, kombajn jest ogólnie w stanie bardzo dobrym. od 1991 roku jest w naszym posiadaniu prędzej pracował tylko u jednego właściciela. ciekawe jest to że jest to wersja wystawowa gdyż w latach 70 był prezentowany w szwecji na targach. tylko mankamentem jest rok budowy. na ile byście go wycenili. zdjęcia niestety nie są idealnej jakości ale chwilowo innych nie posiadam dodam tylko że kombajn teraz nie ma bliźniaków.




    • Przez Zetix
      Cześć.. Ostatnio przechodzą nas z ojcem różne myśli , aby sprzedać naszego starego Bizona Z050 i kupić jakiegoś Deutza albo coś z mniejszym hederem za ok 50tyś..
      Tylko musicie mi doradzić .
      Mój Bizon jest z '72r więc już stary , ale wszystko w nim jest wymienione - dosłownie wszystko .. jedynym problemem jest Silnik oraz Heder (lekko go rdza już je , ale w tym roku odcięliśmy stare zgnite kawałki i pospawaliśmy nową blachę) Co do Silnika .. Jest to silnik z Bizona Rekorda Oczywiście z Turbo.. tylko te Turbo nie działa , jest zajechane więc nic nie pompuje i trochę oleju bierze .. ale ze sprawnością silnika jest oke , nie ma żadnych dziwnych objawów typu że jak się nagrzeje traci moc .. No jeszcze jest mankament z cieknącymi siłownikami i trochę już nie tak podnosi ale to wszystko da się przecież zrobić ... no i brak kabiny - a tato chce z kabiną maszynkę . Oczywiście kombajn jest odnowiony , pomalowany na czerwono wszystko co było do roboty z blacharki zostało naprawione
       
      Z tego co na tą chwile jest do roboty
      -Wymiany turbiny = to już planowaliśmy zrobić kiedyś - wymiana turbo 1200zł + robocizna
      -Hydraulika ( cieknące siłowniki) = To zrobimy , po żniwach chcieliśmy zawieźć wszystkie siłowniki do uszczelnienia do takiej firmy u nas
      -Brak kabiny
      -no i może jak te siłowniki nie pomogą w podnoszeniu itp to wymienić pompę ,czy tam rozdzielacze
       
      No i nasz areał wynosi 10ha .. Jak na 10ha trochę sobie pozwalamy z maszynami które są i tak za duże na taki obszar .
       
      Czy lepiej zrobić to co trzeba , kupić tą kabinę i zostawić Bizonka ? Co myślicie ... Załączam zdjęcia !! Tam jak stoją dwa bizony to są moje , a mówimy tutaj o bardziej ognistym czerwonym Bizonie Z050 bez sieczkarni
       
       

       

       

       

       

       

×