grzechu1977

Belarus 820 jakie obroty WOM podczas koszenia kosiarka Mesko Z133

Polecane posty

grzechu1977    1

Jak to młody rolnik mam kolejny problem i mam nadzieję, że pomożecie. Mam kosiarkę Mesko Z133 i Belarusa 820 2007 rok produkcji. Kosiarka trochę wiekowa i zawsze chodziła przy C360. Podłączyłem ją do Belarusa 820 i przy obrotach WOM 540 i obrotach silnika 2100 nie kładła pokosu. Zmieniłem obroty WOM, tam pod skrzynią, na 1000 i po kilkunasty przejazdach rozpiździłem kosiarkę. Odpadł mi dolny talerz. Wcześniej też się psuła. Na silniku miałem obroty 2000 i pokos kładła ładnie. Kosiłem dość szybko bo prawie 15 km/h.

Teraz nie wiem czy rozwaliłem kosiarkę z własnej winy czy to przypadek. Nie wiem czy źle ją ustawiłem względem podłoża, że przy obrotach WOM tylko kotłowała trawę a przy obr. WOM 1000 kładła pokos. Nie wiem jaki to ma wpływ na ciągnik czy nie rozwalę skrzyni albo czegoś innego przy obrotach WOM 1000. Ta kosiarka przeznaczona jest na ciągnik o mocy 20 do 40 KM, ale nie mam innego traktorka. Czy mogę kosić tą kosiarką z Belarusem 820, jeżeli tak to jak powinienem ustawić WOM 540 czy 1000 i jak ustawić kosiarkę względem podłoża.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Zrób na 1000 wałek i na silniku nie więcej jak 1200. Jak się tależ przetarł to poprostu i tak by się stało. Nie ma co przesadzać bo nie będziesz miął zaraz co kosić max te 15km/h jak równo i dobrze idzie. Jak się trawa zestarzeje albo sucho to właśnie nie docina i tak rozrzuca pokos, Z rana z rosą lepiej idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    15

nie przestawiaj WOM na 1000 obrotów bo do końca rozwalisz kosiarkę ustaw przekaźnik na 540 i reguluj jazdę biegami i gazem a jeśli ci będzie rozwalać trawę to po prostu zwolnij i zredukuj bieg wtedy będzie ci kłaść pokos bo tak jak kolega powyżej napisał jest sucha trawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Buba    0

Też miałem ten sam dylemat, tylko że ja mam starego Belarusa, nie wiem czy są w tych nowszych takie same przełożenia na skrzyni biegów.... u mnie wyglądało to tak, że na 1000obr. latało się na 8 biegu i minimalnym gazie co sprawiało że ciągnik był dość powolny, poza tym i tak i tak kosiarka od czasu do czasu dostawała wyższych obrotów co raczej nie było dla niej dobre, w końcu posypała się skrzynia. W tym roku kupiłem nową kosiarkę i teraz latam na 540obr. 8 bieg gaz do woli, lata się o wiele szybciej i ma się spokojną głowę czy przypadkiem obroty nie za wysokie, także polecam Ci pracować na 540.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Jeżeli masz dolne talerze ślizgowe do wymiany , to gdy się dowiesz jaka jest ich cena , złapiesz się za głowę :) Dołożysz trochę kasy i kupisz większa używaną kosiarkę , wydaje mi się że nie ma sensu taką małą kosiarką kosić takim ciągnikiem .


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

czy przy włączaniu wałka wajchą zprawej strony w białorusie820 jest potrzeba wciskania sprzęgła głównego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Nie trzeba. nic to nie zmienia. Taśmy włączające wom pełnia rolę sprzęgła.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam mam pytanie czy ma ktoś styczność z mtz 82 ok 96r. który pracuje z wozem paszowym,najlepiej z kuhn euromix I 870

i czy WOM daje rade? Najlepiej na 1000 obr./min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Witam. Panowie mam pytanie poniewaz chcialem skosic swoja dzialke a nigdy nie uzywalem wom a tym bardziej kosiarki rotacyjnej. Na jakim wom ma dzialac kosiarka na zaleznym czy nie zaleznym. Pytam poniewaz u mnie jest problem taki ze jak przekrece wajcha pod siedzenem po lewej stronie jak sie siedzi to wom sie zalacza jak jedzie traktor i walek przyspiesza z predkoscia ciagnika a jak wrzuce wsteczny to kreci sie w druga strone. Natomiast jak przekrece wajcha w druga strone pod siedzeniem i jade albo stoje to walek nie kreci sie w ogole. Nie wiem czy skosze na walku w takiej opcji dlatego pytam. Zastanaiwm sie tez dlaczego nie idzie wom na drugiej opcji. Sprawdzalem juz obroty wom pod traktorem i nic. Tzn. Jak zmienialem obroty pod traktorem na Odpalonym silniku to bylo slychac jak po zebach lekko przejechalo tak samo jak sie zalacza pompe hydrauliczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Polecam przeczytanie instrukcji obsługi ... wom włącza się wajchą z prawej strony siedzenia kierowcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Ja myślę że kolega wie gdzie się załącza wom a problem leży w braku reakcji na niezależnym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

 

slawek80 jak bym nie wiedzial jak zalaczyc wom wajcha po prawej stronie siedzenia to przeciez nie zalaczyl bym wom i nie sprawdzil bym czy sie kreci czy nie a przeciez krecil mi sie ale tylko w jeden pozycji dzwigni po lewej stronie siedzenia. Instrukcje czytalem bo jak kupilem mtz-ta to sobie od razu druknalem. Sprawdzalem tez naciagniecie tasm wom i przy okazji wg. Instrukcji dokrecalem te dlugie szpile przez ten maly dekielek pod solownikiem. Po zalaczeniu wom wajcha po prawej stronie siedzenia moglem reka przekrecic walek. Natomiast jak wylaczylem wom walku juz nie mozna bylo ruszyc. Wiec tasmy dzialaja prawidlowo tylko pytanie czy nie beda slizgac. Ale czytajac to moge tylko zalaczyc wom zalezny czyli kicha z kosiarki a myslalem ze pierwszy raz skosze swoja dzialke. Szkoda bo poczul bym co to mini rolnictwo :(

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wałek ręką powinno się dać przekręcić tylko przy położeniu dźwigni pomiędzy włączony a wyłączony. Być może wajcha od zależnych nie wskakuje jak trzeba , spróbuj przełączyć podczas gaszenia silnika tak żeby delikatnie zazgrzytało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    296

Ciekawe czy nie wypadł ci ten element przesuwający tuleję, wtedy on sam będzie latał po trybach :) W tej sytuacji zawołałbym kogoś kto się na tym zna, bo to drobiazg ale wymaga nieco myślenia :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Raczej ciezko kogos znalezc u mnie do mtz-ta. Bo wszyscy to tylko ursus, zetor. Mogl bys pokazac na jakims foto o jaki element co przesuwa tuleje ci chodzi. A moze chodzi o wodzik co jest u samego dolu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Jak się kręci dźwignią od 540/1000 bez tej blachy to można nią przekręcić dalej a tedy bolec który przesuwa tuleję ze sprzęgłem kłowym wyjdzie z rowka tulei. Wtedy niestety trzeba spuścić olej, odkręcić pokrywkę obok przełącznika  540/1000 pod skrzynią o wcelować na nowo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Dzieki seweryn20. Przynajmniej wiem jak dojsc do tego od dolu. Myslalem ze trzeba od gory sciagac pokrywe i dobierac sie do tego. A tak to wiem. Tylko jeszcze musze luknac o ktora pokrywe dolna chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Ta pomiędzy dziurą do sprzęgła a ośką do zmiany prędkości wom.

post-13540-0-39174700-1502618699_thumb.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    296

Przy odrobinie wprawy można to nacelować bez rozbierania, tylko że czasami ten element lubi się wyrobić lub skrzywić. W mojej okolicy oprócz mnie to tak w promieniu 50km nie ma innego mechanika do ruskich, czasami nie idzie się wyrobić.
Tyle roboty, a pojadę do jednego, to już trzech dzwoni


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117
zbyszekbrzuze,

mógłbyś mieszkać bliżej, bo tu też nie ma nikogo od ruskich. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

 W mojej okolicy oprócz mnie to tak w promieniu 50km nie ma innego mechanika do ruskich, czasami nie idzie się wyrobić.

Tyle roboty, a pojadę do jednego, to już trzech dzwoni

He he taka marak... do niego mechaników musi być dużo nie koniecznie dobrych (ciągnik prosty)  żeby wyrobili się ze sprzętem w okolicy :)  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    117

Poważny mechanik ma zawsze czas za miesiąc, a byle jakiś majster to przywóz, odwóz, pół litra, paka fajek, parę groszy.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez Pawcio93
      Witam. Potrzebuję pomocy w podłączeniu pływaka paliwa w koparce białoruś. Stary pływak miał wyjście tylko na minus, nowy ma 2 wejścia jak się domyślam zasilanie I masa. Wskaźnik paliwa jest starego typu czyli podłączony jest tylko plus i minus. Czy da radę to zgrać czy jestem zmuszony zakupić nowy wskaźnik z wejściem na plus, minus i do pływaka??. Pozdrawiam

    • Przez P107R
      Witam,
      Mam problem w swoim 1025a z 2007r, otóż wczoraj podczas prac polowych nagle przestał działać przedni napęd. Ciśnienie w skrzyni sprawdzone manometrem 9 bar na ciepłym silniku, elektrozawór sprawny, podaje olej, podniosłem jedno przednie koło i przy pracującym silniku jak włączę napęd to nie mogę tego koła obrócić, czyli napęd jest teoretycznie załączony, ale z ciężkim agregatem na piachu ciągnik się prawie zakopał, bo przód nie ciągnął wcale, tak samo podczas hamowania zawsze było słychać moment załączenia się przedniego napędu a od wczoraj cisza. Niestety nie mogę znaleźć schematów i nie wiem jak ten napęd jest skonstruowany. Wiem że w 82 i pochodnych jest podpora wału ze sprzęgłem przeciążeniowym, tutaj tego nie ma. Czy ktoś dysponuje schematem tego napędu, lub wiedzą jak on tak właściwie jest skonstruowany i jaka jest jego zasada działania? co odpowiada za jego załączenie? są tam jakieś tarczki które naciska tłok hydrauliczny? jest tam sprzęgło przeciążeniowe?
      Sprzęt jest potrzebny więc nie chcę go niepotrzebnie rozbierać żeby patrzeć co i jak tam w  środku działa, będę wdzięczny za podpowiedzi lub najlepiej jakiś schemat tego napędu np. z katalogu części.
    • Przez 18mateo18
      witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .
       
      dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj