Skocz do zawartości
News
Ferdek07

Wymiana oleju w skrzyni agrofarm/r3/explorer3 co i jak po kolei

Polecane posty

Ferdek07    63

Mam olej filtry teraz co po kolei, ze skrzyni pod mostem ampulową 19stką odkręce ten korek, ale tam jest jakimś silikonem chyba uszczelnione czy potem też trzeba by czymś uszczelniać, oraz z przodu w 2giej połowie skrzyni też jest korek na klucz 13 czy tam jest jakaś gumowa czy mosiężna uszczelka mała śrubeczka i duża podkładka, co tam jest w ogóle, żebym potem nie musiał 2gi raz jeździć, oraz co to za mały filterek z tyłu kabiny nad rozdzielaczami taka mała czarna puszeczka od czego to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilsame1    7

Mnie własnie tez to czeka ^^ Powiedz ile płaciłes za litr oleju i ile dałeś za te filtry ?Ile ci to wszystko razem wyszło? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    63

Mnie własnie tez to czeka ^^ Powiedz ile płaciłes za litr oleju i ile dałeś za te filtry ?Ile ci to wszystko razem wyszło? ;)

filtry kupiłem w tamtym sezonie po około 90zł szt w tym jeden musi być dłuższy to wspomaganie kierownicy podobno lżej chodzi,\

olej total MPV utto 338zł/20l jak instrukcja napisała utto to leje utto ale zastanawiałem się czy nie stou cieżko dostać utto panie z hurtowni z chełma uświadamiały mnie że stou to to samo co utto że utto to już się nie stosuje i abrdzo to bitnie to mówiły więc nie śmiałem się już kłucić hehehe

ps. to co z tymi korkami dziwnymi spsutowymi i z tym małym filterkiem nad rozdzielaczami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CBMarek    4

Koledzy tak sie sklada ze tym filterkirm mala puszka nad rodzielaczami wlewa sie olej do skrzyni i mostu. Pracowalem na lini montazowej innego modelu ale one maja praktycznie tak samo. Ten filterek to odpowietrznik skrzyni i mostu odkreca sie go i wlewa przez niego olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W nim wchodzi 40 litrów ? to prawda ? bo rozmawiałem z mechanikiem z fino i mówił że 40 litrów a w intrukcji pisze że 72 litry to w końcu jak ? :D już zamówione są 40 litry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

gdzie masz w instrukcji że 72l? ja nic takiego nie mam wchodzi 42 ale dobrze by było żeby podczas pracy było coś widać na tym szkiełku więc podejrzewam że z 50 na pewno wejdzie, poza tym filtry to dodatkowe 3l może więcej i jakieś ubytki też zawsze się zdarzają, co do tego odpowietrznika to jest 85tce duży korek wlewowy nad rozdzielaczem to po co tym odpowietrznikiem lać, a ciągle nic nie wiemy o tym magicznym korku w skrzyni biegów na klucz 13stkę, na pewno olej nie zejdzie bo międzyt tą skrzynią a mostem jest wysoka przegroda

ps. a tak szczerze to kto na af zmieniał olej w przednim moście w agrofarmie/r3/ explorer3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w przednim miałem zmieniany podczas kiedy główny tryb w napedzie poszedl ;p Olej spuszczony przez noc wszystko ścieknie było tak z 33 litry do tego filtr wykrecony (za nowy 372 zł ;/)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

damianus.... Twój to wersja gs?? oba korki wykręcałeś że tyle ściekło?

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na szybie naklejka Agrofarm 85 GS DT ;p jeden korek z ojcem odkręciliśmy ściekł jeden baniak cały 25 litrów i do drugiego jeszcze z 8/9 litrów i wykręciliśmy ten filtr wkład do niego ojciec kupił nowy 373 zł bodajże w fino... a z przedniego mostu to nie wiem bo to ci z fino robili a z hydrauliki to są tam 2 korki jakieś ?? ja tam mam tylko jeden chyba z tego co zauważyłem i wyleciało tyle co napisałem z tego... Pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

hmmm nie wiem jak w gs-e bo tam inne sprzęgło i inna skrzynia u mnie jest zaraz pod tylnym mostem duży korek na ampul 19 i 2gi korek z przodu bardziej na skrzyni bliżej sprzęgła duża podkładka i śrubka na klucz 13, wiem że z przedniej skrzyni nie przepłynie do tyłu, bo miałem problem z cieknieniem na złączu tej skrzyni z mostem jest taka jakby przegroda i olej na pewno nie ścieknie ze skrzyni od sprzęgła pod tylny most tam jest wysoka przegroda można to sprawdzić bo jest taka jakby szczelinka wchodzi w nią z 10-12 cm drucik więc pewnie tak wysoka jest ta przegroda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silikon że tam masz to ja miałem zwykłą mosiężną podkładke pod tym dużym korkiem na ampula :) a no i olej wszystki tam spłynął bo to takie zadolenie a dalej jest wyżej już tylko a korek też jeszcze jeden jakiś znalazłem pod jakimś metalowym przewodem ale to nic. Możesz mi powiedzieć jakie masz filtry do niego ? :P Do wspomagania idzie jakiś filtr ? :P sory że tak dużo pytań itd :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

nie wiem jak w twom bo masz gs-a czyli rewers hydrtauliczny ja mam mechanicz ny i mam inaczej 3 filtry, hmmm jakoś nie wydaje mi się żeby cały olej spłynoł tym ampulem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

to co z tym korkiem po co jest ten pod skrzynią bliżej sprzęgła na klucz 13 też trzeba go odkręcać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecilem tylko ten duży i wszystko ściekło jeden filtr był i tyle wszystko gra nowy olej zalany 40 litrow i stanu co prawda nie ma ale jeszcze doleje 5/10 litrów bo jednak tur jest i ten olej idzie w piach przy podlaczaniu np chwytaka do bel bo czasami nie da rady podpiac i troche oleju ucieknie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

olej zmieniony chyba już trzeba było bo nie za pieknie wyglądało to co było, zalałem total dynatrans mpv piersze wrażenie to nie słychać w ogóle żadnego buczenia z tyłu ciągnika a przynajmniej dużo ciszej, porównanie organoleptyczne z sdf utto bo mam jeszcze banieczkę 5l i z 1l na dnie to można zauwazyć że total jest minimalnie żadszy,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    3

Koledzy tak sie sklada ze tym filterkirm mala puszka nad rodzielaczami wlewa sie olej do skrzyni i mostu. Pracowalem na lini montazowej innego modelu ale one maja praktycznie tak samo. Ten filterek to odpowietrznik skrzyni i mostu odkreca sie go i wlewa przez niego olej

 

A czy to nie jest filtr od podnośnika?

Obok niego jest korek z miarką i tam wlewam olej, przynajmniej w moim 410 jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumpers    0

 

A czy to nie jest filtr od podnośnika?

Obok niego jest korek z miarką i tam wlewam olej, przynajmniej w moim 410 jest

To nie jest miarka z korkiem,do pomiaru oleju jest wziernik od tyłu po prawej stronie ale -uwaga na pierwszy rzut oka go nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bercik92    27

jak często zmieniacie olej w zwolnicach i przednim moscie i co zalewacie?

 

 

czy skrzynia biegów jest połączona z olejem hydrauliczno-przekładniowym? czy wymienia i sprawdza sie olej osobno ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez emergency12
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem używanego ciągnika, takiego jak w temacie. Może są na forum użytkownicy takiego ciągnika. Jeśli tak to prosiłbym o opinie na jego temat
      pozdrawiam
    • Przez Halun125
      Witam. Jak w temacie mam problem z hydrauliką ciągnika. Objawy to słabe podnoszenie na rozgrzanym oleju maszyn na tylnym bądź przednim TUZ, bądź też słabe kiprowanie przyczepy np z gnojem. Po prostu trzeba go wkręcać na 1300-1400 obr/min żeby np. kosiarkę która waży 600 kg jako tako podniósł. Jak olej jest zimny wszystko jest ok a problem pojawia się po rozgrzaniu. Błędów nie ma, jak coś podniesie to nie opuszcza więc rozdzielacz chyba sprawny. Po spuszczeniu oleju z hydrauliki (wersja B więc ma oddzielny zbiornik) na dnie kasterki znajdowały się opiłki chyba miedziane bo magnes ich nie przyciągał, a że olej muszę często spuszczać bo zbiornik się rozwarstwia tak ostatnim razem pierwszy raz natknąłem się na te opiłki. 
      Czy jest to być może wina pompy? Ciągnik jest z 2012 r i ma 2800 z hakiem przejechane. 
    • Przez ARTURO04
      Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.