Skocz do zawartości

Kilka pytań dot. John Deere 1065


urobiony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kilka pytań dot. john deere 1065 (zakupiłem ten kombajn w tym roku):

 

1. Do czego służy i gdzie powinna być podłączona czerwona dźwignia znajdująca się poniżej drążków do obsługo hedera (na czole pulpitu sterowniczego). Wydaje mi się, że służy ona do odcięcia oleju hydraulicznego od hedera. Ale u mnie nie jest ona podłączona. W jaki sposób powinna być i do czego podłączona ?.

 

post-45918-0-65462400-1341871541_thumb.jpg

post-45918-0-63870800-1341871550_thumb.jpg

post-45918-0-39553200-1341871560_thumb.jpg

 

2. Koło (wariator) jezdny po lewej stronie kombajnu (centralnie usytuowane, na lewo od akumulatora) bardzo się grzeje i bardzo gorące, dodatkowo przy jeździe ulicą przy zmianie biegu z 3 na 4 nie odczuwam zmiany prędkości. Co może być przyczyną. Czy ktoś z Was miał może podobny problem ?

 

post-45918-0-99809800-1341871823_thumb.jpg

 

3. Nie mogę uzyskać maxymalnych obrotów młocarni. Max moge wydusić 1000 a na zegarze jest 1200. Przy max podkręconych obrotach pas na górnym kole nie licuje się z górnymi krawędziami koła. Czy to może świadczyć o zużyciu pasa czy może kwestia regulacji wariatora a może jeszcze coś innego?

 

post-45918-0-47707100-1341872013_thumb.jpg

post-45918-0-17091600-1341871994_thumb.jpg

post-45918-0-98568400-1341872006_thumb.jpg

 

4. Hamulce są bardzo czułe (za czułe) nie można płynnie zahamować tylko po naciśnięciu hamulca są całkowicie blokowane koła. Początkowo żeby zahamować trzeba wciskać pedał do oporu po dłuższej pracy się to zmienia. Co może być przyczyną ?.

 

5. Silnik przed sezonem nie dymił tylko przy odpalaniu natomiast później już nie. Po godzinie pracy w jęczmieniu ozimym pojawił się ciagły dym koloru ciemny niebieski / czarny. Wymieniłem olej silnikowy na turdus. Filtrów powietrza i paliwa nie wymieniałem dopiero teraz będę się za to zabierał. Mieliście może podbony problem, który udało Wam sie rozwiązać ?.

 

6. Czy filtry powietrza, paliwa, paski, łozyska oryginalne czy mogą być zamienniki ? Jeżeli mogą być to jakiej firmy polecacie ?

 

Dodam, że to jest mój pierwszy kombajn i nie mam doświadczenia z tymi maszynami.

Edytowane przez urobiony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wydaje mi sie, ze t odzwignia od przyspieszacza, jesli mozesz daj jakies zdjecie

2. po lewej, grzeje sie, to normalne, w koncu sa tam dosc duze obroty

4. hamulce sa czule, jak to na przedniej osi, do tego ciezki przod, u nas wystarczy lekko depnac pedal, nie ma opcji zeby wcisnac wiecej niz ok .2 cm

problemem moze byc juz stary plyn, pompki lub cylinderki, trudno stwierdzic, zacznij od najprostszych rzeczy

5. moze t obyc wina filtrow

6. zamienniki dostaniesz zapewne bez problemu, w mojej okolicy nie ma ztym problemu

filtry polecam jednak jakies drozsze, mann'a lub donaldsona, chociaz i olejowy jd nie jest strasznie drogi (30zl), nie polecam filtrona,

lozyska ostatnio bralismy slowackie, a w tym sezonie chyba polskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W kombajnie którym ja jeżdżę jest coś podobnego tylko w innym miejscu i służy do blokowania dźwigni od rozdzielacza

3. Myślę, że zużyty pas. Ja przed wymiana miałem 950 a po 1150.

4. Zbyt czułe hamulce to chyba nie jest wielki problem, w czasie jazy po drodze wiadomo, że nie używa się hamulców a na polu przy zmianie biegów 1-wsteczny i tak dusi się do oporu. Jak głęboko musisz wcisnąć pedały żeby stanął?? Ja tak do połowy i stoi w miejscu.

5. Zapchany filterek paliwa w pompce zasilającej(pod zbiornikiem paliwa) Wyjmij go przedmuchaj i przepłucz w ropie. Moim zdaniem to jest to na 99%. Sam to przerabiałem. Sporo nerwów mi to zabrało a później 5 minut roboty i po sprawie.

6. Co do części to polecałbym oryginalne ze względu na jakość ale są dość drogie a na zamiennikach też będzie działać. Zależy ile chcesz wydawać kasy na części. My zakładamy oryginalne ale to nie jest mój kombajn i nie ja płacę.

post-9282-0-51362800-1342021422_thumb.jpg

Edytowane przez pawelzaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Zbyt czułe hamulce to chyba nie jest wielki problem, w czasie jazy po drodze wiadomo, że nie używa się hamulców a na polu przy zmianie biegów 1-wsteczny i tak dusi się do oporu. Jak głęboko musisz wcisnąć pedały żeby stanął??

 

Na początku, żeby zahamować trzeba wcisnąć pedał do oporu później ok 2cm i już ostro hamuje.

 

Jeżeli chodzi o pompkę paliwa to wydaje mi się, że mam innego typu niż Ty tą pompkę (taka mała kwadratowa) ale to jeszcze sprawdzę.

 

Brakuje mi też jednego przekaźnika. Od czego on jest i jaki powinien być ?

 

post-45918-0-22656300-1342044527_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli najpierw pedał wpada do podłogi a później szybko drugi raz wciskasz i hamuje to są tarcze hamulcowe zużyte. My mieliśmy tak samo w rok temu wyjeliśmy tarcze i daliśmy do okucia. Teraz pedał wchodzi nawet nie do połowy i hamulce są jak brzytwy

Co do tych przekaźników to u mnie są inaczej bezpieczniki umieszczone więc Ci nie pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie , mam również kilka kłopotów z JD 1055 i nie wiem jak je ogarnąć ;) 1. Nie mam pojęcia gdzie jest cofanie motowideł o ile wogóle jest ta opcja .. 2.Temperatura i paliwo jest na max i pytanie czy to czujnik czy elektryka bo wariuje na każdym innym położeniu stacyjki . 3. Czy kontrolka od smarowania na wyłączony kombajnie powinna trąbić i sie świecić bo była chyba odłączona a tak jest jak mówie po podłączeniu , gdy sie odpali kombajn gaśnie ale zawsze po włożeniu kluczyka gwiżdzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez ppiotr
      Może ktoś polecić dobry zakład naprawy pomp wtryskowych w powiecie Kaliskim lub w okolicy.
    • Przez mamjuzdosc
      Witam, Jaki powinien być luz zaworowy w silniku Deutz 1000.6 AT 130KM, traktor Same Antares II 130 Turbo?
      Nie znalazłem nigdzie konkretnych informacji na ten temat. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v