Skocz do zawartości
tomek121323

Kody błędów FENDT, tłumczenia i rady, EHR FENDT

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
tomek121323    0

Witam Panowie!

Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.

w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą

Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.

 

Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Po pierwsze upewni się czy kody do tych modeli są te same. Sprawdź kable przy podnośniku i wiązki, rozepni wtyczki poczyść wszystko i przejżyj czy jakichs przetarć nie ma. Zadanie będzie dość trudne bo kable od tych czujników biegną w wiązkach prawdopodobnie. Domyslam się, że chodzi o sworznie pomiaru siły uciągu. Prawdopodobnie sa one umieszczone tam gdzie łączą się ramiona podnośnika z ciagnikiem. Uważaj bawiąc się elektroniką abys nie uszkodził sterownika/komputera. Na koniec nie chciał bym sie wymądrzać ale w temacie o rozdzielaczach pisałem abyś sprawdził czy błedów nie wywala. Kupił nie kupił ale argument do targowania by był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Troche masz niedokładne te tłumaczenia, 32 to bład lewego bolca pomiaru siły uciągu(ten co mocuje całe ramie na dole), reszta tlumaczenia masz ok., trzeba wskoczyć pod traktor i zbadać sprawe..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek121323    0

teraz jestem kilka dni poza domem wiec musialem odstawic te sprawe na bok. Tak kolego masz rację, na pewno bylaby to jakas karta przetargowa ale to ze wyszlo jak wyszlo wynikło troche z mojej niewiedzy. Byłem przekonany ze wszelkie błędy wyrzuca na wyswietlaczu pod kierownica a tu okazje sie ze tak nie jest. Na domiar zlego handlarz nie wiem czy ze zlej woli czy niewiedzy stwierdzil ze to po prosu kontrola czuwająca nad prawidlowym dzialaniem EHR :) Tłumaczenie mam z instrukcji 309 Ci wiec byc moze troche sie różni. Mam też oryginalna ale po francusku, kiedy wroce musze przetlumaczyc ten kod. Brak polskiej instrukcji i instrukcji napraw to naprawde spory problem. Z tego co wiem serwis korbanka jest kosmicznie drogi wiec w miare mozliwosci bede chcial robic te sprawy sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Panowie wracam do tematu. Przeciek na rozdzielaczu udalo mi sie zalatwic bez problemu. Teraz sprawa tego lewego sworznia pomiaru siły uciągu (błąd 32) leżalem dzisiaj troche pod ciągnikiem i nie moge namierzyc żadnego czujnika. sprobuje wrzucic jakies zdjecia i moja prosba to wskazcie mi albo opiszcie gdzie moge znalezc sworzen pomiaru sił, ewentalnie jakies kostki ktore mogły ulec zasniedzeniu i spowodowac bład.

1408052012_07_13_14.19.32.jpg"]http://1408052012_07_13_14.19.32.jpg[/url]

 

zastanawiam sie czy nie chodzi o kabel wchodzacy w metalowa obudowę a nastepnie w bolec od ramienia. Tyle ze to odkrecałem i ten kabel ginie gdzies w tym bolcu i nie mam do niego dostepu, chyba ze trzeba rozkrecac głębiej??

9308822012_07_13_14.23.31.jpg"]http://9308822012_07_13_14.23.31.jpg[/url]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

To jest kabel, który biegnie pod tą blachą. Sprawdź też czy nie przetarł się czy złamał na tym załamaniu gdzie pod nią wchodzi. Czujnik działa na zasadzie pomiaru pola magnetycznego i jego zmian przy obciążeniu. Zdemontuj co się da i zobacz czy kabel nie jest uszkodzony przy bolcu. Więcje tam nic nie zobaczysz bolca oczami nie prześwietlisz. Wtyczek to już musisz szukać śledząc bieg kabla. Skoro podawane są kody będów dla lewego i prawego bolca. Można by zamienić je miejscami. Jeśli beda pasować i działać po zamianie. Wtedy jeśli zacznie pokazywać dla prawego błąd to napewno instalacja jest ok a problem z czujnikiem. Jeśli dalej bedzie błąd dla lewego to problem lezy w instalacji. Pytanie tylko czy po zamianie miejsc będa prawidłowo działć i czy jest to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Dostalem sie do lewego bolca ale tam za wiele sie nie zdziala bo tak jak mówicie kabel po prostu do niego wchodzi a dalej sie go nie przeswietli. Sam kabel do niego prowadzacy jest wporzadku. Teraz sytuacja wyglada tak: kabel odchodzacy od lewego bolca wchodzi w głąb ciagnika (przy lewym boku, tak na wysokosi bolca od śruby rzymskiej), tam jest pierwsza kostka którą tylko dzieki długim łapom udało sie mi dosiegnąć. ROzlączylem wszystko ale wyglada to jak najbardziej dobrze. Dodam te przy kostce zauważylem że jest to 3-żyłowa wiązka, wszystkie kabelki w bialych kolorach. Dalej sprawa zaczyna sie komplikowac bo za kostką kabelki wchodza w pokrywane są czarną obudową i łączą się w wiązkę z innymi kablami (wszystkie oczywiscie w czarnych obudowach) i zdają sie przechodzic na druga (prawą) stronę ciągnika, gdzie juz kompletnie nie moge go zlokalizować. I teraz pytanie gdzie tak w ogole ten kabel prowadzi? byc może wcale nie przechodzi na prawą stronę ciągnika tylko laduję sie do kabiny i juz prosto do sterownika i teraz musze dobierac sie do obudowy EHR juz wewnatrz ciągnika?? A może jednak przechodzi gdzies na drugą stronę i jest gdzieś wpinany w co trochę wątpie bo po prawej stronie nie widzę zadnej 3-żyłowej kostki z białymi kabelkami. Może macie jakąś wiedzę albo opinie na ten temat ?

 

Co do pomysłu zamiany wtyczek stronami to moze nie jest zly pomysł ale albo bardzo trudny do wykonania albo niemożliwy bo kostki umieszczone sa w bardzo niedostepnymi miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Nie rozumiem dlaczego niektorzy tak to komplikuja, a sprawa sprawdzenia bolca jest niebywale prosta. Sprawdz napiecie dochodzace do kostki (9,5 V +- 7%) ja rowniez sygnal wychodzacy (2,5 V-7,5 V w pozycji srodkowej neutralnej 4,75 V +- 10%) wtedy juz praktycznie bedziesz wiedzial czy bolec jest uszkodzony, czy moze jest problem pomiedzy sterownikiem a kostka polaczeniowa na zewnatrz..Natomiast przewod sygnalu wychodzacego z bolca idzie poprzez kostke polaczeniowa bezposrednio do sterownika, wiec jesli zmierzysz napiecie sygnalu na kostce i to samo bedzie w sterowniku to znaczy ze ma przejscie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    228

Jeżeli masz instrukcję francuską to tam powinien być schemat i opisy gniazd łaczących z kabiną EHR i sterowanie skrzyni. Gniazda są za czarną plastikową pokrywą, prawy tylni błotnik. Przewody mają swoje numery nadrukowane na koszulkach. Dalej postępować jak pisze KOSTI. Za to lubię FENDA.

Ręce precz z kontrolką w postaci żarówki! Nic na zwarcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Dzieki za rady Panowie, na pewno jutro to dokladnie sprawdze. Dzisaj nie jest na to dzien takze tylko z czystej ciekawosci przyłozylem miernik napięcia do kostki w którą wpinana jest wtyczka od bolca. W kostce są 3 blaszki. Dwie wskazują napiecie okolo 5-6v a ostatnia nie wskazuje nic (może to masa?) Patrząc na wielkośc pokazaną przez miernik zmierzyłem napiecie wychodzące? Gdzie szukać w takim razie dochodzące? Bo nie do konca rozumiem pewnej rzeczy, skoro mówisz ze kabel od bolca idzie poprzez kostke bezposrednio do sterownika to jak mam rozumiec napięcie dochodzące czy wychodzące? skoro jedynym miejscem gdzie mogę coś zmierzyc jest własnie ta kostka no i sam sterownik ale jak sam zauważyłes w sterowniku i w kostce powinno byc to samo. Sory Panowie ale jak widac dopiero wielu rzeczy sie ucze, nie powiem bo ciekawych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

mierząc na styku 1 i 3 powinieneś mieć 9,5 V , natomiast mierząc na styku 1 i 2 powinna byc wartość 2,5-7,5 V. Tak wiec chyba logiczne jest ze: 1= masa, 2= napięcie wychodzące czyli sygnał i 3= napięcie dochodzące. Oczywiście wychodzę z założenia ze używasz elektroniczny miernik z wyświetlaczem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

Sprawdziłem napięcie tak jak powiedzialeś Kosti.Na styku 3 czyli dochodzące jest 9,5 a na drugim czyli wychodzącym jest okolo 7,6 czyli 7,7. Wiec mam rozumieć że to wina bolca? Mowiłes ze napiecie wychodzące powinno wynosic od 2-5 do 7-5. Powiedz mi od polożenia czego to zależy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Zalezy od nacisku na bolec, jesli ramiona byly wolne, bez obciazenia i miales wartosc 7,7 V znaczy ze wartosc jest za wysoka gdyz powinno byc 4,75 +- 10%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

no tak oczywiscie wolne, więc z tym coś nie jest tak, tylko pytanie co to może oznaczać jesli napięcie wychodzące jest takie wysokie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

odpowiedz jest prosta, prawdopodobnie uszkodzony jest bolec silownika, dla pewnosci zmierz druga strone i porownaj wartosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radix8    6

Witam, dziś wyskoczył mi błąd sterowania hydrauliki i podnośnika przedniego. Po wyłączeniu kłódki za 1-2 sekundy załącza się sama i nic nie działa. bardzo proszę o pomoc. Posiadam Fendta 926 Vario z 2002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek121323    0

strasznie głęboko umieszczona jest wtyczka prawego bolca, jutro spróbuje ja wyłowić i porównać wartości albo jak podpowiadał hubertuss zamienic wpiąć prawą wtyczkę w lewe wejscie. Paniowie powiedzcie mi jeszcze taka rzecz, jeżeli okaże się, że jest to faktycznie niesprawny sworzeń pomiaru siły uciągu to jakie mogą być konsekwencję tego w pracy, tzn jak może objawiać się jego niefunkcyjnośc? czy można z tym pracować? bo z tego co widziałem koszt takiego bolca to ponad 2 tys !

 

czy szwankować może dzialanie ostatniego, trzeciego <najniżej położonego> pokrętła umieszczonego na słupku, tego od regulowania sily uciągu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jest to błąd podnośnika tylnego a dokładniej sterowania EHR C. Usterka ta zalicza się do tzw. "ciężkiego błędu" i powoduje blokadę EHR C.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Problem lezy w zawoze podnoszenia EHR lub w przewodach do niego prowadzacych. Wykonasz pomiary wedlug schematow elektrycznych i powinienes znalezc przyczyna usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    14

No super...a o jaki ciagnik sie w ogole rozchodzi???

 

 

oooo przepraszam że nie napisałem ale to z pośpiechu . Chodzi o Fendta 311 z 98r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 89, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
    • Przez kosti68
      Posiadam profesjonalne , warsztatowe materialy napraw do ciagnikow firmy Fendt....moge powiedziec z praktyki a siedze w tych ciagnikach juz 13 lat ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa. Posiadam rowniez instrukcje w jezyku polskim ( Fendt 700, 800, 900.....nawet do najnowszego Fendt 936) . W razie zainteresowania prosze o kontakt.
    • Przez mav
      Chciałbym żeby te wszystkie osoby które uważają że: "Fendt to najlepszy ciągnik pod każdym względem" podały logiczne i poparte czymś argumenty tego stwierdzenia :rolleyes:
       
      Może w końcu sie wypowiedzą ci co piszą tekst w stylu: Fendt bo Fendt lub podobnych obszernościach wypowiedzi hehe
       
      Jest tu sporo miejsca na dokładne zgłębienie tematu
    • Przez Fendt309lssa
      Witam. Wie ktoś jak ustawić wieksza dawkę pali w pon pie wtryskowej bosch w fendt 309 lsą 1986r.?
×