Skocz do zawartości
Arek

Pas młocarni - gładki czy zębaty ?

Polecane posty

Arek    113

Czy próbował ktoś zakładać pas zębaty do napędu młocarni? Czy warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

zębaty moim zdaniem nie zda egzaminy ponieważ włączasz młocarnie napinając ten pas i zawsze jest poślizg pasa więc szybko żabki polecą aj mam gładki z 4 zespolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Zębaty jest na pewno lepszy od zwykłego. Miałem na bębnie taki i tak nie stawał.

A są zębate na młocarnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arek    113

zębaty moim zdaniem nie zda egzaminy ponieważ włączasz młocarnie napinając ten pas i zawsze jest poślizg pasa więc szybko żabki polecą aj mam gładki z 4 zespolony

 

Chodzi o pas napędu bębna/młocarni a nie napęd z silnika na odrzutnik bo tam wiadomo, że wystarczy zwykły pasek zespolony.

 

 

@tomek73

Jakiej firmy miałeś pas? Pamiętasz cene?

 

 

http://www.farmexpert.pl/pas_klinowy_wzmocniony_zebaty_hm2130_czerwony_bizon_produkt9939.aspx

To chyba jakaś kiepska firma, mało znana i cena jak za zwykły pas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Ważne żeby dobrej firmy, a zębaty czy gładki to mniejsze znaczenie. Jak kupiłem JD to miał jezdne zębate jakieś bez żadnego oznaczenia i czasem piszczał przy ruszaniu, a jak pękł to kupiłem GATES gładki i jest lepszy choć gładkie bardziej się grzeją. Reszta pasów jd część gładkie, część zębate. Szukaj GATES i będzie git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

To był GATES, dałem koło 500 zł ale z 5 lat temu. Jezdne miałem też zębate i jak zmieniłem na zwykłe to już była całkiem inna jazda. Na zębatych jak były luźne to bez problemu ruszał a a na zwykłych to musiały być dość mocno naciągnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Masz może numer tego pasa? Bo gates chyba jakieś niestandardowe oznaczenia ma...

A co myślicie o pasach optibelt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jak by ktoś był zainteresowany to podaję numery katalogowe pasów:

9720-10729 lub 0213186 Gates Agri

80230078 Roulunds (contitech) Roflex Vari 401 lub kewlarowy 404

80230078 Ori CNH

HM 2130/2178 Optibelt Super VX

5040/42-012/0 numer katalogowy bizon

 

Wszystkie w cenie ok 400zł, jedynie kewlarowy Roflex Vari 404 ok 500zł i ori NH coś koło 800zł

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

odgrzeję trochę tego kotleta,

HM VX 2130 stomil - Pas zębaty o grubości 52mm. Czy taki pas będzie pasować jako napęd młocarni do starego Z058 zamiast standardowego pasa 2130 o szerokości 50mm. Jak dla mnie to, że jest szerszy to raczej zaleta niż wada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Japa1    0

Będzie kolego pasował, ja właśnie taki założyłem czerwony, zakupiony w sklepie w mławie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Zębaty pasek na przekładni młocarni w bizonie to nie najlepszy pomysł. Miałem kiedyś dwa razy taki pasek. Oba pracowały krótko. Pękły w pierwszym sezonie po którymś zablokowaniu cepów. Do pracy paska zębatego jest niezbędna przekładnia w nienagannym stanie (czytaj nowa) a takie się w bizonie bardzo rzadko zdarzają. Od tamtego czasu nie eksperymentuję  z paskami zębatymi na przekłądniach bezstopniowych w bizonie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×