michal7211jaron

Następny prototyp Claas'a na 2013 rok oznaczony jako Lexion

Polecane posty

Dopiero co rok temu wypuścili ,,nową'' serię Lexionów 770 i już się pojawiły zdjęcia nowych prototypów kombajnów.

 

Sprawa jest o tyle ciekawa, bo pisze na nich Lexion. Być może to zmyła, tym bardziej, że na prtotypach obecnych już Lexionów nie było nic napisane. Może jet to więc całkowicie nowy okręt flagowy Claas'a (jakiś Dominator 2000, lub wspomniany gdzieś tutaj na forum przeze mnie Hexagon). Chyba że to znów facelift.

 

Piszcie co o tym myślicie, lub co wiecie i oglądajcie zdjęcia.

 

http://4.bp.blogspot...820741164_n.jpg

http://3.bp.blogspot.../10750951jx.jpg

http://2.bp.blogspot.../10750949mi.jpg

http://2.bp.blogspot...682225335_n.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452026.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452025.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452024.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Myślę, że to tylko mały lifting obecnych Lexionów... Od przyszłego roku kończy się okres przejściowy na normę spalin Stage IIIB więc pewnie te kombajny spełnią już tą normę albo i wyższą... Przy okazji zmiany normy zmienili trochę wygląd i pousuwali wady wieku młodzieńczego... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUSI    2

Cięcie kosztów produkcji i redukcja masy poprzez zastosowanie ażurowych osłon :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piechur    3

Jeśli to miałby być zupełnie nowy kombajn to nie pokazali by go na widok publiczny


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o nowych normach spalania i ciekawy jestem, jakie rozwiązanie tam zastosowali.

Ktoś wypowiadał się, że przy nowych normach trzeba będzie łączyć EGR i SCR.

To znowu spowoduje wzrost spalania i zwiększenie kosztów utrzymania ( 2 katalizatory, AdBlue, chłodnica

spalin i inne pierdoły).

 

Za niedługo silniki będą zajmowały tylko 1/4 miejsca pod maską, a reszta to różne układy ( czytaj: elementy do psucia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR... Można sie dopatrywać tutaj większych kosztów tylko znaczenie będzie to miało raczej w mniejszych maszynach w kombajnie który kosztuje w okolicy 1 mln a i większe modele Claas grubo ponad 1 mln to kilkaset złotych więcej nie będzie robić różnicy... Problem jest jednak z tym, że oba systemu mają dodatkowe układy które mogą się zawsze popsuć i narazić na niemałe koszty... Pozdrawiam

Edytowano przez danield28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR... Można sie dopatrywać tutaj większych kosztów tylko znaczenie będzie to miało raczej w mniejszych maszynach w kombajnie który kosztuje w okolicy 1 mln a i większe modele Claas grubo ponad 1 mln to kilkaset złotych więcej nie będzie robić różnicy... Problem jest jednak z tym, że oba systemu mają dodatkowe układy które mogą się zawsze popsuć i narazić na niemałe koszty... Pozdrawiam

 

Myślę, że poziom zużycia AdBlue będzie taki sam, a EGR ,,dopomoże'' w spełnieniu norm. Firmy raczej będą się starały wykorzystywać SCR jak najwięcej, by zaoszczędzić paliwa, ale jednak jego zużycie wzrośnie. A paliwo to nie jest koszt jednorazowy, czy ,,serwisowy''.

 

 

Fajne te zdjęcia @RoLfAn12. W komorze silnika wygląda ciekawie. To coś w prawym, dolnym rogu to EGR, czy mi się wydaje.

Edytowano przez michal7211jaron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR...

Rozwiązanie z goła kuriozalne. Nie po to zakłada się SCR i zasila silnik czystym powietrzem, a nie mieszanką ze spalinami, aby dokładać EGR. Gdzieś czytałem, że aby spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin wystarczy zwiększyć dawkę AdBlue. Można powiedzieć, że AdBlue jest całkiem przyszłościowym rozwiązaniem ;)

Pozdrawiam


"It is hard to fail, but it is worse never to have tried to succeed" - Theodore Roosevelt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Myślę, że poziom zużycia AdBlue będzie taki sam, a EGR ,,dopomoże'' w spełnieniu norm.

 

To nie jest takie proste jak się wydaje... EGR służy obniżeniu NOx więc zastosowanie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue... W dodatku obniżanie szkodliwości spalin nie odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą SCR, EGR czy DPF...

 

Gdzieś czytałem, że aby spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin wystarczy zwiększyć dawkę AdBlue.

 

Nie wiem gdzie to czytałeś ale ktoś napisał bzdury... Z punktu molekularnego jest to sensowne gdyż większa ilość cząsteczek amoniaku łatwiej może "znaleźć" cząsteczki NOx i z nimi przereagować tylko jest jeden problem... Jak prześledzisz układy SCR to w znajduje się w nich czujnik stężenia NOx przed katalizatorem SCR i za katalizatorem SCR ten pierwszy odpowiada za określenie zawartości stężenia NOx gdyż wiemy, że stężenie waha się od ilości spalania ON czyli od obrotów silnika i jego obciążenia... Jest to kwestia bardzo ważna gdyż podawanie czynnika AdBlue musi być stechiometryczne do ilości NOx... Jeśli czynnika będzie za mało to będzie za duże stężenie NOx według normy... Zbyt duża ilość czynnika AdBlue spowoduje uszkodzenie katalizatora SCR gdyż nadmiar amoniaku będzie reagował z NO2 tworząc azotyn i azotan amonu, który w temp. 200 stopni rozkłada się wybuchowo... Więc stwierdzenie, że zwiększanie AdBlue powoduje skuteczniejsze działanie jest nieprawdą... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@danield28, być może @FOX2 i strona z Volvo mają rację. Nie znam się na chemii, ale możliwe, że maksymalna ilość wtryskiwanego AdBlue i inne rozwiązania w dziedzinie katalizatorów są w stanie spełnić na przykład normy Euro 10, tylko po co firmy mają to stosować już teraz? Po to, żeby układ zużywał dwa, trzy, dziesięć razy tyle roztworu mocznika??? To wszystko kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLfAn12    1

Czytałem gdzieś, że claas oprócz nowych kombajnów ma poszerzyć game hederów o model v1350 (szerokość 13.5m)

 

v1350.JPGv1350_2.JPG

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik6920    43

Kombajn taki jak zawsze gabarytowo, ale lekko poprawili jego desing i tyle :P

Się przewraca tera stokłosa pewnie bo dopiero co kupił nówki sztuki 770 xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUSI    2

Kombajn taki jak zawsze gabarytowo, ale lekko poprawili jego desing i tyle :P

Się przewraca tera stokłosa pewnie bo dopiero co kupił nówki sztuki 770 xD

No to sprzeda Henryk "stare" 770 i kupi nowe, co by mieć najnowszy sprzęt w swoim parku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pect0r    19

On ma tyle hajsu że dla niego ten lex to nie ploblem :D


Witam Wszystkich odwiedzających mój kanał :) Nazywam się Szymon,mam 15 lat i od małego interesuję się rolnictwem :) Nie mam niestety swojego gospodarstwa,ale znam wielu gospodarzy więc gdzie nie gdzie mogę jechać sobie pojeździć,porozmawiać ponagrywać :) Zapraszam na mój kanał na You Tube >>> Pect0r <<<< Zapewniam że będą się tam pojawiać nowe filmy :) Pozdrawiam Wszystkich AgroFotowiczów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smerf5030    0

sadze ze on moze miec dwa motory jak w jaguarze bo ta luka silnika siega az po tyl kombajnu.no i dzwiek jest zupelnie inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Nikxex007
      Witam. Chciałbym się zapytać co sądzicie o Claasie Arionie 640? Wady i Zalety. Z góry dzięki za komentarze. 
    • Przez przemekk800i
      witam
      chciałbym sie dowiedziec dokładnie jakie sa róznice miedzy tymi modelami wiem ze rc jest zmocniona czy to tylko taka róznica? a jaka jest róznica miedzy 360 a 365?  
      i jeszcze jedno jak jest z serwisem tej presy skąd bierzecie czesci z serwisu? i jak wygląda cenowo cześci do niej jakis przykład.
    • Przez gameplayakiho
      Witam.
      Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104
      ewentualnie New Holland T5.
       To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM
    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj