Skocz do zawartości
michal7211jaron

Następny prototyp Claas'a na 2013 rok oznaczony jako Lexion

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Dopiero co rok temu wypuścili ,,nową'' serię Lexionów 770 i już się pojawiły zdjęcia nowych prototypów kombajnów.

 

Sprawa jest o tyle ciekawa, bo pisze na nich Lexion. Być może to zmyła, tym bardziej, że na prtotypach obecnych już Lexionów nie było nic napisane. Może jet to więc całkowicie nowy okręt flagowy Claas'a (jakiś Dominator 2000, lub wspomniany gdzieś tutaj na forum przeze mnie Hexagon). Chyba że to znów facelift.

 

Piszcie co o tym myślicie, lub co wiecie i oglądajcie zdjęcia.

 

http://4.bp.blogspot...820741164_n.jpg

http://3.bp.blogspot.../10750951jx.jpg

http://2.bp.blogspot.../10750949mi.jpg

http://2.bp.blogspot...682225335_n.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452026.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452025.jpg

http://3.bp.blogspot...1600/452024.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    33

Myślę, że to tylko mały lifting obecnych Lexionów... Od przyszłego roku kończy się okres przejściowy na normę spalin Stage IIIB więc pewnie te kombajny spełnią już tą normę albo i wyższą... Przy okazji zmiany normy zmienili trochę wygląd i pousuwali wady wieku młodzieńczego... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LUSI    2

Cięcie kosztów produkcji i redukcja masy poprzez zastosowanie ażurowych osłon :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o nowych normach spalania i ciekawy jestem, jakie rozwiązanie tam zastosowali.

Ktoś wypowiadał się, że przy nowych normach trzeba będzie łączyć EGR i SCR.

To znowu spowoduje wzrost spalania i zwiększenie kosztów utrzymania ( 2 katalizatory, AdBlue, chłodnica

spalin i inne pierdoły).

 

Za niedługo silniki będą zajmowały tylko 1/4 miejsca pod maską, a reszta to różne układy ( czytaj: elementy do psucia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    33

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR... Można sie dopatrywać tutaj większych kosztów tylko znaczenie będzie to miało raczej w mniejszych maszynach w kombajnie który kosztuje w okolicy 1 mln a i większe modele Claas grubo ponad 1 mln to kilkaset złotych więcej nie będzie robić różnicy... Problem jest jednak z tym, że oba systemu mają dodatkowe układy które mogą się zawsze popsuć i narazić na niemałe koszty... Pozdrawiam

Edytowano przez danield28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR... Można sie dopatrywać tutaj większych kosztów tylko znaczenie będzie to miało raczej w mniejszych maszynach w kombajnie który kosztuje w okolicy 1 mln a i większe modele Claas grubo ponad 1 mln to kilkaset złotych więcej nie będzie robić różnicy... Problem jest jednak z tym, że oba systemu mają dodatkowe układy które mogą się zawsze popsuć i narazić na niemałe koszty... Pozdrawiam

 

Myślę, że poziom zużycia AdBlue będzie taki sam, a EGR ,,dopomoże'' w spełnieniu norm. Firmy raczej będą się starały wykorzystywać SCR jak najwięcej, by zaoszczędzić paliwa, ale jednak jego zużycie wzrośnie. A paliwo to nie jest koszt jednorazowy, czy ,,serwisowy''.

 

 

Fajne te zdjęcia @RoLfAn12. W komorze silnika wygląda ciekawie. To coś w prawym, dolnym rogu to EGR, czy mi się wydaje.

Edytowano przez michal7211jaron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FOX2    16

Akurat jeśli chodzi o spalanie to nie będzie tutaj większych różnicy połączenie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue niż ma to miejsce jak jest sam SCR...

Rozwiązanie z goła kuriozalne. Nie po to zakłada się SCR i zasila silnik czystym powietrzem, a nie mieszanką ze spalinami, aby dokładać EGR. Gdzieś czytałem, że aby spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin wystarczy zwiększyć dawkę AdBlue. Można powiedzieć, że AdBlue jest całkiem przyszłościowym rozwiązaniem ;)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    33
Myślę, że poziom zużycia AdBlue będzie taki sam, a EGR ,,dopomoże'' w spełnieniu norm.

 

To nie jest takie proste jak się wydaje... EGR służy obniżeniu NOx więc zastosowanie EGR i SCR wymusi mniejsze ilości AdBlue... W dodatku obniżanie szkodliwości spalin nie odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą SCR, EGR czy DPF...

 

Gdzieś czytałem, że aby spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin wystarczy zwiększyć dawkę AdBlue.

 

Nie wiem gdzie to czytałeś ale ktoś napisał bzdury... Z punktu molekularnego jest to sensowne gdyż większa ilość cząsteczek amoniaku łatwiej może "znaleźć" cząsteczki NOx i z nimi przereagować tylko jest jeden problem... Jak prześledzisz układy SCR to w znajduje się w nich czujnik stężenia NOx przed katalizatorem SCR i za katalizatorem SCR ten pierwszy odpowiada za określenie zawartości stężenia NOx gdyż wiemy, że stężenie waha się od ilości spalania ON czyli od obrotów silnika i jego obciążenia... Jest to kwestia bardzo ważna gdyż podawanie czynnika AdBlue musi być stechiometryczne do ilości NOx... Jeśli czynnika będzie za mało to będzie za duże stężenie NOx według normy... Zbyt duża ilość czynnika AdBlue spowoduje uszkodzenie katalizatora SCR gdyż nadmiar amoniaku będzie reagował z NO2 tworząc azotyn i azotan amonu, który w temp. 200 stopni rozkłada się wybuchowo... Więc stwierdzenie, że zwiększanie AdBlue powoduje skuteczniejsze działanie jest nieprawdą... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@danield28, być może @FOX2 i strona z Volvo mają rację. Nie znam się na chemii, ale możliwe, że maksymalna ilość wtryskiwanego AdBlue i inne rozwiązania w dziedzinie katalizatorów są w stanie spełnić na przykład normy Euro 10, tylko po co firmy mają to stosować już teraz? Po to, żeby układ zużywał dwa, trzy, dziesięć razy tyle roztworu mocznika??? To wszystko kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLfAn12    1

Czytałem gdzieś, że claas oprócz nowych kombajnów ma poszerzyć game hederów o model v1350 (szerokość 13.5m)

 

v1350.JPGv1350_2.JPG

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik6920    42

Kombajn taki jak zawsze gabarytowo, ale lekko poprawili jego desing i tyle :P

Się przewraca tera stokłosa pewnie bo dopiero co kupił nówki sztuki 770 xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUSI    2

Kombajn taki jak zawsze gabarytowo, ale lekko poprawili jego desing i tyle :P

Się przewraca tera stokłosa pewnie bo dopiero co kupił nówki sztuki 770 xD

No to sprzeda Henryk "stare" 770 i kupi nowe, co by mieć najnowszy sprzęt w swoim parku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smerf5030    0

sadze ze on moze miec dwa motory jak w jaguarze bo ta luka silnika siega az po tyl kombajnu.no i dzwiek jest zupelnie inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez TopAgroPlus
      Witam wie ktoś może od czego są przekaźniki 68 i 67 oraz bezpiecznik b18 wiem że od klimatyzacji ale za co głównie odpowiadają? Kombajn to Claas Dominator 108 Maxi sl.
    • Przez luxik123321123
      Witam mam mały kłopot Celtis 456 2007r. nie wiem gdzie podpiąć 2 przewody elektryczne a boje sie zeby czegoś nie spalić chodzi o jeden gruby przewód z oczkiem 10 sprawdzałem go miernikiem na przejście i wychodzi w trzech pinach w okrągłej kostce spinanej przy kabinie, oraz 3 kable z oczkami 10  spiete razem jeden z nich po przedzwonieniu miernikiem ma przejście na masie jak dotykałem go i sruby przy skrzyni to dzwonił. Ktoś by mi podpowiedział? obydwa te przewody dochodzą obok skrzynki akumulatorowej i nie wiem czy do masy je podpiąć czy do klemy +
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
×