Zaloguj się, aby obserwować  
Silver

Lepiej kupować obciążniki czy większe opony?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mirasek    13

Mam obciążnik wykonany ze starej beczki 400l. Wycięte są w niej otwory i wstawione ceowniki hutnicze + belka do przyczepiania na TUZ, wolna przestrzeń została wypełniona po części kamieniami a reszta zalana betonem. Całość szacuje na ponad 1t. masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A widział ktoś ruskiego (t25) na kołąch 14,9/28? skrzynia i silnik 2 razy szybciej się sypały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Napełnianie kół wodą lub roztworem nie zamarzającym

 

TJ. instrukcja obslugi wiec chyba skan mogę zamiescic -nie jest tam nigdzie napisane ze kpiowanie i powielanie zabronione B)

post-280-1195067299_thumb.jpg

post-280-1195068352_thumb.jpg

post-280-1195068441_thumb.jpg


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13
A widział ktoś ruskiego (t25) na kołąch 14,9/28? skrzynia i silnik 2 razy szybciej się sypały

ja widzialem B) niestety tylko widzialem kilka razy,opini wlasciciela nie znam B) Powiem tak(a raczej napisze B) ) jesli chodzi o u3512 to w zupelnosci wystarcza mu kola 14.9x28 i do tego jakies obciazniki i to jest max. na jego mozliwosci zewiazane z moca B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Napełnianie kół wodą lub roztworem nie zamarzającym

 

TJ. instrukcja obslugi wiec chyba skan mogę zamiescic -nie jest tam nigdzie napisane ze kpiowanie i powielanie zabronione B)

Wszystko fajnie tylko czy to nie ma negatywnego wpływu na opony, bo jak ma pęknąć opona czy drut w oponie to będzie na niezły zestaw obciążników i czy nie rozbija to zwolnic wkońcu masa bezwładna nie jest umiejscowiona sztywno na osi tylko dostaje niezłych obr i z dużą siłą oddziałowuje na ośkę koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

ale widzisz ze producent tego nie zabrania -możesz to na gwarancji traktora robić B)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jakie proporcje zachować czy przednie opony powinny być dużo węższe od tylnych czy mogą być prawie równe, lepiej inwestować w szerokość tylnych laczków czy przednie równie ważne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

No jeśli przednie będziesz miał szersze, to np. po orce przód nie będzie się tak zapadał i przez co ciągnik będzie się mniej męczył i ewentualny poślizg kół tylnich i spalanie będzie mniejsze, równierz komfort prowadzenia będzie większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
No jeśli przednie będziesz miał szersze, to np. po orce przód nie będzie się tak zapadał i przez co ciągnik będzie się mniej męczył i ewentualny poślizg kół tylnich i spalanie będzie mniejsze, równierz komfort prowadzenia będzie większy.

Dobra ok ale z włączonym przodem opory są większe w warunkach gdzie prawie nie występuje poślizg tyłu a tylko w jednej dolince jest mokro i przy mniejszych mocach moze na ten opór wiecej ropy wyżłopie niż pożytku z tego, a wiem to po 5245 kolegi - włancza przód jak już całkiem nie ma wyjścia bo i tak z przodem więcej ten ciągnik w polu nie pociągnie a po włączeniu przodu automatycznie wzrasta spalanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ale zmniejsza sie ugniatanie gleby, nawet gdy nie widac poslizgu. poza tym wiekszy opor, to lepsza sila uciagu, wiec mniejszy poslizg i w efekcie lepsze wykorzystanie spalanego paliwa.

wiadomo ze przy prasowaniu slomy nie zalaczam przedniego napedu, ale juz przy tak malo wymagajacej od ciagnika pracy jak walowanie przod u mnie jest wlaczony, nie wspominajac o agregacie, bronach, czy plugu. jesli wydaje ci sie ze nie wykorzystasz przedniego napedu, to moze wynikac z zle dopasowanych narzedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elwis2    14

Tylko jak najszersze opony,lepsze właściwości uciągu i mniejsze ugniatanie gleby zamiast obciążników,jak i tyłu tak i z przodu szerokie opony!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Tylko jak najszersze opony,lepsze właściwości uciągu i mniejsze ugniatanie gleby zamiast obciążników,jak i tyłu tak i z przodu szerokie opony!

Jak oceniasz możliwości swojego 5314 - przydały by się szersze niskoprofilówki czy na tą moc styknie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Szersze opony w polu jak najbardziej są lepsze ze względu na większy kontakt z powieszchnia i jest w tedy mniejsze prawdopodobieństwo zakopania w miękkiej ziemi, ale jeśli będziemy ciągnąć coś cięzkiego lub stawiającego duży opór i waga traktora będzie za mała to szerokie gumy nie dociążą go. W tedy nieodzowne będą obciążniki. Osobiście uważam żę uciąg z szerszymi gumami będzie mniejszy od uciągu z węższymi gumami ale z obciążnikami.

No ale to tylko moje zdanie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A jak zachowuje się ciągnik na dużych szerokich kołach bez obciążników w transporcie z dużym ładunkiem na szosie, śmiga u nas często taki same grand prix 95 i nie wiem czy za duże ciśnienie ma w kołach czy za mało obciążników (ma obciązniki na przód) ale ten ciągnik to bardziej skacze niż jedzie caly czas rytmicznie wykonuje żabki przednia oś czy to tylko przez za duże ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

tylko, że węższymi na podmokłej łące narobisz rowów, a szersze może zerwą troszkę górnej warstwy i pojadą.

 

 

Proszę szanownych moderatorów o połączenie dwóch tematów :

 

Lepiej kupować obciążniki czy większe opony?

i

Szersze koła w 3512, Jakie można załozyć najszersze koła do 3512??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jest w galerii 5320 na kołach 16,9/34 zamiast felgi 30 czy tam 28 jak oceniacie zalety i wady takiej kombinacji ta sama szerokość większe koło? (poza szybkością co jest oczywiste)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Mniejsze opory toczenia (większe koło zasze toczy się lżej od mniejszego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Mniejsze opory toczenia (większe koło zasze toczy się lżej od mniejszego).

??? a ja mysle dokladnie na odwrot, wieksze (wyższe) kolo (felga + opona) ma wieksza powierzchnie styku (przy tej samej szerokosci), wytwarzajac wieksze opory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Mniejsze opory toczenia (większe koło zasze toczy się lżej od mniejszego).

Zgoda Kris14 poza tym ze przełożenia troche się zmienią ale zawsze to te 2 km/ha zyska, ale tak poza tematem zawsze zastanawiam się jak widzę dlaczego Kia taki mały model dostawczaka ze skrzynią z tylu ma z przodu normalne koła jakies 15tki chyba a z tyłu bliźniaczki jak w fiaciku 126p a może i mniejsze po co to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Zgoda Kris14 poza tym ze przełożenia troche się zmienią ale zawsze to te 2 km/ha zyska, ale tak poza tematem zawsze zastanawiam się jak widzę dlaczego Kia taki mały model dostawczaka ze skrzynią z tylu ma z przodu normalne koła jakies 15tki chyba a z tyłu bliźniaczki jak w fiaciku 126p a może i mniejsze po co to?

Proste-aby jak najbardziej obniżyć wysokość załadunku bez wstawiania nadkoli do wnętrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
??? a ja mysle dokladnie na odwrot, wieksze (wyższe) kolo (felga + opona) ma wieksza powierzchnie styku (przy tej samej szerokosci), wytwarzajac wieksze opory

To przejedź się przez piaskownicę rowerem-choćby i marki Ukraina B) i dziecinnym rowerkiem na mikrokółeczkach (ale mikrokółeczkach o szerokości tych kół w Ukrainie)-wtedy pogadamy B)-oczywiście jeżeli nie będziesz za bardzo zdyszany B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no to ukraina wogole nie przekrece bo nie bede mial tyle sily, a malym rowerkiem zrobie 3 razy tyle obrotow ale pojade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No cóż-poczekamy aż stopnieje śnieg -no i się zobaczy-jeżeli nie Ukraina to może być jakiś inny-ja tam problemów czynić nie będę B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Przecież małe kółka suną sie po sliskiej powierzchni zamiast się otaczać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj