Skocz do zawartości
leszczu19901

Zetor 7211 Niebieski dymek

Polecane posty

Panowie mam taki problem. Kupiłem w tamtym roku Zetora 7211 po kapitalnym remoncie. Silnik brzytew, żadnego dymku nie były nigdy widać. W tamtym tygodniu wiozłem rozrzutnikiem drzewo do domu, no i zauważyłem, że dośćmocno kopci na niebiesko, czego nigdy nie było. Myślę, że jest cos nie tak. Zajechałem do domu sie i zaczalem szukac przyczyny. Myślę wpierw że może hamulce gdzieś trzymają i cieżko mu było ciągnąć. No i sie okazalo że w rozrzutniku lekko silownik sie zacial i trzymaly hample. Odblokowalem i mysle zadowolony ze znalazlem przyczyne, ale nie bo dzsiaj odpalilem traktor i na postoju jakby znowu lekko puszczal niebieski dymek. Patrzylem olej i jakby nic nie ubylo, wiec gdzie lezy przyczyna ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Zetory po odpaleniu tak mają a jak się rozgrzeje to jest dobrze?? Jeśli tak to nie masz się czego obawiać. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MaciekZWA    0

Ja by mu było cieżko to by kopcił na czarno.ja mam zetora 5211 i też jak zimny to kopci na niebiesko a potem jak sie rozgrzeje to przestaje.A na jakim paliwie jeździsz bio?

Edytowano przez MaciekZWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor jak zimny to zawsze kopci na niebiesko :) a jeśli ciągle ci kopci ,nawet jak zagrzany, to pewnie były tanie końcówki wtrysków założone i oto ich znak po roku pracy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"a jak się rozgrzeje to jest dobrze?? "

No właśnie nagrzał się do 60C i lekko na wolnych jakby puszczał niebieskiego dymka.

 

"Ja by mu było cieżko to by kopcił na czarno"

No właśnie, a ten takich niebieskim dymem dawał.

 

"a jeśli ciągle ci kopci ,nawet jak zagrzany, to pewnie były tanie końcówki wtrysków założone i oto ich znak po roku pracy :) "

No i na to chyba wychodzi, bo silnik jest po kapitalce, bo poprzeni właściciel rozmroził blok i musiał cały silnik robić. Do dzsiaj chodził jak marzenie, mówie nawet żadnego dymku nie było widać, nawet przez pierwsze minuty pracy.

 

"A na jakim paliwie jeździsz bio?"

O to chodzi, że zwykła ropa ostatnio była wlewana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    99

Sory, że tu ale w moim MF3125 na zimnym silniku przez 2-3min wali szarym bymem, że oddychać się nie da. W serwisie powiedzieli, że to może być pompa czy to prawda? czy może coś innego proszę o wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jednak to nie wina wtrysku. Wszytskie sprawdzone i rowno daja 170-180 bar. Wiec teraz do sprawdzenia idzie pompa i zawory, wiecej pomyslow brak ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Nie ma narazie co panikowac i szukać w pośpiechu, bo rozbierzesz cały i nic nie znajdziesz :ph34r:

Narazie spokojnie używaj ciagnika tylko kontroluj olej ewntualnie ile go ubywa. Bo może gra nie warta świeczki :wacko: .

Wydasz kupe kasy, a efekt bedzie mizerny. Mój tez kopci po odpaleniu na niebiesko, a pożniej nawet nie wiem czy i jak kopci. Kabina zasłania tłumik :lol:. Oleju bierze ok 1l na 5 ha cięszkiej orki w glinie i ważam że jest spox i nie ma co szukać w d*pie miodu B) .

 

Lepiej poczekać aż sie zepsuje co ma sie zepsuć i wtedy wymieniac. To stary klamot a nie nowy deutz-fahr :D

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

zgadzam się z kolegą szewek. Jakby tak chciał robić koło ciągnika bo się dymek pokaże to non stop by trzeba było dokładać do nich.U mnie c-360 po remoncie kapitalnym silnika, regeneracji pompy i wtrysków,planowana głowica i lipa;D jak kopciła tak kopci dalej ;)

 

Jedź w pole i daj mu po piź*dzie to mu może przejdzie :D (żart)

Edytowano przez HondaMtx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szewek, HondaMtx, jeśli silnik przedtem nie puścił ani dymku, a teraz nagle kopci jak z komina to jest coś nie tak.

.U mnie c-360 po remoncie kapitalnym silnika, regeneracji pompy i wtrysków,planowana głowica i lipa;D jak kopciła tak kopci dalej ;)

Porównywanie 60-tki i Zetora to tak jak porównywanie malucha z mercedesem. W sumie jak ci kopci to też jest coś nie tak. Bo silnik po remoncie niema prawa puścic ani dymku, jeśli oczywiście jest dobrze zrobiony ;)

 

A co do problemu, to dzisiaj własnie znalazłem przyczynę. Otóż pekł wspornik dżwigni zaworu ssącego. Jak zdjąłem pokrywe to takie oczy postawiłem :blink: Prawdopodobnie zmęczenie materiału i pękło. Wspornik kosztowął 40 zł i był dostępny od ręki. Teraz silnik chodzi jak nalezy i żadnego dymku nie widać. :D

Edytowano przez leszczu19901

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Śmieszne tojest jak napisałeś, że 60-tka to maluch a zetor 7211to mercedes ;) nie masz zielonego pojęcia o budowie tych dwóch Ciągników ;)

Nie sądzisz że zbaczasz z tematu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne tojest jak napisałeś, że 60-tka to maluch a zetor 7211to mercedes ;) nie masz zielonego pojęcia o budowie tych dwóch Ciągników ;)

Kogo sie nie pytałem to odradzał 60-tki. Nawet cena zakupu pokazuje przeskok miedzy c-360, a zetorem 7211. Wiec myślę, że porównawanie pokazuje stan rzeczy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

oraz konstrukcje skrzyni i zwolnic tez są bardzo zblizone do siebie tylko ze zetor ma wprowadzone ulepszenia ;) a to, że ktoś Ci odradzał 60-tke to nie znaczy, że to "maluch" spośród ciągników ;) a co do ceny to tak jakbyś porównywał ursusa c-385 a zetora 8011 to zetor jest droższy a praktycznie to ten sam ciągnik ;)

 

P.S. Na drugi raz proponuje przestudiować budowy tych ciągników co masz zamiar porównywać dopiero się wymądrzać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale ja nie mówie tylko o silniku, skrzyni, zwolnicach ( A propo zwolnic, z tego co słyszałem to w 60, usiedzieć sie nieda, bo tak wyją zwolnice, ale to mały szczegól, bo przecież te ciągniki to prawie te same konstrukcje :D). Ogólnie moja teza porównawcza miała na celu porównawanie całego ciagnika, a nie tylko wybranych podzespołów. ;) Możemy sie kłócić, ja swojego zdania i tak nie zmienie. Pewnie na tym forum są osoby które też podzielaja moje zdanie. ;)

Może moje posty tak brzmią, że ogólnie marka Ursus to gów... Tak oczywiście nie myślę, bo mam jeszcze C-328 przerobionego na 30-stkę i miałem oryginlaną 30-stkę i złego słowa na te ciągniki nie powiem. 30-tki to bardzo dobre maszyny. A żeby jeszcze fabrycznie montowali wspomaganie kierownicy, to juz w ogóle. 30-tka udała sie fabryce, ale inżynierowie z Ursusa nie popisali się robiąc 60-tke. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    803

Zaczynając od #13 posta @HondyMtz zaczął tu się robić śmietnik. Proponuję wrócić do tematu albo dostaniecie %.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

leszczu, a powiedz mi czy kultura pracy silnika przed i po wymianie zmienila sie? czy tylko brak dymku? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmieniła się. Na urwanej dzwigience zaworu ssącego silnik tak jakby perszczył. Teraz jest ok. Ogólnie i tak będe musiał ustawić zawory na wszytskich głowicach, bo jeszcze tego nie robiłęm od kupna. :)

A i jeszcze powiedzcie mi, jak wy ustawiacie zawory ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

a dlaczego po wymianie filtra i oleju (obecny turdus przed wymianą nie wiem jaki był) zaczął dymić na niebiesko przy odpaleniu zimnego silnika potem już nie? A wcześniej coś mi się zdaje, że tak nie było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

co ma zmiana oleju do kopcenia?? Na pewno wcześniej kopcił tylko nie zwracałeś na to uwagi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

no za dużo nie miałem czasu na zwracanie uwagi bo niedawno go kupiłem. No być może tak było jak mówicie, wiem tylko, że jedna końcówka leje i muszę ją wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima100    68

Masz w nim zbiornik powietrza? Jesli nie to moze byc cos takiego, ze sprezarka jest wlaczona i ukreca sie w niej walek :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×