Zaloguj się, aby obserwować  
hin

Opony Ursus 3512 Taurus/ Trelleborg- warto dopłacić?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hin    6

Witam

Chcę wymienić opony napędowe (12,4 R32) w moim U 3512. Ciągnik pracuje w gospodarstwie sadowniczym, głownie w sadzie (jazda po murawie), czasem uprawa pola na niewieką skalę. Przez ok 6- 8 tygodni w sezonie ciąga mocno obciążone przyczepy po drogach gruntowych i asfaltowych. Dużo jeździ po asfalcie gdyż większa część upraw jest oddalona o parę km od gospodarstwa. Do tego jest to jedyny ciągnik w gospodarstwie, pracuje rocznie ok 500- 750 mth.

Pod uwagę biorę opony radialne Taurus Point 8 i Trelleborg TM 190 (za dwie drożej o 600- 1000 zł od Taurus-ów). Są jeszcze Goodyear-y STR, droższe od Taurus-ów o 1100- 1500 zł ma komplecie.

Moje pytanie: czy warto dołożyć aż 1000 pln do opon Trelleborg? Czy mogą być na tyle lepsze żeby było warto?

A może lepiej dołożyć jeszcze więcej i kupić felgi dla opon 14,9 R28 i opony w takim rozmiarze?

Proszę o konkretne opinie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Ja mieniałem 12.4/32 na 14.9R28. Opony taurusa radialki. Po zmianie niebo a ziemia, nie grzęźnie w błocie, a uciąg nieporównywalny. 2 lata temu kosztowało mnie to 3995zł. Taurus to jedna z lepszych opon i nie ma sensu kupować lepszych.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46

@rolnik1973- ale przez to ciągnik stał się wolniejszy jeśli się nie mylę? i prześwit mniejszy przez co łatwiej go zakopać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Mirek obwód koła się nie zmienił, mniejsza jest tylko felga, a te różnicę nadrobiła większa wysokość(profil) opony.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Ciekawa uwaga. Też byłem przekonany że zmniejszy się średnica koła a więc prędkość i prześwit.

 

Zamiana na 14,9 wydaje się być najlepszą, bezkompromisową opcją. Ciągnik jest jeden, pracuje daleko od gospodarstwa, istotne jest aby koła były niezawodne i aby łatwo się nie zakopywał. Szersze koła to także mniejsze ugniatanie murawy w sadzie więc mniejsze wygniatanie kolein. Jednak odstrasza mnie trochę koszt- same opony są nieco droższe, do tego koszt obręczy i tarcz. Gdzie można kupić felgi na takie opony do tego ciągnika? Jakiego rzędu są to koszty? Czy to są te same lub czy pasują felgi od C-360?

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Ja zamawiałem felgi i tarcze w sklepie rolniczym, trzeba zmierzyć rozstaw śrub i otwór w tarczy. Wtedy płaciłem po 710 za jeden komplet felga z tarczą. Producent to Pronar. Od 60tki nie będą pasować.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

I chyba skłonię się w kierunku kół 14,9. Nakład spory, bo wyjdzie o ok 2 000 zł więcej niż komplet standardowych Taurus-ów 12,4. Jednak mając na uwadze że ciągnik nie stoi a dużo pracuje i jeszcze przez ładnych parę lat tak będzie pracował, wydaje się to nie być "zbędnym wodotryskiem".

Rolnik1973- dziękuję za konkretne uwagi.

I zapraszam wszystkich do dalszej dyskusji- chętnie poznam także wady takiego rozwiązania, jeśli są, a także wszelkie inne uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Na 14.9 będzie szerszy rozstaw kół, na 32 wystaje *bęben*tarczy a na 14.9 wystawać będzie trochę opona poza błotnik, także do uprawy ziemniaków to lipa bo jedno koło będzie gniotło rządek, a i poprawi się komfort jazdy bo większa opona lepiej amortyzuje.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

A może ewentualnie zaszaleć i zmienić na 16,9R28

 

Myślę że na 14,9 będzie delikatnie szerszy lub wcale, na 16,9 podejrzewam że różnica będzie znaczna. A do sadu generalnie lepiej żeby był węższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Będzie szerszy bo tak są wyprofilowane obręcze. Wpisz w alegro ursus 3152 i tam będą ciągniki na węższych i szerszych kołach i pooglądaj zdjęcia jak to wszystko wygląda, ile koło wystaje za błotnik.

 

Miało być 3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Dzięki za wskazówkę.

Z tego co widzę to zewnętrzna krawędź opony jest nieco szerzej od czoła piasty. Czyli całkowita szerokość ciągnika zmnieni się nieznacznie. Dla kół 12,4 czoło piasty wystaje dalej niż kwawędź opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj