Polecane posty

janusz20    106

Ja bym tam nowy ten zawór założył majątku nie kosztuje a będzie prawidłowo utrzymywał ciśnienie. bez żadnych kombinacji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0
Napisano (edytowany)

No właśnie nacisnięcie hamulca nawet kilkakrotnie nic nie zmienia. :(

Chyba trzeba zakupić nowy zawór. Juz się czuję lżejszy o 138 zł. :rolleyes:

 

 

Panowie właśnie załozyłem nowy zawór i chyba jest coś nie tak. Jeśli chodzi sprężarka i nabije ciśnienie około 0,4 MPa zawór zadziała (cisnienie trochę za niskie bo nawet nie zgaśnie kontrolka od spadku ciśnienia), jednak gdy wyłączę ciągnik to przez otwór w górnej śrubie zaworu cały czas uchodzi powietrze - czytak powinno być? Czy powietrze z butli powinno zejść do zera? Podpowiedzcie coś jak możecie bo juz wymiękam z tą pneumatyką.

 

 

Naprawdę nikt nie pomoże?

Ponawiam prośbę o pomoc.

Edytowano przez maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Kolejność jest taka: sprężarka-odolejacz-regulator ciśnienia-zbiornik-zawór hamulcowy przyczepy-gniazdo hamulcowe.

Najlepiej zobacz sobie u kogoś jak to wygląda, potrzebne będą też rurki żeby to wszystko ze sobą połączyć. Od razu mówie, że koszt tych części nie będzie mały...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

powietrze nie moze schodzic na wyłączonym ciągniku ( bardzo minimalnie, zejdzie ale np na drugi dzien) spręzarka powinna bić do 5 atm. (c 330) jak masz dwuwskaznik to do kreski miedzy zielonym i białym polem, wtedy zawór bezp. wypuszcza nadmiar powietrza. U Ciebie w 3p pewnie troche wyzsze cisnienie do 6 atm Co do kontrolki to nie powiem bo jej nie podpiąłem, czujnik mam nowy, ale sprezarki uzywam sporadycznie. Spróbuj wyregulowac zawór sruba i obserwuj wskaznik przy jakim cisneniu puszcza zawór

Edytowano przez jackkk1988

[CE] [DE]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek195    1

Witam

Mam problem z pneumatyką w 3P. Chodzi mi o hamowanie przyczepą. Kiedy sprężarka nabije powietrza około 0,5 MPa gaśnie kontrolka spadku ciśnienia i słuchać jak niewielkie ilości powietrza uciekają złączem przy końcówce do której podłącza się przewód od przyczepy. Jeśli nacisnę pedał hamulca to słychać taki odgłos coś ala PSYT i spada wtedy ciśnienie na manomentrze. Niestety nie mogę sprawdzić jak to działa z przyczepą bo jej nie mam ale hamulce przeczepy są mi potrzebne ponieważ w najblizszy piątek pożyczam 6-cio tonówkę i będę z nią jechał z dość stromej górki.

Moje pytanie jest takie: czy w rurce która wychodzi od rozdzielacza powietrza tego przy pedale hamulca powinno być powietrze, czy powinno się ono pojawić dopiero wtedy gdy naciśnie się hamulec? Jakie powinoo byc ciśnienie na manometrze żeby załączał się zawór bezpieczeństwa ten przed butlą?

Pozdrawiam

maxreif

 

 

 

Nie musisz mieć przyczepy żeby sprawdzić czy działa tobie hamulec w ciągniku. Wystarczy, że napompujesz powietrza do układu i po naciśnięciu pedału hamulca, będziesz mógł w miarę swobodnie wcisnąć ten grzybek co jest na gnieździe hamulcowym w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

a siłe juz sobie wyregulujesz na cięgnie. To jest najprostszy sposób jaki podał darek195. Im bardziej wcisniesz hamulec tym łatwiej powinnien sie dac wcisnąc grzybek


[CE] [DE]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

OK hamulec przyczepy sprawdze jutro wg. powyższej porady.

Ale co z zaworem bezpieczeństwa przy butli? Wyregulowałem śrubą ciśnienie i teraz bije do 5 atm. Jak ciśnienie jest wyższe to zawór wypuszcza jego nadmiar ale wtedy ciągle uchodzi powietrze ze śróby która jest na górze zaworu. Wygląda na to jakby zawór zamykał się dopiero przy 1 atm i wtedy sytuacja się powtarza - pompuje, wypuszcza nadmiar, uchodzi śrubą do niskiej wartości itd.

nie mam w pobliżu innego 3P ze sprawnym zaworem więc nie wiem jak to właściwie powinno być.

Pozdrawiam

maxreif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

rozbierz ten regulator, moze membrane posmarowac wd40 bo sie zacina ? hmm ja z 84 roku mam regulator i go reanimowalem i dziala super. pasuje on nie tylko od 3p ale 360/330 to to samo. Wydaje mi sie ze sie membrana nie domyka... ze wypuszcza do 1 atmosfery. Wydaje mi sie ze kapnąc mu oleju albo wd pasuje, zobaczysz efekty

 

 

edit. Ale nowy uszkodzony? jak pisze ze kupil nowy.

Edytowano przez jackkk1988

[CE] [DE]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przede wszystkim jak jest mało używana pneumatyka to go szlag trafia. Tam jest taka przesówka z oringiem i ona jak ciężko chodzi to takie są efekty. Ogólnie to powiem że to dziadostwo.

 

http://allegro.pl/zawor-cisnienia-powietrza-zbiornika-mtz-belarus-i1643865293.html

 

Ja ruski założyłem i zapomniałem że coś takiego w ogóle jest. kilka lat służył i problemu nie było.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie Panowie jeżeli po naciśnięciu pedałów ucieka powietrze to nie jest to wina regulatora ciśnienia tylko zaworu hamulcowego, to jego trzeba rozebrać, przeczyścić i przesmarować. :rolleyes: Pozdrawiam Wszystkich. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

OK hamulec przyczepy sprawdze jutro wg. powyższej porady.

Ale co z zaworem bezpieczeństwa przy butli? Wyregulowałem śrubą ciśnienie i teraz bije do 5 atm. Jak ciśnienie jest wyższe to zawór wypuszcza jego nadmiar ale wtedy ciągle uchodzi powietrze ze śróby która jest na górze zaworu. Wygląda na to jakby zawór zamykał się dopiero przy 1 atm i wtedy sytuacja się powtarza - pompuje, wypuszcza nadmiar, uchodzi śrubą do niskiej wartości itd.

nie mam w pobliżu innego 3P ze sprawnym zaworem więc nie wiem jak to właściwie powinno być.

Pozdrawiam

maxreif

 

Witam kolegę :)

 

No tak ale tu akurat autorowi posta chodzi o zawór bezpieczeństwa.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przepraszam racja :lol: nie miałem bardzo czasu i znów czegoś nie doczytałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

Mechanik robił hamulce w ciągniku około rok temu ale ich nie używałem ustawił tak że pompuje tylko do 0.6mpa czy to nie za mało jakie powinno być ćiśnienie w c360 3p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

0,58-0,63 MPa 3-P i 0,48-0,53 MPa w zwykłej. Nie wiadomo czemu ta różnica.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Bo składając silniki perkinsa w ursusie nie montowano 2 różnych regulatorów cinienia tzn. dla silników pracujących w mf czy c360 tylko jeden, i montowano te mocniejsze do mf. a w mf jak wiadomo hamulce są pneumatyczne i musi być lepsze. Gdzieś tak czytałem ale w c360-3p powinien wystarczyć taki jak w c360 a raczej napewno, no chyba ciąga się po dwie przyczepy


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Przecież to sa te same regulatory ciśnienia czy w 360 czy 360 3P czy 330 czy inne one wszystkie maja te same regulatory one sa też we wszystkich polskich ciężarówkach autobusach i innych sprzętach które maja pneumatykę Taki jeden model do wszystkiego I powinne bys wyregulowane na znormalizowane ciśnienie ok 0.6 MPa przy którym powinna zahamować każda przyczepa (dlatego tam jest plomba która jest sprawdzana na stacji diagnostycznej przy przeglądzie) niezależnie czy przyczepę podczepisz pod ursusa, maseya, stara, jelcza ona zawsze ma prawidłowo zahamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mozliwe że powodem jest mniejszy o połowę zbiornik powietrza bo tylko na 10l a w zwykłej ma 20. Według instrukcji. Według instrukcji wydatek kompresora w 60-ce wynosi 90l/min a w 3-p 28,5. Moze temu jest wieksze ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

mechanik dobrze ci ustwawił, nie płacz, ja w swoim zetorku jak patrzełem na licznik to też mi bije na 6


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Witam' ja natomiast mam wszystko oprócz gniazda' z tym że przez minimum 20 ostatnie lat nie było to używane' poza odolejaczem do pompowania kół... Mam pytanie czy można jakoś zregenerować samemu te części chodzi o regulator powietrza i zawór hamulcowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

witam, od jakiś 2 lat nie uzywalem pneumatyki poniewaz rurka od zaworu hamującego do szybkozlacza mi pekla i nie mialem potrzeby jej naprawienia, teraz przy remoncie sie za to wzielem i wymienilem ta rurke na nowa. I co? brak cisnienia w ukladzie! Wymienilem pierścienie w sprezarce i d*pa, nadal nie bylo cisnienia, wiec zaczołem szukać po kolei. Ciśnienie dochodzi do zaworu hamulcowego a tam juz zzanika. Tzn. w przewodzie do tego wlasnie zaworu jest cisnienie ktore jak przycisne palcem to przytrzymam chwile i mi powietrze nie pozwala dalej juz blokowac, a gdy podlacze juz ten przewod do Zaworu ti cisnienie jakby maleje, z zawodu juz powietrze ledwo co dmucha, i po przycisnieciu palcem nawet sie juz cisnienie nie wytwarza. Co moze byc tego przyczyna? I jesli w tym zaworze cisnienie gdzies znika to gdzie? musi gdzies ono sie ulotnic a nie slychac zeby gdzies uciekalo? co robic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

przez ten zawór co jest podłączony do dźwigni hamulca powietrze powinno przepływać swobodnie a po jego naciśnięciu powinno być odcinane. wpisz sobie "ZETOR 5211-7745 katalog części 3" w wyszukiwarce i to znajdziesz budowę tego zaworu. stawiam że któreś sitko się zabrudziło i nie puszcza powietrza. jeśli byś chciał go całego rozebrać to uważaj na taką dużą twardą sprężynę przy rozpoławianiu zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Giegor
      Witam
      Mam problem z hamulcami w Proximie cały czas się zapowietrzają, pochodzą 2-3dni i znowu trzeba odpowietrzać.
      Gdzie szukać przyczyny czy w wyrównywaczu czy w zaworze za zbirnikiem paliwa?
      Bardzo proszę o pomoc
       
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez podnośnik123
      Witam, mam problem z podnósnikiem w ursusie c 385. Gdy podniose ramiona na maxa pompa podnośnika cały czas pracuje a wąż dochodzący do pompy jest mega napiety. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj