Polecane posty

TEVEZ    3
Napisano (edytowany)

Czy odolejacz i regulator ciśnienia da się zregenerować w domu czy może od razu kupić nowe?Pytam bo sprężarka dobrze pompuje a dalej już lipa coś blokuje.

 

Połączone

Edytowano przez razor275
Dublowanie tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Można.Ja robiłem przed sezonem regeneracje takich zaworów.Tylko układaj po kolei wszystko i złóż :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Jak od butli do pedału hamulca i dalej do szybkozłącza dam zamiast oryginalnej metalowej rurki przewód tekalan fi15mm to nie stopi mi się od temperatury skrzyni biegów i mostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Deutz610    16

Ja mam problem z odolejaczem - do odolejacza powietrze jest pompowane i wylatuje tam gdzie się przkręca przewód do pompowania kół jednak mimo zakręcenia tego tą nakrętką to i tak powietrze nie chce isć dalej. Rozkręciłem go, ale nie znalazłem niczego podejrzanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MRfarmer    0

WItam. jest to mój pierwszy post na tym forum wiec proszę o wyrozumiałość.

Mam pytanie dotyczące hamulców pneumatycznych w c360 3p. Jak całość powinna działać tzn. czy odolejacz powinien co parę sekund upuszczać powietrze i czy ciśnienie w butli uzyskuje się dopiero po podłączeniu przyczepy i jakie powinno być ciśnienie powietrza w całym układzie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Do upuszczania powietrza służy regulator ciśnienia a nie odolejacz. Ciśnienie w butli uzyskuje się przez włączenie sprężarki. 5 atmosfer jest już wystarczającym ciśnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MRfarmer    0

hmm czyli wygląda na to że mam uszkodzony odolejacz ponieważ przez dziurkę która znajduje się z tyłu odolejacza co kilka sekund ucieka powietrze. a ciśnienia w butli jak nie ma tak nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo odolejacz ma też swój zawór bezpieczeństwa ty że że jest on ustawiony na wyższe ciśnienie niż główny. Zabezpiecza on układ gdy jest podłączony wąż do pompowania. Wtedy główny zawór jest odcięty grzybkiem w odolejaczu. Nie jest powiedziane że jest coś zepsute. Odkręć od odolejacza zawór bezpieczeństwa i sprawdź czy dolot do niego jest drożny, sprawdź też sam zawór.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MRfarmer    0

Tak też zrobiłęm sprawdziłem odolejacz i prawdopodobnie sprężynka która przytrzymuje ten zaworek jest już zbyt słaba dolot do zaworka jest zupełnie drożny. zawór który znajduje się przy butli jest nowy. pojawia się nowy problem nieszczelności na śrubunkach macie pomysł jak to uszczelnić dodam że założone są już podkładki miedziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To załóż fibrowe albo miedziane ale je wyżarz żeby łatwiej dopasowały się do powierzchni rurki.

Bardzo możliwe lub sam odolejacz nie puszcza na zawór. A czy jest nakrętka w dole odolejacza i czy naciska trzpień wewnątrz wylotu na węża?

Bo jeśli nie naciska to nie pójdzie powietrze na zawór bezpieczeństwa i butle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MRfarmer    0

Nakrętka jest i ale czy nie dotyka tego nie wiem jest już zbyt ciemno żebym to sprawdził ale jak jutro uda mi się to ustalić to dam znać. Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zakręcając nakrętkę ma ona wcisnąć przez pręta grzybek. Możesz to sprawdzić odkręcając dużą nakrętkę w górnej części odolejacza. Do pompowania grzybek ma być w dole zamykając przepływ a wkręcając nakrętką wciska go do góry otwierając przepływ.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikor210    0

Witam

Mam taki problem z pneumatyką.

Otóż zacząłem to naprawiać . Nie robiło ciśnienia wiec wymieniłem Regulator ciśnienia powietrza( ten przed butlą za odolejaczem) no i zrobiło się ciśnienie w butli ale zaczeło uciekać z zaworu hamulcowego- więc rozkręciłem wymieniłem sprężynkę .Działa Trzyma ciśnienie. Ale tylko raz . Po kolejnym nabiciu butli ( 0,5 MPa) psikło raz ( tak jak ma psikać z regulatora ) i po wyłączeniu ciągnika gdzieś ucieka. Szukam nieszczelności a tam powietrze ucieka z egulatora ciśnienia powietrza z tej dziurki na śrubie z tyłu. Co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

A czy to normalne ze po nabicia odpowiedniegocisnienia regulator psiuknie i juz wylatuje nim powietrrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikor210    0

A czy to normalne ze po nabicia odpowiedniegocisnienia regulator psiuknie i juz wylatuje nim powietrrze?

 

No własnie w moim przekonaniu ma psiknąć i koniec. następnie sprężarka znowu nabija , regulator psika i tak w pętli. a tu schodzi powietrze tą śrubą. od strony bloku silnika. dodam że regulator nówka i nikt po nim nie grzebał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

No wlasnie mnie tez to wkurza bo psiknie i i ucieka po malu jak jade to nie rzeszkadza ale jak zgasze to cale powietrze ucieknie po malu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikor210    0

No wlasnie mnie tez to wkurza bo psiknie i i ucieka po malu jak jade to nie rzeszkadza ale jak zgasze to cale powietrze ucieknie po malu..

 

Własnie a jeden gośc tu pisał że jemu trzyma 24h , a inny twierdził żę nawet kilka dni... no i to chciałem rozwiązać jakoś. Wg mnie ( ale nie jestem ekspertem) powinno powietrze z butli schodzić do określonego poziomu ( np 0.5MPa) i o ile nie ma nieszczelności w takiej wielkości pozostać na zgaszonym ciągniku i zakręconym kurku na odolejaczu. Po odpaleniu nabicie sprężąrką powyżej 0.5MPa i " psik" i pętla . Stąd szukam tutaj odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

W tych zaworach tak ma być że zawór psiuknie i po zgaszeniu ciągnika słychać jak ucieka powietrze z tej dziurki w korku,tak jest skonstruowany ten zawór.

Ciśnienie ma się obniżyć o około 1bar i dalej ma nie uciekać,tzw. histereza.

Najlepiej wyregulować max. ciśnienie na 6,5bar,ciśnienie w czasie jazdy będzie trochę ponad 6bar o po zgaszenie jakieś 5,5bar.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293
Napisano (edytowany)

Nawiązując do twojego pierwszego postu, zaciął się tłoczek na sprężynie stożkowej od strony rurki z butli.

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sikor210    0
Napisano (edytowany)

W tych zaworach tak ma być że zawór psiuknie i po zgaszeniu ciągnika słychać jak ucieka powietrze z tej dziurki w korku,tak jest skonstruowany ten zawór.

Ciśnienie ma się obniżyć o około 1bar i dalej ma nie uciekać,tzw. histereza.

Najlepiej wyregulować max. ciśnienie na 6,5bar,ciśnienie w czasie jazdy będzie trochę ponad 6bar o po zgaszenie jakieś 5,5bar.

 

no okey .Ale czym wytłumaczyć, że powietrze schodzi pomału do 3 -4 godzin całkowicie z układu? wszystkie śrubunki uszczelniam oprócz podkładek miedzianych teflonem na gwincie. Jak mi wyjdzie powietrze na manometrze powyżej czerwonego ( i jeszcze kreskę wyżej ) to psiknie i powietrze przez tą dziurkę pomału schodzi. pozostałe elementy wydają się pracować idealnie ;) podpiąłem przyczepę i na sucho( bez wyjazdu w trasę i bez obciążenia) hamulce pracują ;) to mnie cieszy bo chciałbym to wszystko trochę reaktywować( gospodarstewko ;)) . Dodam tylko , że boję się żeby ten manometr nie był wadliwy , ale jak się założyło oryginalny regulator ciśnienia to problemu i wielkiego " boom" być nie ma prawa .

Edytowano przez sikor210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Giegor
      Witam
      Mam problem z hamulcami w Proximie cały czas się zapowietrzają, pochodzą 2-3dni i znowu trzeba odpowietrzać.
      Gdzie szukać przyczyny czy w wyrównywaczu czy w zaworze za zbirnikiem paliwa?
      Bardzo proszę o pomoc
       
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez podnośnik123
      Witam, mam problem z podnósnikiem w ursusie c 385. Gdy podniose ramiona na maxa pompa podnośnika cały czas pracuje a wąż dochodzący do pompy jest mega napiety. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj