Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tobiel

CLAAS MERCATOR 70 "pierdzący" silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
CLAAS
tobiel    0

Witajcie,

Mam pytanie odnośnie silnika w moim kombajnie. Przepracował juz u mnie 4 sezon praktycznie bezawaryjnie. Mam merca 70 z 6 cyl. mercedesem z tym że odkąd kupiłem to silnik z roku na rok coraz bardziej jakby pierdzi i widoczny jest ciemny dym z tłumika. na wolnych obrotach jest ok. Dodam że oleju nie bierze. Chciałbym się wreszcie tego pozbyć. W tym roku mam ok 40 ha swojego zboża i już trochę mnie irytuje ten dźwięk pracy silnika. Co może być przyczyną i z jakimi kosztami się to wiąże?

 

Druga sprawa może ma ktoś z was katalog części do mercatora 70 i mógłby się tym podzielić?

 

Aaa i jeszcze jedna sprawa: pytanie odnośnie klepiska. Mam trochę niedomłotów. Czy może być to spowodowane tym że klepisko jest już zużyte? Chodzi mi o krawędzie poprzecznych płaskowników na klepisku. Są zaokrąglone. Czy to wpływa na jakość wymłacania? Może wyjąć klepisko, położyć spawy na krawędziach i zeszlifować do kantu? Warto?

 

Pozdrawiam Tomek

Edytowano przez tobiel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tobiel    0

płynu nie ubywa a filtry i olej pilnowane.

 

a może wtryski leją?

Edytowano przez tobiel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Sprawdz wtryski i cisnienie w cylindrach, u mnie jest to samo ale mysle ze to wtryski ,,podlewaja''...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

ciemny dym z tłumika ja bym zajrzał do głowicy, sprawdź czy zawory nie mają zbyt małego luzu lub czasem wogóle, wtedy bym podejrzewał wypalone gniazdo zaworowe. Sprawdź czy nie dmucha w filtr powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomencki184    13

Też bym stawiał na wyryskiwacze lub pompa wtryskowa moze byc zużyta z czego podaje za dużo paliwa a co z tym idzie dymienie na czarno,ale to jest mało prawdopodobne.Chociaż dobrze ,że na czarno a nie na niebiesko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak potrzebujesz katalog części to znajdziesz go na stronie http://www.korbanek.pl/

Zarejestruj się i będziesz mieć dostęp do katalogów części.

 

Warto sprawdzić też zaworek nadciśnieniowy- przelewowy, może jest uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

No właśnie nie cieszył bym się tak. Bo czarny dym non stop to jest z silnikiem nie tak cos a nie z układem paliwowym. Zniszczony układ paliwowy to jest niebieski dym tak samo olej gdy pobiera. A jeszczejak pierdzi to uszczelka pod głowicą moze byc. W MTZ to przerabiałem 2 tygodnie temu coraz bardziej pierdział i dymił ato pierdzenie to pewnie będzie przez filtr powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Ale te MERKATORY tak maja ze ,,pierdza''... ja bym nic narazie nie rozbierał tylko posprawdzal wszystko po kolei...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomencki184    13

No właśnie nie cieszył bym się tak. Bo czarny dym non stop to jest z silnikiem nie tak cos a nie z układem paliwowym. Zniszczony układ paliwowy to jest niebieski dym tak samo olej gdy pobiera. A jeszczejak pierdzi to uszczelka pod głowicą moze byc. W MTZ to przerabiałem 2 tygodnie temu coraz bardziej pierdział i dymił ato pierdzenie to pewnie będzie przez filtr powietrza

Zawsze zaczyna sie od najmniejszych rzeczy filtry wtryskiwacze,różnego rodzaju zaworki itp a nie od razu razkręcać silnik zrzucać głowice i robić koszta.Nie da się dokładnie zdiagnozowac co mu dokładnie jest przez internet .Można co najwyżej podejrzewac.Ale jak już mówiłem zacząć od małych rzeczy jeżeli to nie pomoże brać sie za coś grubszego

Edytowano przez Tomencki184

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiel    0

Macie rację że najpierw lepiej będzie sprawdzić niż od razu brać się za rozbieranie silnika. Dużo mi pomogliście. A jak z klepiskiem, macie jakieś wskazówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale te MERKATORY tak maja ze ,,pierdza''..

 

Mylisz się. Takie problemy pojawiają się w perkinsach a nie w silnikach mercedesa czy innych.

Jak by to był perkins to polecił bym http://www.agrofoto....iew__getnewpost

a tak to pozostaje szukać przyczyn bo to stosunkowa rzadkość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do klepiska to gdyby miały kanty na progach to było by lepiej ba idealnie.

Niedomłoty mogą się pojawiać jak masz:

za małe obroty młocarni,

za dużą szczelinę na klepisku,

jak przez młocarnię przechodzi za mało zboża,

jak masz klepisko przegięte / wydęte.

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

Wtryski można sprawdzić tanim kosztem to fakt ciśnienie też.l W sumie jak sprawdzisz ciśnienie to dużo nam powie jak będzie na 2 obok siebie mniejsze albo na jednym to wywalaj głowice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×