Kulik

Problem z wom w MTZ 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Witam, powstała usterka w moim belarusie z wom, pojechałem dziś belować a tu lipa ledwie dwie bele zwinełem bo wom się zatrzymywał jak troszkę więcej trawy chwycił,co to mogło się stać? cały poprzedni rok pracował z belarką i jednorzędówką i nigdy mi wom się nie ślizgał szybciej silnik zgasł a wom nie puścił.Jak się do tego zabrać? jest jakaś ręczna regulacja jak w starszych mtz-tach? z góry wielkie dzieki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Regulacja jest taka sama jak w starszych modelach opisana nie raz już na tym forum oraz w instrukcji obsługi. Raczej masz już plastikowy zbiornik na paliwo więc dostęp jest dogodny do regulacji praktycznie bez rozbierania niczego oprócz wspornika do linek od podnośnika. Masz jeszcze regulacje osią mimośrodową ale jak masz czas to lepiej od góry zrób regulacje. Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na siłowniku bo ja miałem taki przypadek że zaworek się rozleciał i nie było dobrego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

poczytałem trochę gdzie się ustawia ten wom ręcznie,ale nie wiem jak mocno te śruby wkręcić i czy obydwie tak samo wkręcać? (macie może jakieś dane z instrukcji jak to prawidłowo ustawić?) i jeszcze jedno gdzie jest regulacja mimośrodowa czy tu jak na linku bo tu jest też chyba jakać regulacja? http://img402.imageshack.us/img402/1006/sdc13721pop.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Tak, ta regulacja jest właśnie tą osią mimośrodową. Ja wkręcałem te śruby ręką i trochę kombinerkami do momentu aż zaczynały chamować wom tak że ręką można to było wyczuć kręcąc nim bo jak wkręcisz ta śrube blokjącą w korpus tylnego mostu to powinien się wom dać kręcić ręką. Jak wyregulujesz to posprawdzaj wysunięcie tłoka czy się zgadza i ewentalnie coś popraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak to jest "szybka" regulacja. Odkręć tę śrubę, przekręć nieznacznie ,wystarczy kilka stopni, zgodnie z ruchem wskazówek zegara ośkę zabezpieczoną tą łezką, następnie zdejmij blachę z frezów i wstaw, aby można było zakręcić śrubę. U mnie, to przestawienie ośki, to przeskok góra o 2 frezy.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

dzisiaj sprawdzałem :ciśnienie oleju dające na siłowniczek(jest 10bar) chyba jest ok, następnie odkręciłem ten dekielek na górze przy zbiorniku i tam są właśnie takie dwie śruby z płaskim łbem do kręcenia,i tak pierwsza była mocno lużna wkręciłem palcami 3.5obr, i nie wiem właśnie czy tak zostawić na max wkręconą czy trochę poluzować??,a druga jest mocno wkręcona chyba bo nie idzie jej ruszyć palcami,a tą osią mimośrodową nic nie kręciłem to dobrze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ciśnienie jest ok. Czy zrobiłeś całą procedure regulacji? Bo jeżeli nie zblokowałeś dźwigni śrubą wkręcaną w korpus mostu to taśma hamująca jest napięta i nie wiadomo właśnie o ile podkręcić tą pierwszą. W zasadzie to interesuje cie ta pierwsza śruba od tyłu patrząć bo ta druga powinna być ok. Jak robisz regulacje od góry a ten mimośród nie był ruszany to niech tak zostanie. Nim podciągniesz sobie kiedyś na szybko jak wom siądzie ci na polu. Jak zblokujesz to dokręć palcami ile się da i odkręć o 1-1,5 obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

to znaczy jak to zblokować śrubą wkręcaną w korpus mostu ? jakieś może foto? co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Musisz zdjąć siłownik i sprężyne z tej dźwigni i w niej jest otwór przez który wkładasz śróbę 8 i wkręcasz w otwór i tylnym moście i to ustala położenie tego mechanizmu załączania do regulacji. Foto nie będe dodawał bo na pewno to znajdziesz sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Tak o to chodziło. Widocznie taśma od zatrzymywania jest dobrze podciągnięta. Wyreguluj i będzię dalej śmigał. Jeszcze nie raz to będziesz robił to dojdziesz do wprawy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Bo najpierw zrobiłem tak jak mówiłeś czyli zablokowałem dzwignie(włożyłem wiertło) następnie wkręciłem do kąca pierwszą śrubę i odkęciłem 1,5 obr pojechałem na pole z prasą i lipa dalej stawał wałek,to myślę wezmę teraz może tą "szybką " regulację wykonam przekręciłem ten mimośród o trzy ząbki i pojechałem dalej belować i co i wałek dalej staje i przypomniałem sobie że ktoś tak robił że jak wałek się zatrzymywał to dzwignie od hydrauliki naciskał i ja tak zrobiłem i wałek po mału zaczął się ruszać i nagle prasa dalej pracowała,i na koniec się wkurzyłem cofnęłem ten mimośród na fabryczne ustawienie a śrubę (tą od góry)wkręciłem do kąca i nareszcie wom zaczął poprawnie chodzić na max bele zbijałem i nic wałek nie popuszczał, mam nadzieję je już tak zostanie <_< tylko ciekawi mnie dlaczego jak nacisnęłem dzwignię od hydrauliki to wałek ruszył? mimo że prasa była trochę zapchana :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

A no sam widzisz jak to jest z tą regulacją. Wom ruszył bo jak nacisnąłęś dzwignie to ciśnienie oleju wzrosło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

;[ wczoraj było dobrze do kąca belowałem a dzisiaj tylko wyjechałem na pole i lipa wałek się ślizga rzadne regulacje nic nie dawały ledwie 1ha zbelowałem,się wkurzyłem i wyjełem cały wom taśmy wyglądają na ok szczególnie ta wąska (hamująca) a szeroka jest przypalona pewnie po dzisiejszych wyczynach jutro kupie drugą taśmę założe i będzie trzeba się chyba modlić żeby to pomogło wkącu ,a jest jakiś zawór ciśnieniowy przy tych elektrozaworach ? może żeby ciśnienie zwiększyć na ten siłowniczek ? i ostatnia możliwość w tamtym roku miałem wlany olej do skrzyni Agro 80w90 Gl-4 i na nim było wszystko ok ,a w tym roku na wiosne wlałem lepszy Gulf MP 80w90 GL-5 i jak poszedł do cięższej pracy to wom zaczął sie ślizgać tata mówi że może on jest za"tłusty" i za to te taśmy się ślizgają ? co wy na to wszystko? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Zawór jest tam gdzie jest wkręcony gruby przewód co zasila rozdzielacz od podnośnika z tyłu. Jest to króciec łączący ten przewód i obudowe podnośnika. Możesz go wykręcić i zobaczyć czy sie nie rozleciał. Pronar zakłada inny zawór niby ma być na nim większe ciśnienie. Ja u siebie też taśme wymieniałem bo była już do blachy wytarta po podobnych przejściach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Nom o to. W ogóle co wyczytałem na stronie belarusa to mają teraz taśmy z jakąś precjalną okładziną a od serii 1025 w zwyż są sprzęgła wom tarczowe i załączanie też zupełnie inne. Te sprzęgło może maksymalnie przenieść 60kW mocy przy prędkości 540 a najśmieszniejsze jest to że 130 konny belarus czy pronar ma na wom też 60 kW przy 540. Narazie to wymień tą taśmę i powinno chodzić jak dobrze wyregulujesz. A dużo z wom twój chodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

no właśnie 130 konne belarusy mają taki sam wom jak mój i jak to ma wytrzymywać w tych 130skach,a czy mój dużo pracuje z wom czy ja wiem 300 bel pociąć prasą i 4ha kuku skosić jednorzędówką/ rocznie

Edytowano przez Kulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wiosną kupiłem mts 50, on ma przy siedzieniu z prawei strony dwie dzwignie,ta od lewei to chamulec ręczny a niewiem do czego słurzy ta z prawei strony czyli przy prawym tylnym kole , i jeszcze jedno jak włącze wałek przekaznika mocy to słychać pokanie w tylnym moście, jak myślicie co to morze być.pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ogólnie nie ma problemu z tymi sprzęgłami, nawet w większych ciągnikach, należy tylko dokonać pewnej drobnej modyfikacji taśm ciernych. Wtedy wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ja już doszłem co dla mojego dolegało,poprostu nie lubi mieć dobrego oleju w skrzyni :unsure: się wkurzyłem i spuściłem nowy olej(gulf mp80w90 gl-5)a wlałem stary(agro80w90gl-4) i moc wom-u wróciła,ale i tak nie ma takiej mocy jak był nowy bo kiedyś jak prasa się zapchała to potrafiło ciągnik zdusić a teraz jak zabije to wom się ślizga,a silnika nie zdusza,to wychodzi na to że olej odgrywa ważną rolę na moc wom-u :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj