ociec82

Jakie spalanie ma belarus 1221

Polecane posty

WujekWaa    12

Znajomy mówił, że da się przeżyć. W pługu 4 obracanej lemken na średniej ziemii 16l/ha łyka na prosych polach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MACIEKB    0

mój ursus 1614 turbo w pługu lemken 4 obrotowym na 1ha pali 15l a w agregacie 11-12l/ha ja na twoim miejscu bym kupił ursusa zamiast belarusa bo ursus to sprawdzona maszyna

Edytowano przez MACIEKB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomencki184    13

Zawsze mi sie Ursusy kojarzyły z mało ekonomicznym spalaniem.Dajmy na porównanie zwykły Ursus C360 pali prawie tyle samo co MTZ 82 a robi robote.Więc nad czym się tu zastanawiac.Co do Ursusów tych wiekszych to są wytłuczone ciagniki w byłych PGR-ach,a wiadomo jak jeździli.Ja sam zresztą mam 2 ruskie maszyny (władimirecT25 i MTZ 80 i uwierz nie zamienił bym się na nic innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

w 1221.4 na jesieni pług 3 skiby rabe werk obracany glina 3 klasy w dodatku teren można powiedzieć górzysty 20l/ha głębokość orki ok 28cm ale było bardzo sucho i ciężko szło, przy lekich pracach spalanie dużo nie spada transport z jedną przyczepą 8 ton ładunku 11l/h. jak bym jeszcze raz miał kupować raczej bym nie kupił biegi dość ciężko chodzą ciężko się kręci mimo 2 siłowników wspomagania sprzęgło bardzo ciężko chodzi z podnośnikiem był problem od początku przeciek na przednim moście z uszczelniacza dość głośno w środku nie z powodu silnika tylko skrzynie z mostem słychać w trakcie jazdy po szosie buja się przód tył nawet na równych asfaltach . do tego teraz cena nie jest za korzystna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A ja mam go już 3 rok 1000 godzin przepracowane i narazie odpukać nic sie nie dzieje, mało pali, skrzynia 24/12 biegi ładnie wchodzą, podnośnik EHR działa bez zarzutów, i fitry do niego to są za grosze. Zawsze powtażam ,,Jak dbasz tak masz!'' Polecam go

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ociec82    1

jakiego masz 1221.2 czy 1221.3,1221.4

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Belarus 1221.3

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

ja mam skrzynie 16/8 i podnośnik zwykły monoblok, co do filtrów to olejowy silnika 150zł, paliwowy dokładnego czyszczenia 160zł, a wstępny z separatorem wody ok 500zł, ale mam silnik mmz na common railu

 

kamil496 1221.3 z takim wyposażeniem czyli wersja bogata się trafiła, skrzynie masz już z półbiegiem zmienym pod obciążeniem? noi ehr to jest inny podnośnik całkiem, a ile za niego dałeś jeśli można wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Skrzynia niestety nie ma półbiegu pod obciążeniem ( chyba żaden BELARUS nie ma zmiennego pod obciążeniem), ale i tak lepiej przyciskiem to zrobić niż sie szarpać z tą małą szkrzynią co jest szybszy i wolniejszy do przodu i jeden do tyłu a to wszystko wygląda tak: skrzynia post-17710-0-40062100-1339825182_thumb.jpg post-17710-0-97545300-1339825209_thumb.jpg EHR post-17710-0-05185900-1339825078_thumb.jpg I za całość z klimatyzacją tam wyszło 158 tyś

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

czyli musisz wcisnąć sprzęgło i zamiast wajchą zmieniasz guzikiem ale co w sumie tym guzikiem zmieniasz? mozesz o ileś procent zwolnić i przyspieszyc z powrotem na każdym biegu za pomocą tego przycisku? w poruwnaiu z obecnymi cenami dobrze kupiłeś teraz ok 200 tyś za takiego wołają. ja dałem 157 tyś ale mam silnik z common railem i komputer co nim steruję i klime a skrzynia i podnośnik zwykły ale za ten silnik wolałbym podnośnik EHR ale niestety tak wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Sprzegło musi być wciśnięte i wyrzucony z biegu, a ten guzik sie tylko zmienia jak ma sie w polu cos robić i znowu przełącza jak ma sie po drodze jechać ( takie polowe i szosowe )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo7    0

Cześć Kamil 496 posiadam od niedawna Belarusa 1221.4 24/12 kupiony używka kilka rzeczy mi nie działa można porozmawiać i wymienić z tobą spostrzeżenia 

Sebastian 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj