ZETOREK135

fendt 716 vario cieżka decyzja

Polecane posty

Prezes1352    14

Ja mam fendta 410 vario i sprawuje mi siĘ bardzo dobrze. Skrzynia dziala znakomicie. Mam nabite nim około 1900mth ciągnik jest z 2010. A co do kosztÓw naprawy będzie to dość wysoki koszt myśle że około 50tyś albo i lepiej:p.


Moje sprzęciki: New holland t7.270 , t6090pc, t5060 edc, t6020plus, t6050plus, Fendt 410 vario , Claas Arion 640 cebis oraz Massey Fergusson 255, Ursus c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RYZYNH    3

Ja bym go nie brał 8800mtg to trochę dużo te nowe silniki określa się na 12tyś chyba.Ja poszukałbym czegoś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Co za durnoty piszesz, że 8800to jest dużo mtg. To nie jest ursus i ciągnik z takim przebiegiem spokojnie pochodzi jeszcze sporo czasu przy prawidłowym użytkowaniu.

Ja kiedyś też się obawiałem skrzyni vario, ale od 2 lat śmigam też takim 716 i polecam :) tylko ta cena jest DUŻO za DUŻA!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Silnik to nie problem. Obawiał bym się raczej o skrzynię. 9 tys mth to juz sporo. Ludzie piszą, że vario wytrzymuje około 9 tys mth. Więc zbiża się ku końcowi. A koszt napray to tak jak ktoś pisał powyżej. Skąd u ciebie ta zmiana. Niedawno pytałes o mf a 90 km a teraz sprzęt 160 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETOREK135    0

@hubertus masz racje że pytałem się o 90 a nawet o 5440 był u mnie przedstawiciel nawet ale ta cena jest za duża za taki ciągnik.A 160 km no trochę za dużo ale cna jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

Kolego wiesz że kupując taki ciągnik musisz liczyć się z cenami serwisu po kilka/kilkanaście tyś na rok??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie lepiej poczekać i kupić coś co będzie bardziej odpowiadało mocą dla maszyn które posiadasz. Koniecznie chcesz fendta poszukaj czegoś z serii 300 lub 400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETOREK135    0

@hubertuss fendta to chce ale chyba napewno już nie vario i z serii 300 ale nie 10 bo 4 cyl..Poszukuję czegoś z niemiec w ładnym stanie od 96 do 2000 r aby nie vario najlepiej żeby był to 311 lub 312 z turem koniecznie i może być też przedni tuz i wom.Jak masz jakieś namiary na dorego handlarza to dawaj z woj. mazowieckie lubelskie małopolskie świętokrzyskie podkarpackie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jeśli ci się mocno nie śpieszy to jedyna rada cierpliwie czekać, ąż pojawi się cościekawego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Więc bardziej polecam serię 500 niż 300, tam masz chociaż półbiegi bez sprzęgła i to lepsza konstrukcja jak 300.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Bardziej zaawansowana to tak ale czy lepsza? Sami kupimy pewnie 500 bo 312 nam sie poprostu znudzi ale czy ta 500 bedzie tak niezawodna jak 300 to w to nie wierze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tym bardziej, że to kilkunastoletnie sprzęty, których nikt nie oszczędzał i nie wiadomo jak traktował i serwisował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomektb05    0

Koledzy użytkuję fendta 822 favorita od 2 lat. zrobiłem nim jakieś 1000h i polecam go. miałem pecha i musiałem naprawić 3. półbieg. okazało się, że wyłamał się pierścień oporowy w koszu od 3. półbiegu. Korbanki naprawiły. ponadto musiałem wymienić tuleje w amortyzacji przedniej osi. na Twoim miejscu nie obawiałbym się fendta 500, twarde maszynki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

Kolego wiesz że kupując taki ciągnik musisz liczyć się z cenami serwisu po kilka/kilkanaście tyś na rok??

 

możesz podać przykładowe ceny filtrow ze takie glupoty piszesz?

mam nowego 412 i MF i NH i cena serwisu jest bardzo zblizona i rózni sie tylko cena filtra skrzyni (400zł)

 

Silnik to nie problem. Obawiał bym się raczej o skrzynię. 9 tys mth to juz sporo. Ludzie piszą, że vario wytrzymuje około 9 tys mth. Więc zbiża się ku końcowi. A koszt napray to tak jak ktoś pisał powyżej. Skąd u ciebie ta zmiana. Niedawno pytałes o mf a 90 km a teraz sprzęt 160 km.

 

nastepny. Byłem i widziałem fendta favorit z vario co miał 16 tys h i chodzi do dzis. A naprawa to około 28 tys netto ( user Barabus miał wymienianą cała skrzynie) naprawisz power shifta za tyle? (dyna 4, pc, rc czy ap) myślę ze ich naprawa to około 60 tys (oryginalne częsci)


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

ja osobiscie mam 2 fendty ale chyba na tym sie skonczy bo fendty wszystkie nowsze maja skrzynie vario. vario nie kupie ze wzgledu na koszt naprawy. mam dwoch znajomych co przy przebiegu 9000 mth wymieniali skrzynie i kosztowalo ich to 70 tys netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomektb05    0

a zwróciłeś kolego uwagę na to, że olej w skrzyni vario wymieniasz po 2400h i spala mniej niż tradycyjna skrzynia

 

a jeszcze jedno pytanko, maja fendty z skrzynią vario I czy vario II ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@Barabus miał wymienioną skrzynię ale po jakichś przepychankach z korbankami. Na początku cena była sporo wyższa bo stara skrzynia ponoć nie nadawała się do regeneracji czy coś takiego. Ze względu na to, że tych skrzyń się nie naprawia uzytkownicy są zdani na widizmisię pracowników danego serwisu. Obawiam się, że dla nich argument, że ktoś tam naprawił za tyle to żaden argument. Skrzynie power shift tez moga być drogie w naprawie. Ale po pierwsze można je naprawiać wymieniając poszczególne podzespoły. Po drugie poradzi sobie z tym nie tylko serwis. A ceny części można sprawdzić sobie na stronie korbanka. Jeżeli mówimy akurat o sprzetach przez niego sprzedawanych. Tak czy tak kupując skomplikowany ciągnik ze sporym przebiegiem nie ważne czy vario czy power shift. Musimy liczyć się z drogimi niespodziankami.

Co do 16 tys h. Jeśli ciagnik od nowości u jednego właściciela to ok. Jezeli nie to kto wie czy już druga skrzynia w nim nie jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Skąd wy bierzecie takie dane że olej wymienia się po 2400mtg? W vario z lat do 2004 olej należy wymieniać co tysiąc mtg, a dopiero w tych nowszych co 2 tyś. Więc nie wiem skąd 2400? :blink:

Nowa skrzynia Vario nie kosztuje 70tyś netto :lol: chyba że może w 936 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

Mam pytanie . Kto z wypowiadających się miał na stole, przed oczami skrzynię z 312, 515, albo Vario i zrozumiał co autor tej konstrukcji miał na myśli?

Dla nas każda skrzynia czy to POWER czy VARIO będzie droga bo 1EURO=4,50PLN. A najgorsze jest to że przy skrzyniach POWER generalnie zamiast 60 tyś można by w wiekszości przypadków poprzestać na mniejszych kosztach. Ale wtedy musimy zrezygnować z ulubionego powiedzenia"a jeszcze pochodzi". Niestety tu cały czas chodzi o pieniądze, czyli wracamy do punktu wyjścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomektb05    0

te 2400h powiedział mi serwisant na przeglądzie który robił mi w 818vario w zeszłym tygodniu

 

ja miałem skrzynie na stole z 822 favorita. generalnie naprawa tej skrzyni nie jest jakoś kosmicznie droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalgd    3

możesz podać przykładowe ceny filtrow ze takie glupoty piszesz?

mam nowego 412 i MF i NH i cena serwisu jest bardzo zblizona i rózni sie tylko cena filtra skrzyni (400zł)

 

 

 

nastepny. Byłem i widziałem fendta favorit z vario co miał 16 tys h i chodzi do dzis. A naprawa to około 28 tys netto ( user Barabus miał wymienianą cała skrzynie) naprawisz power shifta za tyle? (dyna 4, pc, rc czy ap) myślę ze ich naprawa to około 60 tys (oryginalne częsci)

Statek

kupuje filtry od korbanka i cena za filtr skrzyni ( hydrauliki jazdy) wynosi około 600 zł brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sami widzicie jak to jest z korbankowymi cenami. Za części każdy liczy inaczej a co dopiero taka poważna naprawa jak wymiana skrzyni. Której na dodatek nie kupimy nigdzie indziej jak u korbanka. Jeśli macie numery katalogowe tych filtrów ceny możecie sprawdzić na stronie korbanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik2002a
      Witam wszystkich. Niedawno na podwórku zawitał fendt 720 z 2011roku. Wszystko super ale wczoraj przy próbie przestawienia na podwórku po przekręceniu zapłonu wyrzucił błąd 00.0.01 i amen żadnej reakcji ciągnik pali ale nie jedzie. Gdzie można szukać przyczyny i jak ją naprawić. Jeśli ktoś miał taki przypadek prosze o podpowiedź.
      To mój pierwszy post więc jeśli coś pomyliłem proszę o poprawe
      Kamil
    • Przez BELLAAGRO
      Dzień dobry wszystkim. 
      czy może ktoś podpowiedzieć jak ustawić w fendt 716 com2 na terminalu żeby po przyciśnięciu przycisku  GO aktywowało mi blokadę mostu a przy END wyłączyło?  Prawdopodobnie trzeba ustawić to w sekwencjach ale czytając instrukcje obsługi nie mogę tego rozpracować.
    • Przez piotrrek02
      Witam forumowiczów i proszę o pomoc.
      Pacjent Fendt 714 z 2002r.
      Podczas rozładunku przyczepy zapalił się błąd hydrauliki i zablokował pracę siłownika. Od tamtej pory po odpaleniu ciągnika wyświetla się błąd A.1.2C (według książki "Zawór elektryczny nr.2. Uruchamianie ręczne"). Nie da się odblokować szybkozłączy hydrauliki. Kolejna rzecz to zaznaczona sekcja rozdzielacza świeci się na czerwono.
      Co może być nie tak? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
      Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
      Pozdrawiam 

    • Przez Kqcper
      Witam problem jest z fendt 720 2012 r. Ciągnik niechce zbytnio pompowac powietrza do  przyczep z wężem jednoobwodowym mianowicie jak spuszczę ręczny ciagnik schodzi z 7/8 kwadratów do 3 i zaczyna samemu hamować przyczepy mozna tak stac nawet cały dzień a ciagnik nie napomuje powietrza do przyczep można to ominąć przez zaciągania ręcznego przed zahamowanie przyczep i zaciągnięcie gdy zejdzie 4 kwadratów tą czynność trzeba powtórzyć około 5 do 8 razy  aby byłoby można ruszyć z miejsca  . A na dwuobwodomym działa wszystko ok 
    • Przez jaroslaw85
      Witam. W fendzie 716 vario 2002r słabo pracuje miękka oś. Czy ktoś wie który hydroakumulator jest od miękkiej osi. Z tego co wiem to tam może być przyczyna. Po wężach widzę że powinien być to któryś z tych nad akumulatorem. Tylko nie wiem czy to ten mniejszy czy większy. Kiedy popuszczam śrubę na imbus to z większego cieknie olej a z mniejszego jest cisza jakby nie było gazu.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj