Skocz do zawartości
ZETOREK135

fendt 716 vario cieżka decyzja

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt


Prezes1352    14

Ja mam fendta 410 vario i sprawuje mi siĘ bardzo dobrze. Skrzynia dziala znakomicie. Mam nabite nim około 1900mth ciągnik jest z 2010. A co do kosztÓw naprawy będzie to dość wysoki koszt myśle że około 50tyś albo i lepiej:p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RYZYNH    3

Ja bym go nie brał 8800mtg to trochę dużo te nowe silniki określa się na 12tyś chyba.Ja poszukałbym czegoś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


globus512    17

Co za durnoty piszesz, że 8800to jest dużo mtg. To nie jest ursus i ciągnik z takim przebiegiem spokojnie pochodzi jeszcze sporo czasu przy prawidłowym użytkowaniu.

Ja kiedyś też się obawiałem skrzyni vario, ale od 2 lat śmigam też takim 716 i polecam :) tylko ta cena jest DUŻO za DUŻA!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Silnik to nie problem. Obawiał bym się raczej o skrzynię. 9 tys mth to juz sporo. Ludzie piszą, że vario wytrzymuje około 9 tys mth. Więc zbiża się ku końcowi. A koszt napray to tak jak ktoś pisał powyżej. Skąd u ciebie ta zmiana. Niedawno pytałes o mf a 90 km a teraz sprzęt 160 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZETOREK135    0

@hubertus masz racje że pytałem się o 90 a nawet o 5440 był u mnie przedstawiciel nawet ale ta cena jest za duża za taki ciągnik.A 160 km no trochę za dużo ale cna jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaczmarek    265

Kolego wiesz że kupując taki ciągnik musisz liczyć się z cenami serwisu po kilka/kilkanaście tyś na rok??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Nie lepiej poczekać i kupić coś co będzie bardziej odpowiadało mocą dla maszyn które posiadasz. Koniecznie chcesz fendta poszukaj czegoś z serii 300 lub 400.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZETOREK135    0

@hubertuss fendta to chce ale chyba napewno już nie vario i z serii 300 ale nie 10 bo 4 cyl..Poszukuję czegoś z niemiec w ładnym stanie od 96 do 2000 r aby nie vario najlepiej żeby był to 311 lub 312 z turem koniecznie i może być też przedni tuz i wom.Jak masz jakieś namiary na dorego handlarza to dawaj z woj. mazowieckie lubelskie małopolskie świętokrzyskie podkarpackie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Jeśli ci się mocno nie śpieszy to jedyna rada cierpliwie czekać, ąż pojawi się cościekawego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

globus512    17

Więc bardziej polecam serię 500 niż 300, tam masz chociaż półbiegi bez sprzęgła i to lepsza konstrukcja jak 300.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

Bardziej zaawansowana to tak ale czy lepsza? Sami kupimy pewnie 500 bo 312 nam sie poprostu znudzi ale czy ta 500 bedzie tak niezawodna jak 300 to w to nie wierze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Tym bardziej, że to kilkunastoletnie sprzęty, których nikt nie oszczędzał i nie wiadomo jak traktował i serwisował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomektb05    0

Koledzy użytkuję fendta 822 favorita od 2 lat. zrobiłem nim jakieś 1000h i polecam go. miałem pecha i musiałem naprawić 3. półbieg. okazało się, że wyłamał się pierścień oporowy w koszu od 3. półbiegu. Korbanki naprawiły. ponadto musiałem wymienić tuleje w amortyzacji przedniej osi. na Twoim miejscu nie obawiałbym się fendta 500, twarde maszynki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

statek    137

Kolego wiesz że kupując taki ciągnik musisz liczyć się z cenami serwisu po kilka/kilkanaście tyś na rok??

 

możesz podać przykładowe ceny filtrow ze takie glupoty piszesz?

mam nowego 412 i MF i NH i cena serwisu jest bardzo zblizona i rózni sie tylko cena filtra skrzyni (400zł)

 

Silnik to nie problem. Obawiał bym się raczej o skrzynię. 9 tys mth to juz sporo. Ludzie piszą, że vario wytrzymuje około 9 tys mth. Więc zbiża się ku końcowi. A koszt napray to tak jak ktoś pisał powyżej. Skąd u ciebie ta zmiana. Niedawno pytałes o mf a 90 km a teraz sprzęt 160 km.

 

nastepny. Byłem i widziałem fendta favorit z vario co miał 16 tys h i chodzi do dzis. A naprawa to około 28 tys netto ( user Barabus miał wymienianą cała skrzynie) naprawisz power shifta za tyle? (dyna 4, pc, rc czy ap) myślę ze ich naprawa to około 60 tys (oryginalne częsci)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arturs860    0

ja osobiscie mam 2 fendty ale chyba na tym sie skonczy bo fendty wszystkie nowsze maja skrzynie vario. vario nie kupie ze wzgledu na koszt naprawy. mam dwoch znajomych co przy przebiegu 9000 mth wymieniali skrzynie i kosztowalo ich to 70 tys netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomektb05    0

a zwróciłeś kolego uwagę na to, że olej w skrzyni vario wymieniasz po 2400h i spala mniej niż tradycyjna skrzynia

 

a jeszcze jedno pytanko, maja fendty z skrzynią vario I czy vario II ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

@Barabus miał wymienioną skrzynię ale po jakichś przepychankach z korbankami. Na początku cena była sporo wyższa bo stara skrzynia ponoć nie nadawała się do regeneracji czy coś takiego. Ze względu na to, że tych skrzyń się nie naprawia uzytkownicy są zdani na widizmisię pracowników danego serwisu. Obawiam się, że dla nich argument, że ktoś tam naprawił za tyle to żaden argument. Skrzynie power shift tez moga być drogie w naprawie. Ale po pierwsze można je naprawiać wymieniając poszczególne podzespoły. Po drugie poradzi sobie z tym nie tylko serwis. A ceny części można sprawdzić sobie na stronie korbanka. Jeżeli mówimy akurat o sprzetach przez niego sprzedawanych. Tak czy tak kupując skomplikowany ciągnik ze sporym przebiegiem nie ważne czy vario czy power shift. Musimy liczyć się z drogimi niespodziankami.

Co do 16 tys h. Jeśli ciagnik od nowości u jednego właściciela to ok. Jezeli nie to kto wie czy już druga skrzynia w nim nie jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

globus512    17

Skąd wy bierzecie takie dane że olej wymienia się po 2400mtg? W vario z lat do 2004 olej należy wymieniać co tysiąc mtg, a dopiero w tych nowszych co 2 tyś. Więc nie wiem skąd 2400? :blink:

Nowa skrzynia Vario nie kosztuje 70tyś netto :lol: chyba że może w 936 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Mam pytanie . Kto z wypowiadających się miał na stole, przed oczami skrzynię z 312, 515, albo Vario i zrozumiał co autor tej konstrukcji miał na myśli?

Dla nas każda skrzynia czy to POWER czy VARIO będzie droga bo 1EURO=4,50PLN. A najgorsze jest to że przy skrzyniach POWER generalnie zamiast 60 tyś można by w wiekszości przypadków poprzestać na mniejszych kosztach. Ale wtedy musimy zrezygnować z ulubionego powiedzenia"a jeszcze pochodzi". Niestety tu cały czas chodzi o pieniądze, czyli wracamy do punktu wyjścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomektb05    0

te 2400h powiedział mi serwisant na przeglądzie który robił mi w 818vario w zeszłym tygodniu

 

ja miałem skrzynie na stole z 822 favorita. generalnie naprawa tej skrzyni nie jest jakoś kosmicznie droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michalgd    3

możesz podać przykładowe ceny filtrow ze takie glupoty piszesz?

mam nowego 412 i MF i NH i cena serwisu jest bardzo zblizona i rózni sie tylko cena filtra skrzyni (400zł)

 

 

 

nastepny. Byłem i widziałem fendta favorit z vario co miał 16 tys h i chodzi do dzis. A naprawa to około 28 tys netto ( user Barabus miał wymienianą cała skrzynie) naprawisz power shifta za tyle? (dyna 4, pc, rc czy ap) myślę ze ich naprawa to około 60 tys (oryginalne częsci)

Statek

kupuje filtry od korbanka i cena za filtr skrzyni ( hydrauliki jazdy) wynosi około 600 zł brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


hubertuss    492

Sami widzicie jak to jest z korbankowymi cenami. Za części każdy liczy inaczej a co dopiero taka poważna naprawa jak wymiana skrzyni. Której na dodatek nie kupimy nigdzie indziej jak u korbanka. Jeśli macie numery katalogowe tych filtrów ceny możecie sprawdzić na stronie korbanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ktosxxx123
      Witam za siedzeniem znalazlem taki kabelek jak na zdjęciu jest on od siedzenia i jest ewidentnie urwany bądz tez odlaczony jesli ktos wie gdzie jego miejsce z gory dzieki za pomoc a druga sprawa cały czas mi mrygaja strzalki kierunku jazdy nie pokazuje zadnego błędu
    • Przez PIOTREX1979
      Witam niedawno kupiłem fendt 716 z francji i doposażam go w  pneumatykę i jest problem wszystko podpięte ciśnienie jest w układzie ale nie widzi ciśnienia na zegarach czy muszę program zmienić jak tak to czy znacie kogoś z pomorskiego proszę o pomoc dziękuję
       
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.
      Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.
    • Przez hydroplast
      Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam Fendt 714 2000r favorit vario.
      Problem jest następujący: Wyświetlają mi się dwa błędy.
      1) 9.1.D0 ikona przedni tuz. Wymieniłem przedni włącznik i nic nie pomogło oraz nie działa obsługa z wewnątrz przedniego tuza , zero reakcji nie działa ani pokrętło ani przełącznik ani przyciski zewnętrzne. Wygląda jakby był całkowicie nieaktywny. Jak skasuje błąd to po ponownym uruchomieniu znowu wraca błąd.
       
      2). A.1. F0 - wyświetla ikonkę z siłownikiem i znak wykrzyknik. Problem leży w niedziałających szybkozłączach z tyłu. Po odpaleniu ciągnika i wciśnięciu przycisku odblokowania szybkozłączy odrazu wywala ten błąd i zero reakcji. Stało się to przy oraniu pługiem obrotowym.
       
      Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki oraz mini bezpieczniki w słubku. Wyczyściłem styki w e-boxie .
       
      Od czasu jak rano odpalam wywala kilka innych błędów jakby coś niestykało i zaraz gasną - resorowanie, tryb awaryjny, itp.
       
      Proszę o pomoc i rady. Tel. 791777850
    • Przez Famer21
      Witam. Mam takie pytanie, ale głównie do użytkownich fendta 700.. jak przenieść obsługe podnoszenie podnośnika tylniego na joystick? Podczas orki żeby można podnosić i opuszczać pług w joystiku wszystko w 1 ręce.. Wiem, że jest taka możliwość poprostu trzeba jakiś guzik wcisnąć żeby przeżucić z bocznego podnoszenia na joystik..
×