Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
locke

Instalacja URSUS 360-3p

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
locke    291

Witam.Zabrałem się za instalację w 3p no i światła już zrobiłem, przy okazji podłącze zegar temperatury no i kontrolkę ładowania.

181c94ad662759a4m.jpg

Tylko że jest problem bo nie mam kabli do tego zegara i kontrolki ładowania.Zegar mam oryginalny Więc moje pytanie jak to podłączyć żeby było dobrze.A i jeszcze do kontrolki ładowania to kabel idzie od regulatora? bo tez nie mam.Od góry kable brązowy,żółty,zielony który idzie na kontrolkę?Zdaje mi się że żółty ale jak podłączyłem to lampka się cały czas paliła.

ba848f0d916882a6m.jpg

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

O dzięki :)

 

Ale zdaje mi się że to jest 60 z prądnicą.

Edytowano przez locke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol445    32

to jest napewno schemat 360 3P z alternatorem, zauważ że masz czujnik temp elektryczny a nie spirytusowy, i tak ogólnie to radzę ci założyć do swojego ciągnika alternator zamiast prądnicy, mniej jest problemów z podłączeniem i zwykle maja wbudowany regulator

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Locke zadowolony jesteś z prądnicy? ładuje dobrze? @Karol445 po co wywalać prądnice skoro koże dobrze ładuje? Po co utrudniać sobie życie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

@Locke zadowolony jesteś z prądnicy? ładuje dobrze? @Karol445 po co wywalać prądnice skoro koże dobrze ładuje? Po co utrudniać sobie życie?

Ogólnie może być ;) Ja w dwóch 60 i w 3p to mam prądnice.W jednej 60 to mam taką która bardzo dobrze ładuje.Natomiast w drugiej to mam taką nie za bardzo ponieważ nieraz ładuje nieraz nie, i wtedy trzeba puknąć w prądnicę i ładuję.Jak przestanie ładować to mam chyba ze trzy prądnice jeszcze od claasa mercatora 75.Ogólnie to bym zmienił na alternator bo mam akurat dwa z poloneza tylko tam łożyska siadły i by trzeba było wirniki ursusowskie wstawić i bym mógł założyć.i mam jeszcze od volkswagena tylko on jest lewy a nie prawy,ale to do 3p zrobi mocowanie,a i jeszcze koło jakieś trzeba by było dopasować.Niedługo może będę miał okazję zdobyć alternator Bosch z Mercedesa 190.Tylko koło będę musiał wytoczyć jakieś.

 

 

 

 

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

 

Nie prądnica i regulator są podłączone tylko ja nie mam kontrolki na tablicy rozdzielczej i bym wstawił żeby wiedzieć jak przestanie ładować i moje pytanie jest z jakiej pozycji regulatora idzie kabel na kontrolkę.Dzisiaj podłączyłem zegar od wody.Jeszcze muszę wytoczyć taki trójnik na czujnik i zegar ciśnienia oleju.I będę miał skończone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No w polonezach to one były krótsze pod wąskie koło.W 60 jest szerokie bo pasek ma 17mm a w polonezach jest 13.Założyłbym bez wentylatora z kołem od prądnicy,ale to weźmie się zgrzeje i się spali alternator.Ja jeszcze tobym musiał je przetoczyć na pierścieniach ślizgowych.Jak będę zakładał alternator to albo zmienię wirnik albo założę oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Widzę kilka błędów w twoim myśleniu 1). nie możesz założyć innej prądnicy (np od wspomnianego mercatora) bo wtedy musisz zmieniać cały układ ładowania (prądnica, regulator,połączenie między nimi). 2)zmienić wirnik w alternatorze na inny od innego to chyba nie takie proste i nie wiem czy wykonalne bo dużo parametrów może nie pasować. 3) Po co toczyć koło na alternator ?? załóż cieńszy pasek klinowy. Wielu tak robi łącznie ze mna i jest dobrze nic się złego nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

locke ten alternator chcesz założyć do 3p czy zwykłej c360? W 3p pasek ma 13mm, nie widzę potrzeby zmiany kółka. Do zwykłej 360 można roznitować kółko i wstawić w środek np. 2 podkładki. Wtedy pasuje szerokość a kółko zostaje stare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nie no ja mam dwa alternatory od poloneza.Tylko muszę łożyska wymienić i przetoczyć pierścienie ślizgowe.założyć szczotki i już.

.A wirnik ursusowski pasuje do tego alternatora bo takie montowali w późniejszych ursusach

A ten alternator chcę założyć do 360 bo na wakacje będzie nowa kabina zakładana i tam założę halogeny.radio,koguta i prądnica może nie pociągnąć.

 

@jaco512 Chodzi Ci o to wąskie koło z alternatora z poloneza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie warto roznitowywać koła pasowego by je poszerzyć,lepiej poszukać koła szerokiego. W Żukach szerokie były montowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Wiem, że można założyć alternator z Żuka (tylko, że przeważnie były 6 diodowe). U mnie poszerzane kółko pracuje ponad 3 lata i nic złego się nie dzieje, zaletą jest też jego mniejsza średnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Ten patent z kółkiem zdaje egzamin i niewiele kosztuje w sumie godzina roboty albo i nie.

Edytowano przez mariuszd93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

@Mariuszd93 Nie wiem jakie ty alternatory widziałeś albo kto ci takich bajek naopowiadał ale zapewniam Cię że w absolutnie ŻADNYM alternatorze nie ma komutatora, sa tylko wspomniane pierścienie ślizgowe. Komutatory występują w silnikach i prądnicach prądu stałego, a alternator sam w sobie wytwarza prąd przemienny prostowany przez diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miałem na myśli same kółko pasowe, pasuje na alternator z poloneza.Czyli szerokie kółko bez kombinowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×