arni251

Jaki alternator do c-360 ?

Polecane posty

Misiaul    16

Zrobiłem według instrukcji powyżej i żarówka mi tylko żarzyła. Więc alternator i tak zepsuty? Czy da rade go jeszcze naprawić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że da się naprawić. Trzeba rozebrać, pomierzyć diody, wymienić uszkodzoną i będzie działał. O ile wirnik i stojan są sprawne, a tego już tą żaróweczką nie sprawdzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

To oddam do elektryka i naprawi, proste...

Edytowano przez Misiaul

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plapla123    8

Dlaczego kontrolka od ładowania świeci się jak ciągnik się rozgrzeje i trzeba dawać bardzo duże obroty silnika żeby zgasła a jak silnik jest zimny to działa normalnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Pasek dobrze napięty?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlaczego kontrolka od ładowania świeci się jak ciągnik się rozgrzeje i trzeba dawać bardzo duże obroty silnika żeby zgasła a jak silnik jest zimny to działa normalnie .

Tego nikt nie Ci nie powie, dopóki nie zostanie zbadany alternator wraz z regulatorem na stole probierczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jest to mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumienie. Mam takie pytanie, ponieważ w Ursusie C-4011 założyłem nie dawno alternator Steel power oryginalny do Ursusa C-360 wszystko działa poprawnie tylko chciałem się zapytać czy jest możliwość do tego alternatora elektrycznego obrotomierza, ponieważ obiło mi się o uszy że jest taka możliwość i:

Czy to jest w ogóle możliwe?

Czy pomiar może być wiarygodny do obrotów silnika?

Jeżeli byłoby to możliwe to proszę powiedzieć w jakiej wsuwce się to podłącza.

PS. Jak będę miał tylko czas to podeśle zdjęcie alternatora. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Podłącza się do zacisku "W" jak niema to trzeba wyprowadzić na zewnątrz.

Generalnie dużo zabawy z tym jest, bo trzeba skalibrować obrotomierz a nie zawszę się da wtedy trzeba dobierać średnicę koła pasowego itd.

Najlepiej zamontować oryginalny napęd obrotomierza ten droższy z metalową przekładnią.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc coś może udało by mi się skombinować a napędów tych z metalową przekładnią mam już 5 zużyte ale to wystarczy że tylko wkręcę to a jak odpalę ciągnik to licznik ruszy i padnie, a potem jak odkręcam to po bokach jest oberwana ta metalowa, kwadratowa końcówka. Nie wiem dlaczego tak się dzieje i dlatego coś z tym alternatorem kombinowałem ale dzięki za odpowiedź jakby ktoś wiedział coś dlaczego to się tak obywa to proszę napisać. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Bo trzeba kupywać starać sie gdzie polska przekładnia a nie indyjska,ja nawet indyjską miałem odziwo troche oleju przepuszczała na lince ale i obroty też były prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie teraz znaleźć przekładnię polską to jakiś cud tyle co ich kupiłem ale trudno szukałem na allegro znalazłem wreszcie jakąś dobrą tylko jak kupiłem to ciężko chodziła ale po wsadzeniu nie miałem zarzutów bo od razu zadziałała ale po 14 motogodzinach padła i jak zwykle oberwana z jednej strony ale rękami to jej nie mogłem za nic ruszyć. Może gdyby ktoś miał jakiś link do dobrej przekładni i sprawdzonej to bardzo bym prosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Witam. Jak w temacie. Ma może ktoś pojęcie jak podłączyć taki alternator ze zdjęcia?

Jest on z samochodu opel vectra 1.7td isuzu. 

Rozumiem że ten gruby kabel idzie do tego plusa z akumulatora do rozrusznika.

A reszta? Gdzie podłączyć kontrolke? Czy trzeba robić jakieś wzbudzenie alternatora? 

Minus pewnie jest na obudowie ale też pewien nie jestem na 100%. 

Kolejna sprawa to nie wiem czy ma on wbudowany regulator napięcia. Można to jakoś rozpoznać po altku? 

20200129_164212_compress13.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Pewności nie mam , ale to chyba to. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic792885.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

A. Ok. Objaśnione pod linkiem który pin od czego. Pytanie czy za wzbudzenie tego altka odpowiada kontrolka? Innymi słowy czy jak podepne kontrolke ładowania pod odpowiednik kabelek będzie odrazu wzbudzenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Raczej nie , musisz podłączyć : Ign do plusa po stacyjce , S do akumulatora i L do kontrolki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Niech no to rozszyfruje😃. A ten pojedyńczy gruby kabel z mojego zdjęcia powyżej to jest plus do akumulatora tak?

Edytowano przez bernijol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
9 minut temu, peugeot napisał:

Tak , S możesz połączyś do tego plusa .

A tu piszą że S to stan naładowania akumulatora?

Screenshot_2020-01-29-21-05-25.png

Screenshot_2020-01-29-21-05-25.png

Chodziło mi bardziej o ten kabel z mojego zdjęcia. To jest pojedyńczy taki gruby kabel.

20200129_211047.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

S to źródło napięcia odnieśienia dla regulatora napięcia . Podłączając S do akumulatora regulator sprawdza napięcie na nim i stara się je utrzymać na poziomie 14.4 V . W tym sensie to prawda co tam piszą . Ten gruby to przewód B+ , tam płynie prąd ładowania i do niego możesz podłączyć S .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5
1 godzinę temu, peugeot napisał:

S to źródło napięcia odnieśienia dla regulatora napięcia . Podłączając S do akumulatora regulator sprawdza napięcie na nim i stara się je utrzymać na poziomie 14.4 V . W tym sensie to prawda co tam piszą . Ten gruby to przewód B+ , tam płynie prąd ładowania i do niego możesz podłączyć S .

Aha. Jednym słowem S skręcić z grubym (B+) i razem ich podłączyć pod plus z akumulatora przy rozruszniku. Dobrze rozumiem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj