arni251

Jaki alternator do c-360 ?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Elektrotechnik dobra dobra nie strasz mnie tu jeszcze jakimis zwarciami po pol roku ;)

Nie straszę Cię, tylko ostrzegam, bo tak się często zdarza tym bardziej, że alternator będzie pracował zamontowany na silniku, który ma takie drgania, że śruby się same wykręcają. Ludzie sobie myślą, że po co dawać komuś zarobić skoro można to samo samemu zrobić. Jednak w większości przypadków samodzielna naprawa wychodzi dużo drożej.

Czlowiek chce cos sam zrobic porzadnie a wy tylko zniechecacie najpierw piszecie kup na szrocie a potem opowiadacie o zwarciach miedzyzwojowych.

Nikt Cię nie zniechęca, tylko jest różnica między profesjonalną regeneracją, a tym co Ty robisz. Sprawdziłeś chociaż mostki prostownicze? Masz chociaż czym to zrobić? Nie mówię tu o mierniku z biedronki, bo tym raczej nic nie zdziałasz. A uzwojenia? Też wymagają sprawdzenia, żeby było pewne, że za pół roku się nie rozlecą.

Powiedz mi jeszcze to na czym zarabiasz? skoro tez musisz kupic stary alternator czesci i robocizna i jeszcze mozesz sprzedac go za 200 z gwarancja?

Nie będę wnikał w szczegóły, ale Ty wspomnianych pierścieni nie kupisz taniej niż za 30zł, a ja mam je u siebie w warsztacie za 4zł bez ruszania się z domu. Podobnie jest z resztą części, czyli szczotki, regulatory, łożyska, mostki, obudowy, stojany i wirniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Nikt Cię nie zniechęca zrobisz sam porządnie i będziesz miał ładowanie w ciągniku i satysfakcję, że zrobiłeś to sam  :). Ja wybrałem coś takiego http://allegro.pl/nowy-alternator-elmot-fiat-125p -fso-polonez-i4810553373.html ,koszt regulatora do tego to 17 zł,  przekonam się czy dobrze zrobiłem, jak będzie źle to kupie od elektrotechnika następny najwyżej  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Faktycznie wygląda na oryginał Elmot, więc dobrze zrobiłeś. Tylko coś gościu tanio sprzedał, ja miałem kilka nowych z zapasów z PRL, to poszły po 250 zł. Ale to może dlatego, że dałem gwarancję jak za nowy ze sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

kup w sklepie  rolniczym tam typowe pod c-360 tylko zakładasz i podłączasz kable - masa albo w Agromie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko, że dobry alternator kosztuje 500zł, a wszystkie poniżej 300zł to ryżowce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaman1    159

Ja kupiłem na szrocie od cieniasa pasuje idealnie tylko wyspawałem mocowanie, przeciąłem koło pasowe na pół dałem w środek podkładki zespawałem i już 5 rok ładuje dałem za niego 50 zł + 2h roboty.

Tylko najpierw sprawdziłem na innym ciągniku czy ładuje bo w razie co to można wymienić.

Osobiście uważam że remontowanie tego jest bezsensu, tym bardziej że tylko się człowiek pakuje w koszty.

Do  c360 każdy alternator można dopasować wystarczy  trochę pomyśleć. Gorzej jest w zetorach bo są te osłony i trzeba więcej kombinować.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

No przepraszam ale sami piszecie wszedzie ze zamiast kupowac chinszczyzne z allegro za 200zl to lepiej kupic cos starego na szrocie i zregenerowac bo czesci tanie a teraz mi piszecie ze mnie to wyjdzie nie wiadomo ile. Porzadne alternatory sa po 400zl-500zl wiec tutaj po regeneracji zamkne sie co najwyzej w polowie tej ceny czyli ok 200zl

 

Rozmawiałem wczoraj z wujkiem i powiedzial ze zna kogos kto nabije nowe pierscienie, wiec moze uda sie to tak zalatwic. Stoczyc nie wiem czy by sie dalo bo jeden rowek dosc gleboki sie wydaje.

 

@Elektrotechnik dobra dobra nie strasz mnie tu jeszcze jakimis zwarciami po pol roku ;). Czlowiek chce cos sam zrobic porzadnie a wy tylko zniechecacie najpierw piszecie kup na szrocie a potem opowiadacie o zwarciach miedzyzwojowych. Powiedz mi jeszcze to na czym zarabiasz? skoro tez musisz kupic stary alternator czesci i robocizna i jeszcze mozesz sprzedac go za 200 z gwarancja?

 

Jak kupywałeś na szrocie mogłeś sprawdzić stan pierścieni ślizgowych,zresztą jak rowek nie duży to jeszcze będzie długo pracować.

Zamontuj do ciągnika i jak ładuje to nic z nim nie rób,jak zaczniesz remontować to wyjdzie drożej jak nowy.

Same łożyska wysokoobrotowe są droższe od tego alternatora.Jak padnie to idź po drugi za 50zł.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupił wysyłkowo, więc nie mógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    26

Sam głupoty piszesz. Jak chcesz robić tak jak te tępaki w PGR-ach to rób, ale nie udzielaj takich porad innym.

.

 

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Dla twoiej wiadomosci---Tępaki w PGR-ach  kombajnów nie produkowali a  Fabryka Maszyn Żniwnych im. Marcelego Nowotki „Agromet” w Płocku (FMŻ)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaca634    2

u  mnie nigdy na włączonym silniku nie świeci się na maksa nawet na minimalnych obrotach, ale gaśnie całkowicie tak przy 750-800 obr/min, przy mniejszych się lekko świeci ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorzk4    68

moje koło chyba z duże jest a żarówka też 3 W a gaśnie dopiero przy 1200 a zaświeca się potem dopiero przy 400

 

Dziękuje za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakim kablem podłączyć alternator 55A do rozrusznik? Jaką średnicę ma śruba na automacie rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po co się udzielasz jak nie wiesz? Przewód ma być taki żeby gęstość prądu nie przekraczała 5A/mm2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dzięki, a czy końcówka oczkowa zaciśnięta kombinerkami i zalutowana cyną będzie działała tak dobrze jak profesjonalnie zaciśnięta ? I pytanie jeszcze przewód kupić z jakim oznaczeniem, LGY będzie dobry ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Przewód to najlepiej żeby był LGYs. Bo zwykły LGY nie jest zbyt odporny na działanie olejów, wysokich temperatur oraz wilgoci i po krótkim czasie może ulec zniszczeniu.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na pewno LGYs? Bo nie mogę znaleźć takiego przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Chciałem 16mm2 bo jak już robię to sam to co będę żałował. Czyli przesadziłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki, a czy końcówka oczkowa zaciśnięta kombinerkami i zalutowana cyną będzie działała tak dobrze jak profesjonalnie zaciśnięta ? I pytanie jeszcze przewód kupić z jakim oznaczeniem, LGY będzie dobry ?

Nie będzie dobrze, ale jak nie masz prasy to taki sposób jest najlepszy. I nie zaciskaj nic kombinerkami, tylko po prostu włóż przewód w tulejkę i zalutuj.

Chciałem 16mm2 bo jak już robię to sam to co będę żałował. Czyli przesadziłem?

Nie przesadziłeś, chociaż 10mm2 w zupełności wystarczy. A te 16mm2 na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj