arni251

Jaki alternator do c-360 ?

Polecane posty

pepe2    13

Założyłem dzisiaj alternator od poloneza , podłączyłem D+ pod kontrolkę ładowania a B+ pod zacisk od rozrusznika i nie działa , kontrolka nie gaśnie na żadnych obrotach , gdzie szukać przyczyny , poradżcie coś bo w tej dziedzinie zbyt biegły nie jestem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Sprawdź szczotki,może już się skończyły.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    13

Dzięki za linka ale jakoś treści w nim zawarte nie pozwoliły mi rozwiązać problemu , a szukać mi się chce bardziej niż pisać i zanim coś naskrobię to staram się skorzystać z szukajki , tak po prostu z lenistwa .

Edytowano przez pepe2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest podane wszystko co trzeba. Jakbyś łaskawie podał wyniki pomiarów to możnaby było coś stwierdzić. Ale myślę, że skoro te informacje Ci nie pomogły, to sam nie masz szans tego naprawić, więc od razu wezwij fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

A czy warto kupować cos takiego: http://allegro.pl/alternator-ursus-c-360-c360-c-360-m-gwarancja-i4676149112.html ?

Widze ze ludzie duzo kupuja... tylko ze w aukcji jest tylko "zdjecie poglądowe" i nie ma nawet informacji od czego to jest...

 

Zastanawiam sie po prostu czy kupic taki zardzewialy od poloneza za 60-80zl o niewiadomej przeszlosci, niewiadomym stanie lozysk i szczotek, czy moze taki wlasnie "fabrycznie regenerowany" ? 

 

Bo kupno nowego za 200 czy 400 raczej odpada

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dużo ludzi kupuje dlatego, że tak jak Tobie wydaje im się, że za 100 zł będą mieć długo działający alternator z gwarancją. W zasadzie wszyscy ci ludzie mają rację. Tylko im się wydaje. A ta ich regeneracja polega na pomalowaniu całości srebrzanką. Ja sprzedaję rzetelnie zregenerowane alternatory za 250zł, a przy zwrocie starego wysyłkę daję za darmo. Ale moja regeneracja polega na: rozebraniu, wyczyszczeniu całości, kompletnym sprawdzeniu wszystkich elementów, zamontowaniu nowych łożysk, pierścieni ślizgowych, szczotek i regulatora i zalakierowaniu uzwojeń. Taki alternator niczym nie różni się  od nowego za 450 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

wiec chyba najlepiej bedzie jak kupie tanią uzywke z poloneza i ewentualnie za jakis czas sam go chcocby czesciowo zregeneruje, czesci pewnie nie sa drogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie za jakiś czas tylko od razu do wymiany szczotki i łożyska i oczywiście rzetelna weryfikacja pozostałych elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ma. Jest przykręcony do tylnej pokrywy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Ok dzieki, no wlasnie tak sie domyslalem ze pewnie to to tam z tylu to regulator, bo sa takie co nic tam nie maja, ale chcialem sie upewnic. Duzo jest aukcji gdzie na zdjeciu nie widac tylnej czesci alternatora.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

No udało mi się w końcu założyć ten alternator od poloneza z regulatorem, kosztował mnie 80zł z przesyłką + 30zł nowe szersze koło pasowe (chyba frmy GMP która robi alternatory przystosowane do c-360)

Mocowanie oryginalne, po prądnicy, ale jest troszke za krótkie i koło pasowe nie jest w idelanej płaszczyźnie z pozostalymi... może to tak zostać jak na zdjęciu?

 

Alternator jeszcze nic nie regenerowany, ale w zimie coś sie postaram zrobić ;). Po pierwszym uruchomieniu wkurzylem sie bo nie gasla w ogole kontrolka ladowania, juz myslalem ze mam pecha i kupilem jakis uszkodzony, na szczescie byla to wina tylko slabo naciagnietego paska...

 

post-27588-0-01814200-1416049379_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Koło pasowe ma być idealnie prosto ustawione do w stosunku do pozostałych kół pasowych,

inaczej pasek długo nie pochodzi zwłaszcza że te paski są kiepskiej jakości.

Koło pasowe na alternatorze jakieś takie wielkie,sprawdź Voltomierzem przy jakich obrotach ładuje.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez paniki, ten alternator daje 25A już od 1200 rpm, więc spokojnie da radę przy tej wielkości koła, a przy tym ustawieniu tragedii wielkiej nie będzie, bo odległość między kołami jest stosunkowo duża, więc tak szybko paska nie zniszczy, aczkolwiek powinno być ustawione w jednej płaszczyźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

No to chyba poprawie to mocowanie.

A co do wielkości koła no to tak jak pisałem jest to koło przeznaczone bezpośrednio do c-360 (http://klemax.pl/opis/3415184/kolo-pasowe-alternatora-c-360.html). Gdzieś tak przy 1000 obr gasnie kontrolka, ponownie zaczyna swiecic jak zejde z obrotami do ok 600 obr. Niektórzy zostawiaja podobno oryginalne od poloneza, ale wg mnie w dzisiejszych czasach, gdzie mozna tanio kupic takie jak byc powinno, to po co sie meczyc z tym z poloneza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To jest koło pasowe do alternatora C-360 takich made in China sprzedawanych na Allegro.Z tego co widzę to Ty masz alternator od FSO.

Obroty silnika FSO są dużo większe jak C-360 a i koło pasowe na wale w C-360 też jest dużo większe.

Ja dorobiłem u siebie najmniejsze koło pasowe do alternatora jakie się dało dało dorobić i tak ładowanie zaczyna się przy 1000r.p.m.(mierzone miernikiem,a nie kontrolką)


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja w swojej 60 mam oryginał Elmot i też ma takie duże koło i ładowanie 14 volt na światłach ma na 800 obrotów silnika a jak załącze halogeny z tyłu to 1000 i ma 14 wolt. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Mam jeszcze takie pytanie czy te pierścienie po których chodzą szczotki są wymienne? da sie je kupić do tych starych elmotów?

 

kurde rozłożyłem ten alternator na części, kupiłem łożyska, szczotki, regulator tylko nie bardzo widzi mi się zakładanie nowych szczotek bo pierścienie są wytarte, dodatkowo jeden jest tak wytarty że nowa szczotka nie wchodzi w ten rowek i nie wiem co z tym faktem zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że można kupić. Koszt około 30zł z przesyłką. Poza tym kolega powyżej ma rację. Na sam alternator z kołem wydałeś 110zł. Do tego łożyska, szczotki, pierścienie i regulator to kolejne 100zł. I robisz go już drugi tydzień. A u mnie za tą cenę miałbyś taki alternator z gwarancją. A tak wymieniłeś wszystko, a za pół roku dostanie zwarcia międzyzwojowego, bo założę się, że go w żaden sposób nie sprawdziłeś po montażu i będzie kolejna 100 do wydania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yngel    2

Mam jeszcze takie pytanie czy te pierścienie po których chodzą szczotki są wymienne? da sie je kupić do tych starych elmotów?

 

kurde rozłożyłem ten alternator na części, kupiłem łożyska, szczotki, regulator tylko nie bardzo widzi mi się zakładanie nowych szczotek bo pierścienie są wytarte, dodatkowo jeden jest tak wytarty że nowa szczotka nie wchodzi w ten rowek i nie wiem co z tym faktem zrobić?

 

jak miedzi na tych pierścieniach jest sporo można przetoczyć albo poradzić domowym sposobem mocując wirnik do unieruchomionej wiertarki i pilnik do ręki i wyrównać pierścienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    26

Koło pasowe ma być idealnie prosto ustawione do w stosunku do pozostałych kół pasowych,

inaczej pasek długo nie pochodzi

 

Głupoty piszesz, w kombajnach  (Bizon, Fortschritt) paski są  nawet odwrócone a koła nie są w osi i chodzą latami.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sam głupoty piszesz. Jak chcesz robić tak jak te tępaki w PGR-ach to rób, ale nie udzielaj takich porad innym.
 

jak miedzi na tych pierścieniach jest sporo można przetoczyć

Tak, to można zrobić.
 

albo poradzić domowym sposobem mocując wirnik do unieruchomionej wiertarki i pilnik do ręki i wyrównać pierścienie

Tak i przy 3000 obr/min. szczotki przestaną już dotykać pierścieni i zaczną się posty: alternator ładował, a po "naprawie" pierścieni przestał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

No przepraszam ale sami piszecie wszedzie ze zamiast kupowac chinszczyzne z allegro za 200zl to lepiej kupic cos starego na szrocie i zregenerowac bo czesci tanie a teraz mi piszecie ze mnie to wyjdzie nie wiadomo ile. Porzadne alternatory sa po 400zl-500zl wiec tutaj po regeneracji zamkne sie co najwyzej w polowie tej ceny czyli ok 200zl

 

Rozmawiałem wczoraj z wujkiem i powiedzial ze zna kogos kto nabije nowe pierscienie, wiec moze uda sie to tak zalatwic. Stoczyc nie wiem czy by sie dalo bo jeden rowek dosc gleboki sie wydaje.

 

@Elektrotechnik dobra dobra nie strasz mnie tu jeszcze jakimis zwarciami po pol roku ;). Czlowiek chce cos sam zrobic porzadnie a wy tylko zniechecacie najpierw piszecie kup na szrocie a potem opowiadacie o zwarciach miedzyzwojowych. Powiedz mi jeszcze to na czym zarabiasz? skoro tez musisz kupic stary alternator czesci i robocizna i jeszcze mozesz sprzedac go za 200 z gwarancja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj