arni251

Jaki alternator do c-360 ?

Polecane posty

locke    293

Już nie ta jakość co kiedyś.Elektrotechnik pisał że często mają zwarcia w stojanach nieraz ciężkie do wykrycia.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przyczyną jest chyba słabe zalakierowanie uzwojeń. Luzują się one po czasie i przeciera się emalia. Chociaż niektóre egzemplarze pracują bezawaryjnie po kilka lat. To jest po prostu loteria. Jeden wytrzyma miesiąc a inny 5 lat. A zwarcia nie są trudne do wykrycia. Moja metoda i zastosowany sprzęt jest w stanie wykryć już jeden zwarty zwój w stojanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Oscyloskop podłączasz i już wszystko wiesz :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oscyloskop tu nie wystarczy. Potrzebny jest tutaj jedynie do obejrzenia wyniku pomiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek64    0

Wybacz, ale na każdej z odpowiedzi są oznaczenia b+ d+, na mojej jest tylko jedna śruba z przewodem i trzy wsuwki, w tym dwie zajęte i nic więcej. To jak mam go podłączyć?

Edytowano przez zbyszek64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek64    0

I jeszcze jedno pytanie, czy alternator sześcio diodowy podłącza sie tak samo jak dziewięcio diodowy?

Edytowano przez zbyszek64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie nie tak samo.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam złożony oryginalny alternator w c-360 3p i nie ładuje na wolnych i na wysokich obrotach i lampka od ładowania nie gaśnie . Po zasileniu od rozrusznika do przewodu wzbudnego wystarczy tylko dotknąć i zaczyna lampka kontrolna od ładowania przygasać . Przewód od alternatora do rozrusznika został odłączony i sam alternator dawał napięcie ok.10W (było sprawdzane miernikiem ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Jakiej mocy jest ta żarówka ?

 

Napięcie to w woltach (V).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

miałem kiedyś podobny przypadek i poszły mi diody wzbudzenia w alternatorze , ale na forum na początku doradzono mi żebym zmieniał żarówkę od ładowania z 2W na 4W i pomogło alternator ładował potem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

Nie wiem jaki typ alternatora jest w 360 3p, ale jaki by nie był, to raczej nie należy uruchamiać alternatora z odłączonym od niego akumulatorem, bo można uszkodzić diody.

Jeżeli zaś chodzi o brak ładowania to do wirnika powinno dochodzić napięcie wzbudzenia regulowane przez regulator. Jeden biegun powinien być na stałe podłączony do pierścienia a drugi przez regulator do drugiego pierścienia. Zakładam że szczotki są dobre.

Do regulatora dochodzi "+" i "-" gdyż regulator w ten sposób może kontrolować wysokość napięcia , a także wyjście jednego z tych biegunów na szczotkę.Na pracującym silniku należy sprawdzić miernikiem napięcie na szczotkach-czyli za regulatorem i porównać z napięciem z przed regulatora(tego jednego bieguna), jeżeli przed jest a za nie, to masz uszkodzony regulator, jeżeli i przed i za takie samo, to diody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi problem rozwiązany przyczyna była bardzo prosta słabo naciągnięty pasek i alternator miał za małe obroty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na pracującym silniku należy sprawdzić miernikiem napięcie na szczotkach-czyli za regulatorem i porównać z napięciem z przed regulatora(tego jednego bieguna), jeżeli przed jest a za nie, to masz uszkodzony regulator, jeżeli i przed i za takie samo, to diody

Wszystko ok, tylko że Twoja metoda diagnostyczna jest w ogóle nieprzydatna, bo nawet przy uszkodzonym regulatorze wszystkie opisane przez Ciebie napięcia będą tam gdzie powinny, a diody nie mają nic do tego. Poza tym pomiar napięcia na szczotkach nic nie daje, bo w każdym alternatorze będzie ono inne, więc nie ma co porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk21    0

No fakt, po dłuższym zastanowieniu to to nie jest takie proste. Częściowo miało by to sens przy wzbudzeniu obcym, ale tu wszystko jest uzależnione i nie ma napięcia przed jak nie będzie za regulatorem. Przy czym za regulatorem pewnie będzie niższe i zmieniało się w zależności od obrotów i obciążenia. Bardziej porównanie napięcia jakie wychodzi z dużych diód z napięciem wychodzącym z diód małych (do wzbudzenia) dało by możliwość jakiejś małej diagnozy. No ale luźny pasek-człowiek uczy się całe życie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAX902    0

Ja używam alternatora od Poloneza razem z regulatorem napięcia i jest super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Fajnie, że się z nami podzieliłeś tą rewelacyjną informacja, z tym, że na tym forum wszyscy już o tym wiedzą. Poza tym już byś musiał dostać ostrzeżenie za odkopywanie tematów i pisanie nie na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikrus    0

Poleca ten altek od poloneza plusa, regulator jest razem ze szczotkami, ale można przelutować nowe z alternatora od malucha i śmiga. Ja dałem 50 zł. za takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Pasek chodzi trochę po wierzchu na oryginalnym kole od poloneza ale nic się nie dzieje i ładuje bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj