Skocz do zawartości
Kazik41

Renault 110 54 przeni napęd nie działa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kazik41    0

Witam

Mam następujące problem mianowicie w moim ciągniku nie moge załączyć przedniego napędu.

włącznik najduję się po prawej stronie za EHEREM obok koguta (chyba)

Cewka od elektrozaworu działa.

Oleju w skrzyni jest stan.

Mógłby ktos mi wytłumaczyć w jaki sposób jest załączany przedni napęd w mojej reni?

Jakia może być przyczyna mojego problemu?

I jeszcze jedno pytanie do czego służy dzwignia wystająca z podłogi znajdująca sie po prawej stronie za siedzeniem? Czy jest to blokada mechanizmu różnicowego?

Dodam jeszcze że wcześniej napęd nie był sprawdzany

Czekam na odpowiedz....

Pozdrawiam

Edytowano przez Kazik41

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1166    10

Może troche odbiegne od tematu ale nie chce zakładac nowego. A mianowicie: interesuje mnie zakup takiej reni jak twoja albo 113.54. Chciałbym dowiedziec się o jej zaletach i wadach od użytkowników a nie z aukcji czy od handlarzy. Jak ze spalaniem, uciągiem, czy podnośnikiem? Warto zainwestować w taki sprzęt? Słyszałem, że pomimo niezaszerokich opon uciąg jest dużo większy od np. ursusa 1224, który jest od niego jednak mocniejszy. Prosze o szybką i szczerą odpowiedź. Z góry dzięki. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Witam. Najłatwiej to podnieś przód i sprawdz czy na zgaszonym przedni napęd sie zazębia. Jeśli po odpaleniu się rozłączy to znaczy ze jest jakiś problem w instalacji. Sprawdz jeszcze czy przy hamowaniu sie włącza napęd. Jeśli podasz prąd na cewke to napęd sie wyłączy

 

Ta dzwignia jest od blokady mechanizmu różnicowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kazik41    0

ok jutro sprawdzimy i dam znać

a hamować to nie hamuje czy załączony czy nie

Czekam na kolejne pomysły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kazik41    0

nie tył hamuje normalnie przód za to nie a z tego co mi wiadomo przy załączonym napędzie powinien

(bynajmniej w MF tak jest)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PAWEL0128    3

Może być pare problemów pompa,elektrozawór,rozdzielacz,dolny dekiel napedu, a po kolei to jest tak:

-pompa 1 czy 2 sekcja pompy jest od wspomagania i napędu jerzeli wspomaganie działa ok to idziemy dalej

- dalej jest taki trujnik który rozdziela na orbitrol i na naped tam jest zawór i on się wyrabia czasami podłożenie podkładki szt. 1 lub 2 pomaga( cisnienie za zaworem ma być 20 bar, można zmierzyc)

- następnie jest elektrozawór który może się nie otwierać bo działanie napedu jest takie jak podaje olej to nie działa a jak elektrozawór odetnie olej to wówczs działa schodzą się do razem tarcze sztuk nie pamiętam

-dekiel napedu głupio tak jest zrobiony że wchodzi w niego wałek sprzęgła z który ma dziurkę po sirodku po to aby olej przeszedł na kosz z tarczami a po bokach pierścienie uszczelniające i to się kręci cały czas co powoduje że pierścienie wyrabiają dekielek z czsem i olej ucieka bokiem (nie na zewnątrz ciągnika tego nie widać) co powoduje że naped działa cały czas to nie tego wina napewno skoro nie działa

- dalej jest kosz który lubi się rozlecieć co powoduje że tarcze się nie zchodza można to pospawać

-sprawdz również bywały takie przypadki często że na łączeniach od przedniego napędu sa takie mufy jagby łączące wał napędu od skrzyni do wału oraz od przedniego dyfra z wałem są one na frezie i zrobione w ten sposób że mufa jest ze słabszego materiału i ona leci w środku a wał nie

-oraz zostaje przedni dyfer tam też coś mogło polecieć były przypadki ukręcenia sie wałka z lewe lub prawej strony oraz środkowego

Mam nadzieje że moje wskazówki pomogą co nieco, co chodzi o-- pompe- trujnik- dekiel napędu, to wówczas naped jest cały czas musisz sprawdzić dalsze punkty opisałem jak by ktoś miał taki problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

kolego, o ile dobrze pamietam, to wlacznik jest na konsoli pod kierownica

dzwignia z tylu moze byc od blokady, jesli jest duza, bo jest rowniez mniejsza od sterowania podnosnikiem

a teraz do kolegi @damian1166 moglbys sprecyzowac model, bo takiego jak podales nigdy nie wprowadzono do produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kazik41    0

A więc tak piszę co dzisiaj udało nam się ustalić

-Pompa jest ok ciśnienie jest takie jak powinno być

-elektrozawór również działa tak jak należy

-w deklu napędu tarczki ok tryby ok uszczelniacze również

-przy przednim dyfrze również wszystko gra nic nie jest zerwane wszystkie mufy są ok.

Na 100 procent to sprzęgło olejowe nie przekazuje napędu na przedni most (tylne koła boksują a napęd na przód nie jest przekazywany)

Jak można sprawdzić czy sprzęgło działa prawidłowo? Gdy było wymontowane to pościliśmy w tą dziurkę po środku sprężone powietrze wówczas tarczki sprzęgła się rozsunęły)

Czekam na dalsze podpowiedzi może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

i jeszcze jedno pytanie u mnie przy dźwigni zmiany prędkości obrotów wałka jest tak

1000

N

540

N

PROP -może ktoś wie co te PROP oznacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

PROP to prawdopodobnie obroty zależne czyli zależne od prędkości jazdy, albo Państwowa Rada Ochrony Przyrody :).

Traktory z serii 110.14 są to można powiedzieć poprzednicy serii 110.54.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

seria .14 jest w pelni mechaniczna, prostsza w budowie i co za tym idzie w naprawie, seria .54 jest nastepca, wiecej elektroniki, co po tylu latach przestaje funlcjonowac

110 i 113 bardzo sie nie roznia, z tym ze 113 byly dwie wersje ogumienia, dwa silowniki wspomagajace i byla wczesniej produkowana

jeszcze jedna wazna roznica, w 113 skrzynia 12x12 a w 110 16x16

Edytowano przez izydor6280

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1166    10

Dzięki :) Troche sie rozjaśniło. Pwiedzcie jeszcze jak z awaryjnością(która bardziej 110.54/14 czy 113.14) silnika i skryni bo pisaliście, że są one różne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

silniki kereca po 20tys godzin, czesta awaria, z tego co widze po forum, jest pompa hydr.

o skrzyniach jakos sie nie slyszy, moze czasem synchronizator, sporadycznie blokujace sie biegi, a i czasem problemy z rewersem, a raczej z podgietymi widelkami, z takimi przypadkami sie spotkalem ale nie sa to awaryjne skrzynie

jesli chcesz torche elektroniki to bierz .54, jesli wolisz prostote to seria .14 i tu radzilbym jednak 110, w koncu skrzynia 16x16, mi osobiscie czasem brakuje biegu w 113, ale tez da sie dobrac

nie patrz na rocznik ale na stan techniczny, sami szukalismy jakiejs .54 ale wszystkie w takim stanie, ze szkoda pisac, a jak byla ladna to cena kosmiczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1166    10

Chyba masz racje, jeżeli w dobrym stanie to nie ważne że jest o 2 czy 3 lata starsza od innej bo pewnie ją przeżyje. Właśnie zdecyduje sie chyba na 110 tylko nie wiem jeszcze czy 14 czy 54. Zobaczymy co będzie , w jakim stanie i za jakie pieniądze. Thx za odpowiedzi :) Troche mnie przekonaliście do reni. Tylko nikt nie napisał, jak z mocą i uciągiem. Czy to prawda że jest silniejsza niż np. ursus 1224 ( ma większy uciąg) ?????

Edytowano przez damian1166

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Od 1224 na pewno jest silniejsza, szybsza (chyba że szybka skrzynia w ursusie) i mniej zawodna. Wiem bo Posiadam renie 110.54 z 92 roku od 6lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

uciag pewnie bedzie porownywalny

sasiad ma 133.54 i planuje dolozyc 6 skibe do pluga, wiec gdzie 1224 ciagnie 5 skib tam renia musi miec jeszcze jakis zapas mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×