Polecane posty

slajders25    22

Witam. Otóż kilka dni temu nagle zniknęły mi półbiegi. Po prostu pewnego razu po odpaleniu brak wszystkich półbiegów. Jak przełączam wajchą po lewej to kontrolki się zmieniają a półbiegów nie przełącza. Cały czas jeździ tak jakby był na D. Dodam że wszystko inne chodzi tj. przedni napęd, blokada, wspomaganie, WOM, podnośnik, hydraulika. Myślałem że komputer się podwiesił więc odłączyłem akumulatory na godzinę ale też nic to nie dało. Sprawdziłem też bezpieczniki te pod kierownicą i wszystkie są OK. Nie mam pojęcia co mogło się stać tak samo z siebie... Może ktoś ma jakieś sugestie. Może są inne jeszcze bezpieczniki niż te pod kierownicą po lewej. I jaki bezpiecznik odpowiada za te półbiegi. Gdzie w ogóle szukać sterowania tym ustrojstwem. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Trudno powiedziec co moze byc przyczyna, ale zobacz czy prad do elektromagnesow dochodzi, jak dochodzi to pozniej wez elektromagnesy po zamieniaj, wez np od womu i od blokady i zobacz czy cos bedzie sie dzialo. Przy okazji mozesz jeszcze te zwory wykrecic i zobaczyc czy sie ktoras nie zaciela. Moze byc i tak ze juz cos z komputerem sie dzieje, tak jak u mnie w 6120, pierw rewers zaczal tylko do tylu chodzic, ale 2 lata mialem na krotko i jedzilem, a zima mi przedni przestal sie wylaczac, kontrolka gasla ale co z tego jak caly czas mialem zalaczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

A gdzie szukać tego modułu i jak go zdiagnozować ?? Może ten moduł ma jakiś bezpiecznik ?? Mam ten ciągnik dość niedawno i dokładnie nie wiem gdzie co szukać. Te elektromagnesy to gdzie się znajdują ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

To jest ogolnie caly modul od zalaczania womu przedniego tych polbiegow itp. Znajduje sie on pod kabina z prawej strony, bezpiecznika nie ma. samemu to raczej nic przy nim nie zrobisz, moze da sie jakos go zresetowac czy cos ale to ja nie wiem jak. Jak wejdziesz pod ciagnik sprawej strony to powinienes widziec je bardziej z tylu bedziesz mial 5 ulozone sa pionowo, a z przodu mniej wiecej na wysokosci schodka przy skrzyni powinny byc dwa jeden na gorze drugi na dole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Czyli to ten moduł za schodkami po prawej stronie. Kurcze to droga rzecz. Ciekawe czy jak go się wymontuje i zawiezie do serwisu to go sprawdzą. Dzięki za informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Nie chce mi sie szukac w katalogu od seri 61.. ale 3085 moduł od półbiegów jest w kabinie przy bezpiecznikach, na rysunku zaznaczone na czerwono 0ef5fd60299ec1b5m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miturskir    4

zawieś do dobrego elektronika i ci sprawdzi a nie do serwisu ja miałem podobny problem we steyr 8150 serwis to cię drogo wyniesie a dobry elektronik sobie poradzi tak jak mój kolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Z tym elektronikiem też się zastanawiałem. Na razie czekam na zamówiony katalog części oraz instrukcję napraw. Zobaczymy co tam piszą. Pogadam też ze znajomym mechanikiem który trochę ogarnia te MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miturskir    4

sam tego nie ogarniesz wszystko elektronika chyba że sam kumasz elektonike

 

sam tego nie ogarniesz wszystko elektronika chyba że sam kumasz elektonike

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Problem rozwiązany. Przyczyna zniknięcia półbiegów była bardzo prozaiczna. Mianowicie zaśniedziała wtyczka wchodząca do komputera i sterownik nie dostawał w ogóle napięcia. Po przeczyszczeniu i podpięciu problem się rozwiązał. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek0204    0
GoodRamQ    
Napisano Luty 14, 201Witam
GoodRamQ     1
 
Napisano Luty 14,Witam, problem polega na tym że półbiegi podczas jazdy się nie zmieniają [nawet kontrolki
GoodRamQ     

Witam, problem polega na tym że półbiegi podczas jazdy się nie zmieniają [nawet kontrolki nie przeskakują] ale jak się zatrzymam to zmieniają.

nie przeskakują] ale jak się zatrzymam to zmieniają.
, problem 
GoodRamQ     1

Witam, problem polega na tym że półbiegi podczas jazdy się nie zmieniają [nawet kontrolki nie przeskakują] ale jak się zatrzymam to zmieniają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Witam. Ja dziś wyjeżdżając z garażu. Zauważyłem, że nie ma pułbiegówjest tylko z b na c.traktor teraz ciężko jeździ tak jakby go coś trzymało, jak zdiołem kostki od dyna  to traktor po rozpędzeniu i wciśnięciu sprzęgła  leci swobodnie. Sprawdziłem ładowanie14, 2,wyczyściłem kostki przy komputerze, elektrozawory. Wszystko  działa. Kontrolki przeskakują, podczas przełączania słychać tak jakby hurgot w dyna, może ktoś maiał taką sytacije... Piszcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj