Skocz do zawartości
patrykb2736

jaki olej do belarusa 952.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
patrykb2736    7

Witam mam pytanie jaki olej lać do skrzyni i do silnika w belarusie.Jaki przeważnie się leje zaznaczam że jest to nowy ciągnik i pierwsza wymiana oleju prosze o dop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GoodFarmer    27
Napisano (edytowany)

Do skrzyni należy używać oleju takiego jak do starszych wersji 80w90 GL-4 a do silnika 15W40 CF stwierdzam na podstawie tej instrukcji http://chomikuj.pl/zbigniewkafarski/Dokumenty/Dokumenty/INSTRUKCJA+BELARUS+920.4_952.4_1025.4_wyd_IV_09_2010,943877447.pdf

Jednak w oryginalnej instrukcji po rosyjsku mamy podany olej silnikowy 10w40 podobnie w wyszukiwarce Mobila wyskakuje mobil delvac 10w40

Tu można pobrać materiały, niestety po rosyjsku bo po angielsku jest niewiele.

http://belarus-tractor.com/ru/main.aspx?guid=1361

W razie czego tłumacz google służy pomocą.

Czy autor tematu posiada instrukcje obsługi czy jest tak leniwy że do niej nie zagląda?

Edytowano przez GoodFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

Ja mam Pytanie do Autora Tematu , jak ci się sprawuje Ten Belarus sam sie zastanawiam nad Kupnem tylko 1025.4

i nie wiem czy jest wart uwagi

 

bo mam jescze 2 typy POLMOT H 10014 H

 

lub Ursus 11024

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

@patryk dlaczego kupiłeś Belarusa na silniku Deutza?? Ja wybrałem model na silniku MMZ na pompie Motopar albo czeskiej jakiejś, nie wiem jeszcze bo nie odebrałem sprzętu, myślę że silnik MMZ jest jednym z najbardziej udanych silników a robotę zrobi tą samą i przy tym niej spali i części o wiele, wiele tańsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

no ja tez wolałbym silnik MMZ a co do ciągnika to jak ze spalaniem ? itd czy jest sens pchania sie w Belarus obecnie mam MTZ 82 95r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    7

zależy przy jakiej robocie przy orce około 10l a tak normalnie to 8 rożnie mowie zależy przy jakiej pracy.Wybrałem poprostu nowszy model bardziej wyposarzony niż zwykłe i z wyglądu też fajny i nie chciałem 82km tylko mocniejszego a on ma 95km ogolnie jak cos chcecie na temat tego modelu pytajcie

 

a ogolnie deutzy to dobre ciągniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

a z hydrauliki nie cieknie ogólnie powiedz coś o nim

jak wspomaganie, przedni napęd blokada mostu tylnego podnośnik itd. ile mtg docierałeś silnik

 

mógłbyś pokazać kilka zdjęć ciągnika z zewnątrz i wewnątrz

,silnik siłowniki most itp... bardzo bym prosił z góry dzięki

Edytowano przez flywin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    7

nie nic nie cieknie,wspomaganie bardzo dobre lekko się kręci.Z napędem też nie ma problemu wszystko bez zastrzerzeń,podnośnik jak mówie wszysko działa bez zarzutów jeden minus jaki zauważyłem to skrzynia biegów ciężko biegi wchodzą ale idzie się przyzwyczaić.Zdjęcia zrobie ale nie dziś bo ide na komunie wstawie jutro

 

a i na sucho docierałem go z 15mtg a potem lekkie prace polowe do 30 i po 30 podpiołem pług 4 ale z 4 pługiem skiby 40 radzi sobie bez napędu na prostej ale z napędem lżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piston    0

Jeśli było by to możliwę, prosił bym filmową prezentację nowego nabytku :) Szczególnie jak w środku wygląda.... ogólnie wszelkie zmiany względem 952.3

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

patrykb2736

 

jak masz nowy ciągnik to i pewnie masz gwarancję, to oleje powinien ci serwis wymieniać bo w razie czego jak ci coś w nim najeb..ie to ci nikt później gwarancji nie uzna bo się do niej nie stosowałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

co do oleju - po dotarciu wlać najlepszy z możliwych.

Mi serwis zalał Falco CD ale silnik euro2. Teraz wymienię na TURDUSa (CF chyba) i zostaje przy tym oleju.

Gdybym miał taki ciągnik jak w temacie to myślałbym o oleju klasy syntetyk a jak zacznie brać kiedyś tam olej to szedłbym wtedy na pósyntetyk i mineralny.

Ogólnie każdy dobry syntetyk warto zalać w normie podanej w instrukcji (chyba 10W40).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    7

zdjęcia wstawie dziś na wieczór

prezentacje filmową też się postaram kosztował 105tyś

tak pierwszy przegląd zrobiłem po 40mtg ale drugi nie ma sensu bo musiałem za pierwszy zapłacić 1800zł a oleje i filtry 500zł więc drugiego nie będe robil i dlatego pytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

40godzin pracy to nic dla silnika - możesz zalać jakim olejem chcesz tak naprawdę.

Pamiętam że w japończykach pierwszy olej szedł minerałka a po dotarciu syntetyk do końca żywotności autka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

ja do silnika w 1221.4 ale silnik mmz leje Fuchs agrifarm mot 15W 50 api CF4SG taki mi polecili tam gdzie kupowałem twierdzili że leją taki do farmera na silniku john deere. 105 tys ale pewnie netto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Tylko 105 tyś...???? :o taniocha jak barszcz , Czyżby belarusy potaniały...???

Mylisz się kolego to jest cena brutto, też miałem taką ofertę ale już było po fakcie.

Na razie mniejszej ceny jak 105tys brutto nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

To ile kosztuję netto..????

Odlicz sobie podatek z tej kwoty to będziesz wiedział.

Masz kompa?

Tak mam, właśnie z niego piszę, a na poważnie to MMZ nie mają kompa, tylko podrobione Belarusy na silniku Deutza :lol:

panowie jak z prezentacja tego Belarus 952.4

http://www.youtube.com/watch?v=FGwohLjuZ0E

są jeszcze zdjęcia w galerii Google

 

Różnice 952.4 w porównaniu do 952.3 które udało mi się wychwycić:

-maska, to wiadomo

-pompa Czeska albo Ruska (Motorpal) albo silnik Deutza, podobno na czeskiej oszczęniejszy

-moc 95KM, bo jeden porządny handlarz zajmujący się sprzedażą Belarusów powiedział, że 952.3 nie mają tej mocy

-ładniejsza deska rozdzielcza

-światła z halogenami koło drzwi umieszczone na takich przedłużkach z regulacją

-poszycie dachu i błotników jest jeszcze inne.

-wolne miejsce na dodatkowy włącznik na lewo od włącznika przedniego napędu(albo blokady).

I tyle chyba.

 

Jakiś moderator mógł by utworzyć nowy temat o tytule "Belarus 952.4 - informacje" i przenieść posty to nowego tematu nie dotyczące tego tematu, może komuś się przyda jeszcze, bo jak na razie to jest temat o oleju i ktoś może nie wiedzieć.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×