Skocz do zawartości
janpol

Zetor 16245 ciśnienie oleju, wymontowanie miski olejowej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
janpol    0

Witam

W moim zetorze 16245 nie było zegara od ciśnienia oleju tylko kontrolka więc nie wiem jakie ciśnienie było wcześniej.

Na wiosnę przy robocie po rozgrzaniu silnika zaczęła świecić kontrolka od oleju na niskich obrotach.

Myślałem że to wina czujnika więc wymieniłem na nowy ale nie pomogło.

Założyłem więc zegar i teraz wiem jakie jest ciśnienie:

1600obrotów rozgrzany 1 atmosfera, jak troszkę mniej obrotów to świeci kontrolka a wskazówka zegara na czerwonym.

2200 obrotów rozgrzany 2 atmosfery

2200 zimny 4 atmosfery.

(Jakie jest ciśnienie w waszych maszynach)

Nie wiem czy siada pompa, czy zawór przelewowy, czy przecieka na panewkach. Może macie jakieś sugestie.

Teraz zasadnicze pytanie czy da się z niego wymontować miskę olejową bez rozpoławiania bo z tego co widzę to miska jest ściśnięta między przodem a sprzęgłem a nie przykręcona od dołu jak np w c-360.

Myślałem że jak by się dało tą miskę odkręcić to obędzie się bez większej roboty (pompa, zawór, a jak wina panewek to wymienię główne i korbowodowe bez rozpoławiania, chyba że wał będzie do szlifu.)

poradźcie coś bo nie wiem jak się za niego zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jarecki82    3

Nie chcę Cię martwić ale jak masz tylko 2 atmosfery na tak wysokich obrotach to powoli musisz się szykować do remontu.

Ja w kupionym Bizonie miałem trochę ponad 1 na pełnym gazie i żniw nie dokończyłem. Spróbuj wlać Orlen Diesel 2 20w\50 to chociaż te 0.5 atmosfery powinno podskoczyć, i może rok, dwa remont przeciągniesz.

W mojej 4 przy pełnym obciążeniu nie spada poniżej 3 z tym że mam dopiero 4000mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ja bym najpierw obejrzal olej z miski i zawartość bąka - jeżeli nie widać opiłek z panewek to nowy olej, zawór na pompie i kilka zdrowasiek aby zrobić żniwa.

Chociaż z drugiej strony na zimnym miałem 4, na rozgrzanym 1,5 a na wolnych obrotach rozgrzany miał 1atm i 3 latka przechodził. Obecnie trzyma 4-5,5 na starej pompie olejowej bez podkręcania zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

całe G pomoże, to tak jak podkręcić ciśnienie oleju na zaworze przy pompie.

Zresztą jest cały temat o zamianie odśrodkowego na PP i tam są zalety i wady (polecam anglojezyczną literaturę w której jest opisane gdzie stosuje sę odsrodkowe, pp to dla krawaciaży i leniuchów którzy trwonią kasę ;) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janpol    0

ja bym najpierw obejrzal olej z miski i zawartość bąka - jeżeli nie widać opiłek z panewek to nowy olej, zawór na pompie i kilka zdrowasiek aby zrobić żniwa.

Chociaż z drugiej strony na zimnym miałem 4, na rozgrzanym 1,5 a na wolnych obrotach rozgrzany miał 1atm i 3 latka przechodził. Obecnie trzyma 4-5,5 na starej pompie olejowej bez podkręcania zaworu.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Olej z miski czyściutki (bez opiłków i nie czarny), bąka nie mam tylko 2 filtry wymienne.

Olej był Mobil Delvac 10W40 . Zamieniłem na Orlen diesel 2 20W50 ale nic to nie pomogło.

Skoro twierdzicie że można bez problemu wymontować miskę to dam pompę olejową na diagnostykę i wymienię panewki.

Na wyjęcie wału na razie nie mam ani warunków ani kasy.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×