przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Ja mam szybką skrzynie w zetorze zts 12245 4 biegową wyciąga przy ok 1900 obrotów 40 km/h i niemam problemu z ruszeniem chyba jeszcze nigdy nie ruszałem z 1 bo miałem problem z uciągiem chyba ze była taka potrzeba. wiadomo ze w zetorze jak i w ursusie po jakimś czasie czeba wymienić uszczelniacze na wzmacniaczu momentu. Mój przed wymianą miał duzego muła ale kiedyś mechanik coś tam robił i przy okazji wymieniał wszystkie uszczelniacze to się wydaje jagby doszło z 15 koni;)z tym rozpędzeniem to zapewne zalezy od stanu ciągnika ale wzyciu bym się niezamienił na wolną skrzynie ;]


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No ja też nie chcę wracać do wolnej skrzyni, całkiem inna jazda tylko trzeba mieć dobre hamulce, jak jadę z tyłu za NH czy zetorem forterra to on mi nie ucieka, jadę równo z nimi więc te 40 osiąga nawet z ładunkiem 25-28 ton netto, rozpędza się szybko, szybciej od forterry 10641, jak nawali skrzynia w 2 pozostałych ursusach to też odrazu na szybką zrobimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

No poszło mi łożysko w skrzyni i założyłem nowe tryby.Skuterem pokazywał że jedzie 45, a jak ścigałem się z Fendtem to pokazywał do 40.Zobaczymy jak w polu będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas007    2

Witam. chce do ursusa 1002 zastosowac szybka skrzynie. co musiał bym kupic czy tylko inne trybka 3 i 4 biegu czy cos jeszcze. czy takie czesci sa dostepne i gdzie mozn bez problemu kupic w woj. slaskim. czy w skrzyni trzeba soc przerabiac czy tylko powimieniac czesci.napiszcie jakie dokładnie czesci trzeba kupic. czy znacie kogos kto by zrobił taka szybka skrzynie w woj. slaskim i ile razem z czesciamy to bedzie kosztowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Skrzynie rozbierasz całą.Wymieniasz 3 lub 4 tryby.Zależy czy koło 4 biegu masz z wtoczeniem czy bez.Jak byś chciał zaoszczędzić to koło 3 biegu dolne trza by było podtoczyć i mogło by zostać.To jest dolny wałek.Na górnym wałku zmieniasz wałek 4 biegu i koło 3 biegu.Koszt 3 trybów ok 550zł.Bez koła 3 biegu dolnego 420.

U nas te tryby na półce leżą.Np. Świdnicy pod Wałbrzychem.

Ale na pewno warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

i skąd wtedy wiedzieć ile km/h się jedzie?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja jechałem do 40 km/h.Mierzyliśmy Fendtem.W polu to się miesza biegami i dostosowuję.jest zamiana biegów z 3 na 4 i odwrotnie.

Jaszcze trzeba rozpiłować obudowę skrzyni o jakieś 1,5 mm bo wałek ma 25 trybów i nie wchodzi a przedtem miał 20.Ale to podobno zależy od skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@Nikita_Bennet

A na zwykłej skrzyni skąd wiesz ile jedziesz?

Trzeba założyć licznik rowerowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Teraz dużo telefenów ma GPS wbudowany i można zmierzyć, poza tym dużo ludzi ma nawigację można pożyczyć i zmierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
@Nikita_Bennet

A na zwykłej skrzyni skąd wiesz ile jedziesz?

obejrzyj dobrze obrotomierz


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jest skala tylko do 3 i 4 szosowej, która i tak jest mało dokładna ze względu na możliwość zastosowania różnych opon, na pozostałych biegach już nie wiadomo nawet orientacyjnie ile się jedzie. Jedyne sensowne rozwiązanie to montaż elektronicznego licznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

To może ja sie włączę do tematu. Posiadam U902. Chciałbym zmienić skrzynię na szybka. Zastanawiam się tylko czy uwlekę się potem tą kobyłą? Jawiadomo z 2 na 3 bieg jest spory przeskok. Posiadam silnik nowego typu ten "mocniejszy".


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ma ktoś fotkę jak wygląda to koło 3 biegu z podtoczeniem i bez podtoczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

To może ja sie włączę do tematu. Posiadam U902. Chciałbym zmienić skrzynię na szybka. Zastanawiam się tylko czy uwlekę się potem tą kobyłą? Jawiadomo z 2 na 3 bieg jest spory przeskok. Posiadam silnik nowego typu ten "mocniejszy".

Moim zdaniem 902 może być trochę za słaba do szybkiej skrzyni - a jakie przyczepy ile ton chcesz ciągać? Bo ja 1212 ciągam 24-28 ton na szybkiej skrzyni i normalnie się rozpędzam po pełnej prędkości i do bez używania żółwia bo przez 2 lata był niesprawny. 6tka idzie od dolnych obrotów i jej ten przeskok między biegami nie przeszkadza, nawet teraz zółwia rzadko włączam mimo że już go naprawiłem, ale mam silniczek igiełka i pompa jest ustawiona tak że ciągnik więcej pali i trochę dymi ale moc ma bo w drugim ursusie 6tce nie ma tej mocy - wolna skrzynia i pod górke z tym samym ładunkiem co tamtym to musze redukować bieg lub dwa.

 

Do szybkiej skrzyni w 902 wskazane jest mieć w bardzo dobrym stanie silnik i sprawnego żółwia. I hamulce porządne bo to nie ma żartów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Dzięki yarecki12 za rzeczową odpowiedź. Skrzynię chciałem zmieniać przy okazji remontu żółwia. Przy przyczepach to on się nie zmęczy. Chodzi mi głównie o prędkość. Ciągnik pracuje przy pługu do śniegu, a skrzynia 25km/h strasznie ogranicza jego mobilność.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Do szybkiej skrzyni nie wiem czy nie warto pomyśleć nad orbitrolem lub chociaż dobrze zrobionym serwem i likwidacją wszelkich luzów w układzie kierowniczym. Jeździłem C385 która miała z tyłu koła 18,4x38 i lekkie luzy w układzie kierowniczym i już trzeba było pilnować mocno kierownicy.

 

Poza tym sam sie zastanawiam czy nie zająć się pewnym ursusiakiem 902 w którym silnik był zrobiony a skrzynia od nowości nie robiona i czy by go nie wziąć i nie przerobić skrzyni na szybką właśnie do transportu, pytanie tylko ile faktycznie będzie lecieć ten ciągnik z szybką skrzynią bo jeżeli mniej niż 40km/h to nie warto się w to bawić.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas007    2

Przyczepy to max 15 ton (przyczepa 6 i 8 ton) dystans to okoł 20 -30 kilometrów w jedna strone. Mysla nad turbo czyli 1002.. czy da rade i czy warto przerabiac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się oriętuję to szybkie skrzynie tj.35km/godz. były montowane w ciągnikach z silnikami 6-cio cyl. z uwagi na więkrzą moc i chyba więkrzy rostaw osi. być może że na kołach 18,4-38 prędkość będzie więkrza.moja opinia na ten temat jest taka.osobiście posiadam fiata f 130 ma założone więkrze koła niż powinien mieć w orginale powinien jechać + - 40km/godz. mierzyliśmy go samochodem idzie ponad 50km/godz. i powiem szczerze w tym momencie żarty się kończą jak pisał przedmówca najmniejszy luz w układzie kier. i jest problem po równej nawierzchni to jeszcze w miarę jak asfalt nierówny to masakra. dodam jeszcze że układ kier. jest na orbitrolu na dwóch siłownikach czyli pozycja kierownicy się nie zmienia hamulce są na obie osie ale jazda ciągnikiem z taką prędkością to lekka przesada. 385 jest krótkim ciągnikiem i osobiście bym się zastanowił czy warto. na filmikach YOTUBE są zdjęci z wypadków ciągników (popatrzcie na nie) jak myślicie z jakiego powodu, ale decyzja jest indywidualna każdego z was Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

MTZ jedzie 35 no i przy mocniejszych górkach redukuję na 25 można powiedzieć żółwiem, bo on ma taki reduktor.Ale myślę że jakby 912 miała dobrego żółwia to można się bawić w przeróbkę.

Co do szybkości to po przeróbce skuter pokazał ponad 45 a Fendt ok 40.Ale 1224 z pełnym obciążeniem od 16 nie jeździłem 40 bo jak się przód zaczął bujać to się bałem.Jeździłem na 1700-1800 obrotów na silniku i starczało,po co szybciej.I tak szybciej dojechałem niż przedtem a mniej spaliła.

To jest trochę inna jazda bo wszystkie biegi są szybsze.A ciągnik jedzie 40 i z ładunkiem z 40 dojdzie do 25 to już będzie na górze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Wypadki są przeważnie spowodowane głupotą obsługującego. Po przeróbce skrzyni (zakładając że ciągnik jest sprawny) to należy pamiętać że ciągnik jedzie szybciej niż kiedyś i można spokojnie się cieszyć szybszym dotarciem do celu.

Dodatkowo koniecznie pamięać o tym o czym pisał "yarecki12" a mianowicie sprawne hamulce i nie tylko w ciągniku ale też i w przyczepie/przyczepach a także to że czasem warto dołożyć dodatkową butlę do pierwszej przyczepy (ja tak mam).

 

PS: Na allegro jest kilka zetorków 10245 (4 garki) z tzw szybką skrzynią ok 40km/h.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj