przem

Szybka skrzynia w URSUS-ie [połączone]

Polecane posty

Gość   
Gość

Ja mam takie pytanie...

 

Czy ze skrzyni 3 biegowej można zrobić skrzynie 4 biegową?

 

Jeśli tak to co byście wybrali :

- Remont kapitalny posiadanej skrzyni 3 biegowej zmieniając ją na 4 biegową szybką

- Kupno skrzyni 4 biegowej i jej kapitalny remont z przeróbką na szybką

 

Bo mam taką łamigłówkę jak to rozegrać bo teraz moja szesnastka leci tak 27 km/h i chce ją trochę przyspieszyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ciężkie pytania. Za skrzynie dasz z 2-3 tyś i różnie bywa. Najgorsze że jest dużo typów i potem możesz nie dostać części do niej ja ci padnie.

A jak swoją 3 przełożysz na 4 szybką to podejrzewam że nie wiele drożej cie wyniesie a będzie wszystko nowe i dostępne. Do tego wszystkie filtry będą pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No właśnie ciężkie pytania i chciałem się naprawdę poradzić w tej że kwestii...

 

Czyli ze skrzyni 3 biegowej można zrobić 4 biegową?

 

Tylko teraz jakiego typu do ursusa 1614 żeby wytrzymywała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Skrzynia wytrzyma, gorzej z łożyskami. Podstawowa rzecz nie zakładać tych ZŁOTYCH łożysk po 20 parę złotych. Wytrzymają 20 godzin. My te łożyska zamawiali w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami, miały być po 160 a były po 120. 6 lat temu. Ale u teścia już z 6 lat i nic się nie dzieje. A ja założyłem, bo nie chciało mi się czekać i po 20 godzinach do domu przyjechałem bez łożyska. Kolega to samo.

Na łożyskach niema co oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Chyba jest możliwość taka jak nie zostało nic zmienione w budowie skrzyni.Musisz zobaczyć czy koło od pierwszego biegu wejdzie ci na wałek i czy nie będzie kolidowało z innymi trybami.Tam raczej nie było skrzyń zsynchronizowanych.Innej nie ma co kupować bo nie wiadomo w jakim stanie będzie.Jeżeli kupować to jak już się obudowy łożysk wyrobią...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

na łożyskach też nigdy nie oszczędzam i nawet o dziwo moim zdaniem polskie łożyska są najbardziej wytrzymałe...

 

na ten przykład w talerzówce miałem łożyska różnego pochodzenia: Made in China, Made in Japan, Made in Germany i Made in Poland

no i pierwsze padły chińskie potem japońskie następnie niemieckie i ileś hektarów później polskie :)

 

żeby przerobić skrzynie z 3 biegowej na 4 biegową to trzeba wszystkie wałki i tryby wymieniać czy nie wszystkie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Albo ruskie.To nie są Japońskie, kolega mi tłumaczy,ale już nie pamiętam dokładnie. Są dwie nazwy Japan i coś podobnego, jedne chińskie a drugie Japan. Ale nie pamiętam dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No tak to jest z tymi łożyskami :)

 

Wie ktoś może jak wygląda taka przeróbka???

 

Chyba nikt tego nigdy nie robił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Pytałem się dzisiaj znajomego mechanika. Nie ma żadnego problemu z taką przeróbką.

Skrzyni 4 synchronizowanej nie ma szans dostać.

Pytał się jakie masz sprzęgło, hydrauliczne czy nie i czy masz hamulec skrzyni. Tu może wystąpić problem. Jak masz hamulec to nie masz żadnego problemu.

Z 6 lat temu jeździłem do Czech i dolny wałek z trybami kupowałem cały złożony, ale do 3 biegowej.

Ale tam kupisz drożej i Polskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli chodzi ci o sprzęgło główne to mam zwykłe mechaniczne...

 

Pedał, dźwigienka, widełki, łożysko oporowe :)

 

hamulca skrzyni raczej nie mam bo mi biegi zgrzytają

 

Dzięki ci wielkie za takie zaangażowanie z moim problemem normalnie duże piwo leci :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

co do synchronizatora to tak się zastanawiam jak takie coś by założyć do zwykłej skrzyni biegów w moim Z10145.

http://allegro.pl/sy...2779846566.html

chodzi mi o bieg 3 i 4.

Da się?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Raczej nie da się. To jest pewnie do skrzyni 3 biegowej, i cała skrzynia jest inna.My za ten synchronizator w Czechach daliśmy chyba 1300 zł i to był Słowacki.

U ciebie tylko zostaje dobrze doregulować sprzęgło i hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

znaczy u mnie nie ma problemów ze zgrzytami, po prostu jeżdzę też MTZ952.3 i tam jest synchro i jest bardzo przydatne ;)

A pytam bo myślę swoją skrzynię przełożyć na szybką i wtedy może bym dołożył ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

 

 

hamulca skrzyni raczej nie mam bo mi biegi zgrzytają

 

 

 

Hamulec jest na pewno bo występował we wszystkich skrzyniach począwszy od pierwszych osiemdziesiątek (pewnie jest zdarty lub niewyregulowany), nie wiem jak jest w skrzyniach ze sprzęgłem hydraulicznym bo się z takowym nie spotkałem w tych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na 100% były synchronizowane 4 biegowe ale czy takie były 3 biegowe to nie wiem.

Synchonizację miały choćby Ursusy:932, 934, 1042,1044, 1132, 1134, 1232, 1234, 1634.Nie sprawdzałem, które z nich to "3" a które "4"

 

Przykład:

15689795310060781689.jpg

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No dobra wszystko ładnie pięknie tylko problem polega na tym gdzie to nabyć :)

 

No jest jest hamulec w mojej trójce :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
skrzynia 4 synchro . opony 38" , na 4 ok.31 km/h , trochę wolno . http://www.ursus.agroport.pl/1634.html

tym to bym się nie sugerował.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zauważyliście jakie osiąga prędkości na poszczególnych biegach?

Między 2 a 3 jest przepaść, a między 3 a 4 różnica raczej symboliczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Nikita_Benet ma rację .W tych opisach wszystkie skrzynie są synchro (1614 też ma :blink: ), może synchronizacją ktoś nazwał hamulec , tak jak wzmacniacz jest nazywany często półbiegiem .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

3 i 4 są synchronizowana. Znajomy ma w Zetorze 12245 przywieziony z zachodu.ale 4 jest przeważnie nie synchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
może synchronizacją ktoś nazwał hamulec , tak jak wzmacniacz jest nazywany często półbiegiem .

Nie, mam też dane techniczne U 1012 i tam jest taki opis:

Skrzynia przekładniowa

mechaniczna z kołami zazębionymi na stałe z hydraulicznym wzmacniaczem momentu o przełożeniu 1,34.

Liczba biegów przód/tył

16 / 8

Skanu nie wrzucę by nie zaśmiecać tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Kristoforn dzięki za poświęcenie i rozwianie wątpliwości.

@Slimak1614 to chyba żaden problem, jakiś czas temu Ursus rzekomo wyprzedawał graty w Wawie, a dokładniej pozostałości po fabryce.Jeszcze można poszukać na rynku wtórnym.

Znajomy miał jakieś 2 lata temu U1634 na 3 biegowej skrzyni synchro, mówił ze ciężko dobrać przełożenie do prac polowych.Ze względu na małą ilość biegów oraz ich prędkość.Wracając do tematu ''hamulca skrzyni biegów'', w moim Ursusie 912 czasami zazgrzytają biegi.Próbowałem regulować owy hamulec lecz nie zbyt wiele to pomogło biegi nadal czasem zgrzytną.Czy tak ciężko jest to wyregulować w praktyce ?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj