Skocz do zawartości
marco1

Ostrówek - dodatkowa sekcja na przód

Polecane posty

marco1    0
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich uzytkownikow,

Ostatnio zabrałem się od przerobki zakupionego ostrowka do uzytkowania w gospodarstwie rolnym. Chciałem zamontowac do niego na przod wycinak od kiszonki, wiec pierwszym krokiem bylo stworzenie euroramki laczacej wycinak z ladowaczem. Euroramke zaprojektowalem (jesli ktos potrzebuje mg udostepnic wymiary na ostrowek), zostala wykonana, a wycinak jest juz zawieszony na ostrowku. Nawet niezle to wspolpracuje. Efekt wydac na obrazku ponizej:

http://imageshack.us.../p1020786p.jpg/

 

W kolejnym kroku chcialem podlaczyc hydraulike pod wycinak i tu pojawia sie problem. Sasiad podlaczyl mi stary rozdzielacz od wycinaka pod uklad hydrauliczny ostrowka ale nie dziala to jak nalezy. Moze najpierw przedstawie jak wyglada schemat po dolaczeniu dodatkowego rozdzielacza (na czerwono zaznaczona jest nowo dolaczona instalacja):

http://imageshack.us...3/obraz38c.jpg/

 

Problem polega na tym ze silownik na wycinaku dziala tylko jak zblokuje pierwszy silownik za miejscem podlaczenia, czyli naciskam wajche od rozdzielacza z tylu i druga na dolaczonym rozdzielaczu. Podejrzewam ze spowodowane jest to tym, ze z ukladu przeplywowego szeregowego zrobiony zostal rownolegly i dlatego dziala tylko gdy zblokuje jedna sekcje, olej swobodnie nie przeplywa przez obieg i jest zmuszony pojsc na dodatkowy rozdzelacz. To jeszcze nie jest najgorsze, bo jakos to działa i da sie przezyc. Problem polega na tym ze gdy jest taki uklad to uzywajac wycinaka ostrowek nie ma sily podnosic wycinaka z ladunkiem (powrot z dodatkowego rozdzielacza jest doprowadzony oddzielnie do zbiornika z olejem). Nie wiem czym to jest spowodowane, czy moze tym ze przewody od nowego rozdzelacza maja mniejszy przekroj, czy pompa nie daje rady na uklad ktory jest powiekszony o jeszcze 1 silownik i z 7m dodatkowego przewodu, czy moze tylko spowodowane jest to za malym stanem oleju w instalacji. Jednak gdy odepne nowy uklad i ostrowek dziala w swoim wlasnym obiegu to podnosi elegancko mokre baloty. Nie wiem dlaczego tak jest i jak temu zaradzic. Dodam jeszcze, ze rozdzielacz ktory domontowalem rownolegle na tabliczce znamionowej ma tylko podane cisnienie robocze, z tego co pamietam okolo 220 bar no i ciensze przewody niz ostrowka. Nie wiem dlaczego ostrowek z dodatkowym rozdzelaczem nie ma sily targac ciezarow i jak temu zaradzic.

Uprzejmie prosze o rady co powinienem zrobic, czy jakos wciac sie inaczej w instalacje, lub przede wszystkim o pomoc dlaczego ostrowek nie ma sily z dodatkowym silownikiem, a bez niego radzi sobie bardzo dobrze.

Ponizej zamieszczam zdjecia jak to wyglada w kabinie:

http://imageshack.us...p1020787ho.jpg/

http://imageshack.us.../p1020788l.jpg/

http://imageshack.us.../p1020790a.jpg/

http://imageshack.us.../p1020789l.jpg/

Edytowano przez marco1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Rozdzielacze muszą być podłączone szeregowo a nie równolegle. Żeby były równolegle potrzebował byś zaworu trójdrożnego aby kierować ciśnienie oleju na ten rozdzielacz który potrzebujesz.

Podłącz powrót z dodatkowego rozdzielacza jako zasilanie oryginalnego i będzie wszytko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marco1    0

Jutro sprobuje podlaczyc sie tak zeby bylo szeregowo. Mam tylko jedna watpliwosc nowy rozdzielacz ma wysokie cisnienie robocze ( w ostrowku pompa ma chyba wydajnosc 100l/min przy 2000 obr/min) i male srednice wiec bede musial zastosowac dosc spore redukcje, bo przewody na zasilaniu w ostrowku sa dosc masywne. Czy zastosowanie malych srednic przewodow nie spowoduje niebezpiecznego wzrostu temperatury oleju w instalacji? Pewne jest, ze w miejscu mniejszych srednic wzrosnie znacznie predkosc przeplywu.

Dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kozulek2    228

nie wiem poco zastosowałeś ten rozdzielacz,ja mam wstawiony elektrozawór za 300zł (przepływ 80l na min)przełącznik od kierunkowskazów i gitara z dwóch sekcji masz trzy...dochodzą jeszcze redukcje i przespawanie bo nie dopasujesz ich do ostrówka...u mnie działa idealnie w chwytaku do bel....twój układ jest zile podłączony tak jak pisze kolega wyżej ,nie wiem czy warto bawić się z tym rozdzielaczem bo w ostrówku przekrój przewodów i przepływ oleju nie pasi do takiego rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Jutro sprobuje podlaczyc sie tak zeby bylo szeregowo. Mam tylko jedna watpliwosc nowy rozdzielacz ma wysokie cisnienie robocze ( w ostrowku pompa ma chyba wydajnosc 100l/min przy 2000 obr/min) i male srednice wiec bede musial zastosowac dosc spore redukcje, bo przewody na zasilaniu w ostrowku sa dosc masywne. Czy zastosowanie malych srednic przewodow nie spowoduje niebezpiecznego wzrostu temperatury oleju w instalacji? Pewne jest, ze w miejscu mniejszych srednic wzrosnie znacznie predkosc przeplywu.

Dzieki za pomoc

Nie wiem ile ma pompa w ostrówku wydajności ale jeśli rozdzielacz ma dużo mniejszą niż pompa to nie bardzo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marco1    0
Napisano (edytowany)

Pompa w ostrowku ma chyba 100l/min przy 2000 obr/min.

 

Srednice przewodow roznia sie zdecydowanie, nie wiem nawet czy dostalbym takie redukcje zeby moc zrobic z tego uklad szeregowy...

Moze rzeczywiscie latwiej byloby pokombionwac z tym elektrozaworem... Moglby sie ktos podzielic fota jak wyglada taki elektrozawor zamontowany na rozdzielacz 2-sekcyjny?

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Słuchaj a nie możesz założyć zaworów trójdroznych na jednej z sekcji od kopania i do tego podłączyć wycinak bez dodatkowego rozdzielacza??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228
Napisano (edytowany)

. http://allegro.pl/dz...2356606480.html

 

mam dokładnie taki ,mocujesz go na ramie tura a dokładnie na tej poprzecznej belce

-przewody zasilające siłowniki od łyżki(te co idą po ramie tura na siłowniki od łyżki )odkręcasz dorabiasz redukcje ,podpinasz dwa przewody hydrauliczne tak aby sięgnęło na poprzeczną belkę, gdzie mocujesz na środku dzielnik i podłączasz te przewody do dzielnika z góry(na tym dzielniku co widać A i B obok tabliczki) pod wyjścia A B .

-siłowniki od łyżki pod otwory niżej które widać z tej strony(dorabiasz złącze i wychodzą ci trójniki)

-z drugiej strony wkręcasz gniazda(na tym dzielniku otwory nie widoczne) do szybko złączy i masz dwa wyjścia na chwytak lub wycinak

-następnie bierzesz kabelek i ciągniesz zasilanie(do elektrozaworu) z kabiny poprzez przełącznik kierunków który mocujesz taśmą izolacyjną na dzwigni drugiej rozdzielacza od tura(tej od wywrotu łyżki-przełączasz ,dajesz napięcie na elektrozawór i masz przekierowane na wycinak lub odwrotnie)

-żeby zmienić kierunek pracy śiłowników przemieniasz przewody...

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Rozebrałem dziś siłownik od ostrówka żeby wymienić uszczelki. W zasadzie wszystko jest proste jednak nie jestem pewny co do oringów na tłoku. Są dwa i były zwrócone do siebie kołnierzami. Siłownik pracuje w dwie strony i tu moje pytanie czy nie powinny być kołnierzami od siebie? A może to bez znaczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez mikiel
      pomocy mam same 70 i jadac padlo mi wspomaganie kierownicy a nastepie Tur przestal dzialac. gdzie szukac przyczyny i jak rozwiazac ten problem???
    • Przez Jacek62
      Kupiłem ten kombajn wiosną /rok produkcji 1978/ i zupełnie nie wiem jak się do niego zabrać.Szczególnie martwi mnie podnoszenie hederu.na zimnym silniku trzeba dawać duże obroty aby dzwignął dopiero jak się olej rozgrzeje jest lepiej.
      Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym typem może jakieś instrukcje,katalogi.Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
×