Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Czy czeka nas zmiana pogody?

soltys48    315

północna wielkopolska ok 25cm śniegu....i -3 a na polach saletra rozsiana i co najlepsze 2hektary owsa posiane :o :o :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1248

To owies puści korzenie, a jak będzie ciepło to wystrzeli jak ze sprocy i żniwa w czerwcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    315

ojciec kilka lat temu owies posiał 20 lutego za dwa dni napadało śniegu i było ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

riki    1

Śląskie ani grama śniegu i +5 w południe :D :D po niedzieli ma prrzymrozić :wacko: :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Rozmawiałem ostatnio z sąsiadem i twierdzi, że nawóz który rozsiałem zamarznie, a ja się pytam jak nawóz może zamarznąć, a on na to zobaczysz, że tak będzie. :o :lol:

Nawóz nie marznie. Moze np się skrystalizować (RSM), ale to musi być stężenie 32% bo ten najłatwiej krystalizuje. Ale żeby skrystalizował w polu to nie słyszałem :D

 

A jak ktoś posiał owies to niech się cieszy bo super zrobił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    709

Super? :D Miałem takie super... siany w połowie marca - przymrozek go tak prześwięcił że nie było co kosić... Na szczęście tylko jedna działka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Jaki przymrozek? U mnie jeszcze nigdy przymrozek nie przerzedził owsa, bo jest bardzo odporny na przymrozki. trochę odchorował i potem było wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich18    25

Adrenalina.I bardzo dobrze że nie posieliśmy tych nawozów :D ,mrozno sie robi i snieg pada ostro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    315

@milanreal1 niewiem czy tak super zrobiłem ale cóż poszło i koniec....on nawet nie puści kiełków ale jak przyjdzie ciepło to ruuuszy ;) bardziej mnie martwi rozsiana saletra

Edytowano przez soltys48

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Pn mazowsze -6 dosyc mocno wieje co potęguje uczucie chłodu nie jest ciekawie na oziminy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

@milanreal1 niewiem czy tak super zrobiłem ale cóż poszło i koniec....on nawet nie puści kiełków ale jak przyjdzie ciepło to ruuuszy ;) bardziej mnie martwi rozsiana saletra

No będzie dobrze, jak śnieg będzie się topić to ta woda nie ucieknie tylko zostanie wykorzystana przez ziarno owsa ;) A owies do pęcznienia sporo jej potrzebuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

w centrum podlasia -4 i wieje wiatr. Na polach ok 20 cm sniegu wiec jak ktos wspominał po Wielkanocy w pole ;) ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

Jednak nawozy sa za tanie jeszcze kilku gospodarzy u nas wyruszyło a poprzedni poniedziałek pokazało sie słońce i jazda w pole a powrót zimy zapowiadali już dwa tygodnie temu i wszystki dokładnie się sprawdziło jest śnieg jest mróz ,jedni piszą że azot w polu nie zmarnuje się inni że pójdzie w powietrze ,na zdrowy rozum po co siać azot na zmarzniętą ziemie w śnieg a wegetacja ozimin i tak ruszy dopiero w kwietniu pólnocna wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki82    3

Ja, jak i wiele osób za miesiąc będzie miało porównanie, które zboża jak wygladaja .

Te posiane 4 czy te które sie posieje koło 20 marca.

Wcale nie jestem taki pewien, jak niektórzy tu piszący, że posianie części upraw wcześniej-to był spory błąd.

Granica opolskiego i łódzkiego 0 cm śniegu. Cały czas padał deszcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    47

stan na obecną godzinę -5, zero śniegu, lekki wiatr. Uczucie zimna dośc spore. Tak widze u sasiada na ogrodzie rzepak jakis ciemny sie zrobil taki

Edytowano przez magnum123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacu    5

W mojej okolicy nikt nie wyjechał z rozsiewaczem i ja też nie bo jak sie uważnie słucha prognozy pogody to nawozu nie sieje się przed opadami śniegu tylko zaraz po nich tak gdzieś około 20 marca wtedy już można śmiało rozsiewać bo nie ma być już zimy. Tak mówią w wielu prognozach w Tv. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrenalina    10

wiesz kolego oni i tak sami nie wiedza co bedzie jutro a co dopiero za tydzien:) Jeszcze beda zmieniac decyzjie z 10 razy co do pogody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1248

To choć raz sprawiedliwie, zachód ze wschodem razem w kwietniu w pole ruszy, a nie jak zawsze na zachodzie zielono na polach a na wschodzie dopiero roztopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×