janek82

wspomaganie na serwo w mtz 82 problem

Polecane posty

mani51    373

Ja uszczelki wycinam z grubego papieru i do tego obie powierzchnie bardzo cienko smaruję silikonem i skręcam od razu bez czekania aż wyschnie. Powierzchni nie odtłuszczam jakoś szczególnie bo w razie jakby trzeba było to rozebrać kiedyś to nie ma problemu z odrywaniem starej uszczelki. Jeśli tylko powierzchnie są równe to sama uszczelka papierowa wystarczy a silikon to raczej z przyzwyczajenia daję niż z konieczności. I pod żadnym pozorem nie smaruj grubo bo pół biedy jak go wyciśnie na zewnątrz, ale jak pójdzie do środka to później może pozatykać jakieś kanaliki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

a z siłownikiem starym co jest w serwie jak załatwić??? zaślepić te otwory co przychodzą do niego rurki????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Gdzieś widziałem na zdjęciu (prawdopodobnie na AF) że nie było wcale tego siłownika ani obudowy, było to całkiem zatkane bez cylindra.

Skoro masz pękniętą pompe to ja wymień, bo jak mierzyłem ciśnienie, to przy normalnej pracy orbitrola oscylowało w granicach 100bar a gdy koła były zaryte w ziemi to dochodziło do 160bar (na tyle są ustawiane zawory przeciążeniowe w orbitrolach - szokowy czyli w porywach 180bar)

Jeśli chodzi o uszczelnienie to nie kombinuj za bardzo - solidnie wyczyścić rozpuszczalnikiem i cienko dobrego silikonu i będzie git :) . Gdy się słabo doczyści to lubi się pocić, a po jakimś czasie cieknie ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jeśli stary siłownik zostawisz i nie wyjmiesz z niego uszczelnień tłoka to otworów nie zaślepiaj bo będzie stawiał opory przy skręcaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

jakie ma dawac opory silownik skoro on tylko bedzie trzymał te zeby co opiera sie zawór od blokady a i tak nie bedzie dwóch drazków tylko jeden wiec nie bedzie potrzebny wąs i nie będzie sie krecil wał cały w serwomechanizmie a u góry i tak co jest ten pół księżyc z zebami utnę zeby co będą od strony ślimaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

I w ten sposób pozbędziesz się automatycznej blokady tylnego mostu. W takim układzie siłownik nie będzie stawiał oporu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

a na co mi automatyczna blokada wole mieć brak blokady lub załączoną blokadę :) a tak w ogóle trzeba jeszcze jakiś dodatkowy zawór czy regulator ciśnienia założyć ???

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Tematy połaczone

 

Witam mam mianowicie taki problem ze jak zagrzeje sie traktor to kierownica nie idzie ukrecic a jak jest zimno to dziala miodzio ze paluszkiem moge krecic co mu moze dolegac uszczelniacze by poszly w tym cylindrze co wystaje tu z przodu czy cos innego

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Typowy objaw zużycia. Strata oleju na pompie, rozdzielaczu lub siłowniku. Osobiście stawiam na pompę bo to najsłabszy punkt pod tym względem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Ja miałem podobnie, na zimnym szło kręcić w miarę ale na pewno nie jednym palcem, jak się zagrzał to szło kręcić tylko na wysokich obrotach. Po przeczytaniu jednego z postów Seweryna20 zdecydowałem się na wymianę pompy i to był strzał w 10. Teraz kręci się super właśnie jednym palcem. Założyłem większą trochę pompę 14. Teraz zostały tylko do wyeliminowania troszkę latające koła. Stara pompa była wyjechana jak Bolka trampki po meczu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

a dobra a ile ta pompa kosztuje i gdzie ona jest umiejscowiona tam gdzie sie reguluje cisnienie czy ta pod alternatorem, a tak juz inna sprawa robilem generalny jakies 7 lat w tyl remont wlasnie tego serwa i wymienilismy wszystkie uszczelniacze i nie dalo to efektu ,czyli od samego poczatku byla chyba winna pompa tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Pompa jest pod alternatorem. U góry na tym

rozdzielaczu zmierzyłem ciśnienie. Na wolnych obrotach bylo z ledwością 20-30bar. Teraz nie mierzyłem ale myślę, że będzie w granicy 80-90bar bo niby tak jest ustawiony zawór bezpieczenstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

no a tą pompa to zasila tylko uklad kierowniczy czy pozostala hydraulike takze bo ja juz pompe ta zmienialem kiedys i dalej jest ten sam problem a serwo zalane jest olejem silnikowym wrazie czego zeby mi nie wymieszal sie kiedys i nie zwazyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Ta pompa zasila tylko układ kierowniczy. Musiałbyś zmierzyć ciśnienie w układzie. U mnie było z ledwością do 30bar na wolnych obrotach a jak dodawałem gazu to max było 50bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Witam ponownie.

Mam problem a mianowicie mam różnicę skrętu w lewo słabo skręca a w prawo super. Niestety mam luz na kierownicy trochę duży ale nie jest on na krzyżakach tylko dalej. Jest jakoś możliwość załatwienia sprawy oprócz przestawiania końcówek drażków kierowniczych? leciutkie luzy są na drążkach ale nie jakieś 1 cm na całym drążku .duża śruba od układu kierowniczego jest dobrze dokręcona. Niestety nie znam obecnego ciśnienia bo jeszcze manometr nie przyjechał pocztą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odkręć drążki kierownicze od kół, zakręć kierownicą od jednego skrajnego punktu do drugiego, policz obroty, podziel na pół i ustaw kierownicę w połowie. Wąs układu kierowniczego ma być na środku. Jeśli nie jest to na wieloklinie przestaw. Jak będzie już na środku ustaw prosto koła i tek kręć drążkami kierowniczymi by gałki spasowały do otworów w wąsach kierowniczych. Ustaw zbieżność i po sprawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam odswieze temat mam serwokolumne bardzo cieszko skreca w prawa strone jak się zagrzeje olej w lewo skreca sie lekko jaka moze być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

podobnie jak u mnie, pogodziłem się z tym do czasu kiedy nie kupie orbitrolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Czy jest jakaś różnica na małych i dużych obrotach?

W serwie też jest siłownik i z tego co przeanalizowałem to przy skręcie w prawo olej działa na mniejszą powierzchnię tłoka bo jest tłoczysko. Przy sprawnym układzie nie powinno być to zauważalne ale może pompa już nie daje takiego ciśnienia jak trzeba i dlatego trochę brakuje przy skręcie w prawo.

Na początek spróbowałbym trochę podkręcić ciśnienie na zaworze, dobrze by było z zegarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

jak większe obroty to troche lzej się kreci ale jak się dobrze zagrzeje olej to nie da rady skrecic pompa jest nowa ma ze 2 lata a może to wina oleju jest hydrauliczny może hipol bylby lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Postaraj się zmierzyć ciśnienie w układzie wspomagania http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/493166-przyrzad-do-pomiaru-cisnienia-w-serwie-przy-mtz82/

Powinno być minimum 80 bar na wolnych obrotach przy skręceniu kół na max i przytrzymaniu kierownicy. Jak jest niższe to pod wężem idącym od pompy do rozdzielacza, przy rozdzielaczu masz zawór do regulacji. Spróbuj trochę podkręcić, ale licz obroty bo jak nie będzie różnicy to ustaw jak było. Jak to nie pomoże to trzeba by zajrzeć pod dekiel rozdzielacza ten od przodu. Nie ruszałeś tam czasem coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W końcu po wielu trudach udało się przerobić wspomaganie w Zetorze 8045 na orbitrol, problem w tym że dużej różnicy w kierowaniu nie ma, jeszcze dodatkowo kierownica zmienia swoje położenie w czasie jazdy, a jak się skręci maksymalnie to z oporem ale daję się dalej krecić, zastanawiam się czy ten typ tak ma, że dopiero od 2000 obr bardzo lekko się kręci, podejrzewam, że orbitrol przepuszcza i jest zbyt wysoko ustawiony zawór przelewowy w orbitrolu, pompę wymieniałem z 2 lata temu. Też u was działają te wspomagania ? czy mi się trafił lipny orbitrol. 
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj