Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawel

stuki w górnej części silnika zetor 10145

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
pawel    2

Mam taki problem: po remoncie silnika w zetorze 10145 okazalo sie ze po odpaleniu

slychac glosne stuki w gornej czesci silnika, wymieniony zostal zestaw naprawczy 

na 1 cylindrze oraz glowica jest po wymianie 

zaworow wydechowych, splanowana, dotarte zostaly gniazda zaworow, wymienione koncowki wtryskiwaczy, nowe turbo, luzy zaworowe 

ustawione zostaly na 0,3mm, zaplon ustawiony na znaki.

Nigdy przy remoncie silnika nie 

spotkalem sie z takim problemem.Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

Dodam  ze wymienialem tlok poniewaz zostal nadpalony z winy przeciekania  turbiny

i spalania oleju na 1 cylindrze.Teraz wszystko jest poskladane prawidlowo, tak jak wczesniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Mierzyłeś odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny kadłuba przy dobieraniu uszczelki głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Mierzyłeś odległość płaszczyzny tłoka w GMP od płaszczyzny kadłuba przy dobieraniu uszczelki głowicy?

Chyba nie chcesz powiedzieć że tłok wystaje ponad blok ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pioter    44

ja tam miałem w C-360 B) ale stukał tylko jak się silnik rozgżał, na tłoku były odbite gniazda zaworów, traktor jeździł tak ponad 10 lat B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    2

wątpię aby uderzał tłok o głowicę bo te stuki ujawniają sie dopiero po uruchomieniu silnika a jak obracamy wałem bez gazu to wszystko jest ok ,może to wina końcówek wtryskiwaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0
wątpię aby uderzał tłok o głowicę bo te stuki ujawniają sie dopiero po uruchomieniu silnika a jak obracamy wałem bez gazu to wszystko jest ok ,może to wina końcówek wtryskiwaczy

 

Przy obracaniu wałem nie bedzie słychać uderzeń tłoka w głowice, słychać dopiero po odpaleniu, a ze wzrostem obrotów stukanie powinno sie nasilać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    2

Zdjąłem głowicę i rzeczywiście tłok uderza delikatnie w głowicę. Nawet patrząc z boku w GMP pierwszego i czwartego cylindra tłok pierwszego cylindra jest minimalnie wyżej. Czy może to być wina tłoka, jeżeli nie to jak poradzić sobie z taką usterką, czy są w sprzedaży uszczelki pod głowicę o różnych grubościach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Ja bym zmieniał na 4 komplety identyczne, a uszczelki są 1,2 i 1,5 mm o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    2

i po problemie tłok był wadliwy(jakiś prywaciarski wyróB),był dłuższy o 0.8mm.Po wymianie na nowy(Mahle) wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×