Skocz do zawartości
rkuban

pronar 1221 i napęd w ładowaczu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
rkuban    14

witam serdecznie.

Szukałem na forum odpowiedzi na swoje pytania i albo źle szukałem albo po prostu ich nie ma. Z tego powodu zakładam ten temat, Od listopada jestem użytkownikiem pronara 1221a I, ma w tej chwili przepracowane dopiero 110Mth. To tyle wprowadzenia, w piątek podczepiłem przyczepę w celu przewiezienia żwiru mam ładowacz czołowy L5 i łychę 2,2m. Podjechałem pod hałdę wrzuciłem napęd w automat (co prawda w instrukcji pisze,- nie używać napędu na wstecznym biegu ale w tej samej instrukcji jest napisane że podczas pracy ładowaczem dopuszcza się używanie napędu w automacie) i jazda pięknie wszedł w hałdę łyżeczka się napełniła wrzucam wsteczny i lipa. Tylne kółka mielą a przednie ani drgną. Co jest? Druga próba to samo do przodu kręcą robią sobie minimalny dołek i do tyłu już się nie można wyrwać. W końcu załadowałem się bez napędu, poszło zdecydowanie łatwiej chociaż łyżki już nie były takie pełne co nie jest zbytnim problemem bo na 7 tonową przyczepę i tak maksymalnie wchodzi mi 8 łyżek. Zastanawia mnie czy w tych ciągnikach jest to normalne czy z moim jest coś nie tak, jeśli to drugie to jest gwarancja ale jeśli to pierwsze to jest to pierwszy ciągnik w którym spotkałem się z czymś takim. a pro po, po przewiezieniu pięciu przyczep od piątku do tej pory czuję bul w bicepsach :wacko: , Ta skrzynia to porażka, drążki biegów w tym pataju powinny mieć po metrze długości żeby ręce nie bolały. Piszcie proszę bo jutro będę kontynuował wożenie a nie chciał bym coś spaprać ( jeśli jest to w tym modelu jeszcze możliwe :P )


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Podłączam się do tematu i pytania u mnie w Belarusie 820.3 jest taki sam problem podczas pracy z ładowaczem że nie kręcą się do tyłu przednie koła na włączonym napędzie, a w sumie Belarus to jest to samo co Ponar.

Z góry dziękuję za wskazówki i pozdrawiam.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

Przepraszam moderatora i z góry proszę o wyrozumiałość, bo tym postem nie wnoszę do tematu nic nowego. Piszę go aby ukazał się w nowych, jak widać jest tu już nas dwóch z tym samym problemem a odpowiedzi żadnej więc po prostu się przypominam. Pozdrawiam.


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Luc826421    4

Napęd włączony w automacie działa tylko do przodu (włącza się przy poślizgu kół tylnich, a wyłącza gdy odzyskają normalną trakcję). Aby przedni napęd działał do tyłu należy włączyć napęd na stałe ( w 3 pozycji) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

No tak, ale w takim razie co z ostrzeżeniem w instrukcji, napisanym wytłuszczonym drukiem i z wykrzyknikiem mówiącym o tym aby nie używać tej opcji w pracy na wstecznym. Swoją drogą przyznam że nie załączałem napędu na stałe właśnie z powyższego powodu, co nie znaczy że przy najbliższej okazji tego nie zrobię. Nie zmienia to faktu że takie ostrzeżenie i co za tym idzie, formalnie brak możliwości korzystania z napędu w pracy na wstecznym jest wydaje mi się dziwne. Chyba że to ja za dużo wymagam.


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

nie zwracaj uwagi na to co jest napisane ze nie wolno korzystać ja posiadan pronara 1025A ma juz 2000tys mtg i caly czas uzywam napedu wlaczonego na stale jak jest potrzebny w polu czy z ladowaczem i nic jak do tej pory nie dzieje sie

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

To jest odpowiedź na moje pytanie. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego producent się w ten sposób zabezpiecza i co w związku z tym ma do tego gwarancja w razie (TFU :P ) kłopotu z napędem, czy pronar może stwarzać problem, bo przecież bez powodu takiego wpisu w instrukcji nie umieścił.


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

@dukat2009 tak jak piszesz, zasuwam na stałym załączeniu napędu i jak na razie nic się nie dzieje.

Wniosek- instrukcje należy czytać ale ze "zrozumieniem" :P


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    2012

poza tym wydaje mi się że serwis nie będzie w stanie sprawdzić w jakikolwiek sposób czy usterka pojawiła się przy załączonym napędzie czy też w napędzie w opcji automat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×