Skocz do zawartości
Arek

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?

Polecane posty

Arek    134

ciagnik ma byc glownym ciagnikiem w gospodarstywie czyli ma orać, uprawiać, siać, bedzie wyposazony w ładowacz czołowy. ktory ciagnik lepiej sie spisuje 4 czy 6 cylindrowy? 6 chyba troche mniej skacze na drodze?(a pola mam oddalone 8km wiec to tez jest wazne...) ale znowu 4 jest zwrotniejsza?

 

konkretnie chodzi roznice miedzy agrotronem K 110 i 120, obawiam sie ze 110 moze byc troche za slaby a 120 jest 4 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

nie pacz na to czy skacze czy nie to zalezy tez od ogumienie i od amortyzacjhi osi i kabiny. takie 4 o tekj mocy ma juz valtra a chyba nawet mocniejsze podobno 150 km. najnowsze fendty tez maja takie silniki deutza. kwstia trego jak ten silnik 4 cyl ma sie do 6 cyl. czy jego zywotnosc nie bedzie krótsza? bo w koncu na mniejszej ilosci garów duza moc typowa jak do tej pory dla 6. moim zdaniem deutz to deutz ja bym wzioł na twoim mijscu ta 120 na 4 cyl. tylko ze to ty ryzykujesz:)


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

ciagnik bedzie robil 300-350mth wiec silnik powinien wytrzymac ze 30 lat :D jezdzilem 4 i 6 z napedem bez resorowanej osi i mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie, w nowym traktorze moze sie zamowi resorowana przednia os wiec nei bedzie problemu :)

 

glownie interesuje mnie zachowanie na polu czy nie ma znaczacej roznice miedzy 4 a 6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kserkses    2
mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie

wystarczy że ciągnik będzie trochę dłuższy ( o te cylindry ) i już mniej trzęsie . Szerszy rozstaw kół i też będzie mniej trzęsło . Rozmiar ogumienia , jego rodzaj i ciśnienie też mają znaczenie dla komfortu . Na 300 mth to bym kupił Belarusa 1221 , zawsze to 100 tysięcy w kieszeni zostanie jeśli byś płacił całą sumę ( jeśli na zwrot to zgoda , DEUTZ mnie się bardzo podoba i marka też solidna ) , tylko do ładowacza to jednak lepszy by był krótszy traktor , bo zwrotniejszy


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Ja mam przy tura przy 6 garowym i na zwrotność nie narzekam ogólnie wole 6 niż 4 chociarz mają gorszy skręt ale lepiej się mi nimi robi no i praca 6 bez turbo to jest muzyka dla ucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

chce kupic dobry ciagnik ktory zapewnia przyzwoity komfort pracy wiec belarus czy nawet zetor odpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Oczywiście, że 6 cylindrowy silnik będzie zawsze lepszy niż 4. Na pewno bedzie żywotniejszy (wyżyłowana 4 cylindrówka przepracuje mniej). Ciągnik z silnikiem 6 cylindrowym jest dłuższy, a co za tym idzie jest bardziej stabilniejszy. Jednym z minusów może być spalanie- tu 4 cylindrowy wygrywa (jest ekonomiczniejszy). Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

Ja tez bym za 6 cylindrami sie opowiedzial. Jednak to inna Qltura pracy jest no i  zywotnosc robi swoje. zadna sztuka jest miec te 120 koni z 4 cylindrow przez pierwsze pare lat spokoj ale 2 gary mniej musza no jakby nie patrzec wiecej sie napracowac i szybciej zaczna sie problemy...


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

dzisiaj miałem okazje pojeżdzić K110 znajomy sobie kupił.niby 6 cyl ale traktor wydaje się mały siedzi sie dość nisko zrobił nim dopiero 10 mth więc nie mam pojęcia ile to moze palić...co do mocy to też nie wiem bo koles ciagnął kultywator między kolami :) także robił z nim co chciał.

nie podoba mi sie w nim to że jest taki plastikowy w środku, wydaje sie przez to strasznie delikatny.ogólnie ok


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Agrotron K110 6 cylindrów będzie lepszy do prac polowych, K120  4 cylindry będzie lepszy do transporu i prac z ładowaczem czołowym. Cena jest taka sama więc musisz dokładnie zastanowić się do czego potrzebny będzie traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

no z tym turem to sie zgodze ale czy 4 jest lepsza do transportu? na moje stabilniej jest na szosie w 6...ale moge sie mylic...


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

moim zdaniem spokojnie wystarczy ci 4-cylindrowy

100-120 km w dzisiejszych czasach z czterech cylindrów to normalna sprawa, właściwie większośc producentów oferuje takie ciągniki

spali na pewno mniej niż szóstka

jeżeli będzie dobrze dociążony z przodu to spokojnie sobie da radę z uprawowo-siewnym czy czwórką obracalną

na 400 mth rocznie to on wytrzyma conajmniej 25 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Ja bym wybrał 6cylindrów,bo jak kolega U1224 powjedział 4 cylindry napoczątku maja moc ale z upływem czasu szybko ją stracą.6 garków będzie elastyczniejsze i ma napewno wjęcej Nm,a codo spalania to w pracach polowych niespali wjecej nirz 4 tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3
Jeśli ta maszyna ma mieć ładowacz czołowy to 4cylindrowy ciągnik bedzie dobry. Ładowacz będzie dla niego dobrym obciążeniem ;).

 

I dobrze będzie mu tył zrywało  ;D

 

Ja mam przy  6 garowym  tura  i nie narzekam ani na zwrotność  no i ocxzywiście kultura pracy  6 bez turbo  8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

aktualnie mam zetora 12145 z turem i co do zwrotnosci to jest tragednia... mocy zwlaszcza w ibisie 3x48 + 1,80 campbellu troche barkuje... no i oczywiscie glowny powod wymiany to przydalby sie nowoczesny ciagnik, ktory zapewnilby przyzwoite warunki pracy bo w starym zetorze jest strasznie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    663

my mamy od lutego zetora 10245, ogolnie nie bylo wiekszych problemow, troszke elektryka dala sie we znaki, ale jak przyszedl fachowiec to na razie odpukac jest ok, plynow nie bierze, troszke trzeba bedzie przez zime hamulce mu poprawic i do nastepnego sezonu,

a co do komfortu - wiadomo nie dorowna on kabinie takiego JD 6x20 czy DF Agrotrona MK3 czy tez Fendta, bo takimi mialem okazje jezdzic, ale - spokojnie przy wywozeniu buraków sluchałem sobie radyjka, jak jechalem na pusto albo z zamknietym tylnym oknem to bez najmnijeszego problemu idzie gadac przez telefon - znajomy sie tylko pytal czy przypadkiem autem nie jade,

siedzonko dosc wygodne, kabina ogolnie ok? czego wiecej wymagac od ciągnika 100km ktory ma nabite tylko 3500mth i kosztowal nie wiele ponad 50tys?

jak ktos poda cos lepszego w tych pieniadzach to moze sie zaczne zastanawiac czy zrobilem dobry interes :)


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

6 garów w rzedzie.... muzyka dla ucha ze radia nie trzeba... ;)

a co do zywotnosci i elastycznosci to takze sa lepsze od 4 ale dobra czwórka czasami wymiata zajechana 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

ale raczej mowa jest w obu przypadkach o nowych ciagnikach bo 120km na 6 używana jest a 4 juz nie (jeszcze nie)-chyba ze wybiera między używ. 6 a nowa 4 to oczywiscie ze czwórka ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

A to musi być akurat DF czy coś innego bo jak coś innego to mogę coś powiedzieć o 4 cylindrowym CASE MXU 110 nominalnie 116KM tyle że ze wzrostem do 137KM. krótki, zwinny i w sam raz do tura bo ma specjalne okienko w dachu właśnie do tura ......


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik z W    0

Mam Valtrę M120e 4 cylinderki i nie narzekam. Może i trwałość takiej 4 jest mniejsza od 6 cyl ale ja by najmniej nie planuje pracowac nim dluzej niz 10 lat. A przez te 10 troszke paliwa zaoszczędzę. Polecam 4 - cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

Jesli to ma byc glowny ciagnik to tylko 6 cylindrow, fakt ze nie zrobi duzo godzin o niczym nie swiadczy, bo bedzie wykonywal ciezkie prace i wtedy wyjdzie cala prawda.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Jeśli wybierac pomiedzy 6 a 4 to zawsze 6, spali napewno mniej przy tego samego typu pracy bo nie bedzie mial raltaywnie tak duzego obciązenia jak 4. Wiadomo ze bedzie mial wiekszy moment obrotowy co jest kolosalnym plusem, niby konie te same ale moment... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe) Złudne jest ze 4 spali mniej niz 6, porównajcie sobie silniki w autach.. 1.4 a 1.9 np. Jestem o tym przekonany z doświadczenia.


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez WojtekKalinowski
      Witajcie.
      Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.
    • Przez temprawg
      Witajcie.
      Stoję przed sporym dylematem.
      Rozglądam się za jakimś ciągnikiem i kosiarką rotacyjną do niego.
      Do tej pory posiadałem łąkę 1 h i w 2014 roku po wkurzeniu się że wiecznie na kolanach trzeba szukać kogoś kto by ją skosił ( ten nie ma czasu, temu szkoda kosiarki, tamten kazał podjechać kiedy indziej bo musi się zastanowić) kupiłem kosiarkę listową CJF wolnobieżną (kosiarka tragedia psuje się co chwilę). 
      W zeszłym roku sytuacja była już inna ponieważ przez suszę to rolnicy bili się o możliwość skoszenia i zabrania siana.
      W tym roku doszło ok 1,5 h rodziców oraz około 1 h siostry. Do tego dochodzi sad.
      Dlatego po tych wszystkich perypetiach doszliśmy do wniosku że czas kupić taki zestaw jak w tytule.
      Super wymagań nie mam ale pewne granice sobie określiłem:
      - ciągnik T25 lub jak się uzbiera C330 (chociaż ceny trzymają się wysoko) - wiadomo że po zakupie na podstawowy serwis i nieprzewidziane wydatki tak samo jak po zakupie samochodu trzeba sobie przeznaczyć około 10 % - 15 % kwoty zakupu.
      - kosiarka rotacyjna (prawdopodobnie do remontu bo wątpię żeby coś sensownego kupić bez wkładu) Z036 lub Z076 nomen omen katalog części do nich opracowałem i sprzedaję.
      No i najważniejsze to dostępność części w przyzwoitych cenach. Nie sztuką jest kupić sprzet, sztuką jest go serwisować nie za kosmiczne pieniądze.
       
      Liczę na waszą pomoc jako osób doświadczonych. 
       
    • Przez rafal2511
      Witam wszystkich
      Przeglądając forum nie znalazłem żadnych ciekawych informacji o JCB Fastrac. Przeglądając allegro znalazłem fajne ich oferty.
      http://otomoto.pl/jc...25-A108355.html
      http://otomoto.pl/jc...15-A117351.html
      No i tu należy zadać sobie pytanie. Czy te maszynki nadają się do pola? Jak sie sprawują w polu w pługu. Widziałem fastraca tylko że młodszy odpowiednik tych modeli (2150) w realu wygląda bardzo fajnie Maja bardzo dobrze rozłożoną masę. Amortyzowaną przednią oś i hamulce tarczowe. Super do transportu ale jak w polu? Jak ze spalaniem na przykład w pługu?
      Proszę o wasze opinie na temat fastraca.
      Pozdrawiam
       
      Jeszcze raz napiszesz tak długiego posta z caps lockiem to uduszę
    • Przez Silver
      Witam!
      Ciągnik z turem 60 - 80 km, który zestaw będzie najbardziej wytrzymału i wygodnie będzie się pracowało przy krowach.
      Chce coś do 120 tys z widłoami/krokodylem i łycha, potrzebny do gnoju tylko z płyty, bel siana słomy ( 700 sztuk) i ośnieżenia drogi 300m dla mleczarni.
      Biorę pod uwagę najbardziej zetora 6441 + trac lift 100 (dlatego taki zeby zmieścić się w kasie a 220 to za duża do proximy) i farmtracka 665dt lub 675dt i pol mot 4, ciekaw jestem jestem zefira i tura 3 z pronaru ( no ale to nowość), nie wiem czy to na 100% z euro 2 a zakupy chce na prow więc po nowym roku czy da się jeszcze kupić pronara 82sa lub farmera z mmz - ale to tak w ostateczności.
      Konkretnie to czy farmtrack czy proxima będzie lepsza do tura tzn przednia oś chyba to samo carraro, ale sprzęgło skrzynia i ukłąd kierowniczy ( w jednym i w drugim podobno nie najwytrzymalszy) zetory również sprzęgło mają delikatne, a może zaryzykować i spróbować tego zefira ( masa ogromna moc duża i przednia oś to też podobno carraro)
    • Przez Suzaku95
      Witam,
      W niedługim czasie myślę o zakupie ciągnika sadowniczego, ostatnio się trochę rozglądałem i znalazłem 2 ciekawe modele JD 5075GN i Claas Nexos 210. Ciągnik będzie głównie pracował przy kombajnie do porzeczki i opryskiwaczu.
      Interesuję mnie opinia użytkowników o powyższych modelach, podobnych do nich lub innych ciekawych ciągnikach tego typu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.