Skocz do zawartości
Arek

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?

Polecane posty

Arek    113

ciagnik ma byc glownym ciagnikiem w gospodarstywie czyli ma orać, uprawiać, siać, bedzie wyposazony w ładowacz czołowy. ktory ciagnik lepiej sie spisuje 4 czy 6 cylindrowy? 6 chyba troche mniej skacze na drodze?(a pola mam oddalone 8km wiec to tez jest wazne...) ale znowu 4 jest zwrotniejsza?

 

konkretnie chodzi roznice miedzy agrotronem K 110 i 120, obawiam sie ze 110 moze byc troche za slaby a 120 jest 4 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

nie pacz na to czy skacze czy nie to zalezy tez od ogumienie i od amortyzacjhi osi i kabiny. takie 4 o tekj mocy ma juz valtra a chyba nawet mocniejsze podobno 150 km. najnowsze fendty tez maja takie silniki deutza. kwstia trego jak ten silnik 4 cyl ma sie do 6 cyl. czy jego zywotnosc nie bedzie krótsza? bo w koncu na mniejszej ilosci garów duza moc typowa jak do tej pory dla 6. moim zdaniem deutz to deutz ja bym wzioł na twoim mijscu ta 120 na 4 cyl. tylko ze to ty ryzykujesz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

ciagnik bedzie robil 300-350mth wiec silnik powinien wytrzymac ze 30 lat :D jezdzilem 4 i 6 z napedem bez resorowanej osi i mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie, w nowym traktorze moze sie zamowi resorowana przednia os wiec nei bedzie problemu :)

 

glownie interesuje mnie zachowanie na polu czy nie ma znaczacej roznice miedzy 4 a 6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kserkses    2
mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie

wystarczy że ciągnik będzie trochę dłuższy ( o te cylindry ) i już mniej trzęsie . Szerszy rozstaw kół i też będzie mniej trzęsło . Rozmiar ogumienia , jego rodzaj i ciśnienie też mają znaczenie dla komfortu . Na 300 mth to bym kupił Belarusa 1221 , zawsze to 100 tysięcy w kieszeni zostanie jeśli byś płacił całą sumę ( jeśli na zwrot to zgoda , DEUTZ mnie się bardzo podoba i marka też solidna ) , tylko do ładowacza to jednak lepszy by był krótszy traktor , bo zwrotniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Ja mam przy tura przy 6 garowym i na zwrotność nie narzekam ogólnie wole 6 niż 4 chociarz mają gorszy skręt ale lepiej się mi nimi robi no i praca 6 bez turbo to jest muzyka dla ucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

chce kupic dobry ciagnik ktory zapewnia przyzwoity komfort pracy wiec belarus czy nawet zetor odpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Oczywiście, że 6 cylindrowy silnik będzie zawsze lepszy niż 4. Na pewno bedzie żywotniejszy (wyżyłowana 4 cylindrówka przepracuje mniej). Ciągnik z silnikiem 6 cylindrowym jest dłuższy, a co za tym idzie jest bardziej stabilniejszy. Jednym z minusów może być spalanie- tu 4 cylindrowy wygrywa (jest ekonomiczniejszy). Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

Ja tez bym za 6 cylindrami sie opowiedzial. Jednak to inna Qltura pracy jest no i  zywotnosc robi swoje. zadna sztuka jest miec te 120 koni z 4 cylindrow przez pierwsze pare lat spokoj ale 2 gary mniej musza no jakby nie patrzec wiecej sie napracowac i szybciej zaczna sie problemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

dzisiaj miałem okazje pojeżdzić K110 znajomy sobie kupił.niby 6 cyl ale traktor wydaje się mały siedzi sie dość nisko zrobił nim dopiero 10 mth więc nie mam pojęcia ile to moze palić...co do mocy to też nie wiem bo koles ciagnął kultywator między kolami :) także robił z nim co chciał.

nie podoba mi sie w nim to że jest taki plastikowy w środku, wydaje sie przez to strasznie delikatny.ogólnie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Agrotron K110 6 cylindrów będzie lepszy do prac polowych, K120  4 cylindry będzie lepszy do transporu i prac z ładowaczem czołowym. Cena jest taka sama więc musisz dokładnie zastanowić się do czego potrzebny będzie traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

no z tym turem to sie zgodze ale czy 4 jest lepsza do transportu? na moje stabilniej jest na szosie w 6...ale moge sie mylic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

moim zdaniem spokojnie wystarczy ci 4-cylindrowy

100-120 km w dzisiejszych czasach z czterech cylindrów to normalna sprawa, właściwie większośc producentów oferuje takie ciągniki

spali na pewno mniej niż szóstka

jeżeli będzie dobrze dociążony z przodu to spokojnie sobie da radę z uprawowo-siewnym czy czwórką obracalną

na 400 mth rocznie to on wytrzyma conajmniej 25 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Jeśli ta maszyna ma mieć ładowacz czołowy to 4cylindrowy ciągnik bedzie dobry. Ładowacz będzie dla niego dobrym obciążeniem ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Ja bym wybrał 6cylindrów,bo jak kolega U1224 powjedział 4 cylindry napoczątku maja moc ale z upływem czasu szybko ją stracą.6 garków będzie elastyczniejsze i ma napewno wjęcej Nm,a codo spalania to w pracach polowych niespali wjecej nirz 4 tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3
Jeśli ta maszyna ma mieć ładowacz czołowy to 4cylindrowy ciągnik bedzie dobry. Ładowacz będzie dla niego dobrym obciążeniem ;).

 

I dobrze będzie mu tył zrywało  ;D

 

Ja mam przy  6 garowym  tura  i nie narzekam ani na zwrotność  no i ocxzywiście kultura pracy  6 bez turbo  8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

aktualnie mam zetora 12145 z turem i co do zwrotnosci to jest tragednia... mocy zwlaszcza w ibisie 3x48 + 1,80 campbellu troche barkuje... no i oczywiscie glowny powod wymiany to przydalby sie nowoczesny ciagnik, ktory zapewnilby przyzwoite warunki pracy bo w starym zetorze jest strasznie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

my mamy od lutego zetora 10245, ogolnie nie bylo wiekszych problemow, troszke elektryka dala sie we znaki, ale jak przyszedl fachowiec to na razie odpukac jest ok, plynow nie bierze, troszke trzeba bedzie przez zime hamulce mu poprawic i do nastepnego sezonu,

a co do komfortu - wiadomo nie dorowna on kabinie takiego JD 6x20 czy DF Agrotrona MK3 czy tez Fendta, bo takimi mialem okazje jezdzic, ale - spokojnie przy wywozeniu buraków sluchałem sobie radyjka, jak jechalem na pusto albo z zamknietym tylnym oknem to bez najmnijeszego problemu idzie gadac przez telefon - znajomy sie tylko pytal czy przypadkiem autem nie jade,

siedzonko dosc wygodne, kabina ogolnie ok? czego wiecej wymagac od ciągnika 100km ktory ma nabite tylko 3500mth i kosztowal nie wiele ponad 50tys?

jak ktos poda cos lepszego w tych pieniadzach to moze sie zaczne zastanawiac czy zrobilem dobry interes :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

6 garów w rzedzie.... muzyka dla ucha ze radia nie trzeba... ;)

a co do zywotnosci i elastycznosci to takze sa lepsze od 4 ale dobra czwórka czasami wymiata zajechana 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

ale raczej mowa jest w obu przypadkach o nowych ciagnikach bo 120km na 6 używana jest a 4 juz nie (jeszcze nie)-chyba ze wybiera między używ. 6 a nowa 4 to oczywiscie ze czwórka ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

A to musi być akurat DF czy coś innego bo jak coś innego to mogę coś powiedzieć o 4 cylindrowym CASE MXU 110 nominalnie 116KM tyle że ze wzrostem do 137KM. krótki, zwinny i w sam raz do tura bo ma specjalne okienko w dachu właśnie do tura ......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik z W    0

Mam Valtrę M120e 4 cylinderki i nie narzekam. Może i trwałość takiej 4 jest mniejsza od 6 cyl ale ja by najmniej nie planuje pracowac nim dluzej niz 10 lat. A przez te 10 troszke paliwa zaoszczędzę. Polecam 4 - cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

Jesli to ma byc glowny ciagnik to tylko 6 cylindrow, fakt ze nie zrobi duzo godzin o niczym nie swiadczy, bo bedzie wykonywal ciezkie prace i wtedy wyjdzie cala prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Jeśli wybierac pomiedzy 6 a 4 to zawsze 6, spali napewno mniej przy tego samego typu pracy bo nie bedzie mial raltaywnie tak duzego obciązenia jak 4. Wiadomo ze bedzie mial wiekszy moment obrotowy co jest kolosalnym plusem, niby konie te same ale moment... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe) Złudne jest ze 4 spali mniej niz 6, porównajcie sobie silniki w autach.. 1.4 a 1.9 np. Jestem o tym przekonany z doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×