Arek

100-120km w 4 czy 6 cylindrach?

Polecane posty

Arek    138

ciagnik ma byc glownym ciagnikiem w gospodarstywie czyli ma orać, uprawiać, siać, bedzie wyposazony w ładowacz czołowy. ktory ciagnik lepiej sie spisuje 4 czy 6 cylindrowy? 6 chyba troche mniej skacze na drodze?(a pola mam oddalone 8km wiec to tez jest wazne...) ale znowu 4 jest zwrotniejsza?

 

konkretnie chodzi roznice miedzy agrotronem K 110 i 120, obawiam sie ze 110 moze byc troche za slaby a 120 jest 4 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

nie pacz na to czy skacze czy nie to zalezy tez od ogumienie i od amortyzacjhi osi i kabiny. takie 4 o tekj mocy ma juz valtra a chyba nawet mocniejsze podobno 150 km. najnowsze fendty tez maja takie silniki deutza. kwstia trego jak ten silnik 4 cyl ma sie do 6 cyl. czy jego zywotnosc nie bedzie krótsza? bo w koncu na mniejszej ilosci garów duza moc typowa jak do tej pory dla 6. moim zdaniem deutz to deutz ja bym wzioł na twoim mijscu ta 120 na 4 cyl. tylko ze to ty ryzykujesz:)


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

ciagnik bedzie robil 300-350mth wiec silnik powinien wytrzymac ze 30 lat :D jezdzilem 4 i 6 z napedem bez resorowanej osi i mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie, w nowym traktorze moze sie zamowi resorowana przednia os wiec nei bedzie problemu :)

 

glownie interesuje mnie zachowanie na polu czy nie ma znaczacej roznice miedzy 4 a 6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kserkses    2
mam wrazenie ze jednak 6 jakos mniej trzesie ale to tylko moje subiektywne odczucie

wystarczy że ciągnik będzie trochę dłuższy ( o te cylindry ) i już mniej trzęsie . Szerszy rozstaw kół i też będzie mniej trzęsło . Rozmiar ogumienia , jego rodzaj i ciśnienie też mają znaczenie dla komfortu . Na 300 mth to bym kupił Belarusa 1221 , zawsze to 100 tysięcy w kieszeni zostanie jeśli byś płacił całą sumę ( jeśli na zwrot to zgoda , DEUTZ mnie się bardzo podoba i marka też solidna ) , tylko do ładowacza to jednak lepszy by był krótszy traktor , bo zwrotniejszy


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Ja mam przy tura przy 6 garowym i na zwrotność nie narzekam ogólnie wole 6 niż 4 chociarz mają gorszy skręt ale lepiej się mi nimi robi no i praca 6 bez turbo to jest muzyka dla ucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

chce kupic dobry ciagnik ktory zapewnia przyzwoity komfort pracy wiec belarus czy nawet zetor odpada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Oczywiście, że 6 cylindrowy silnik będzie zawsze lepszy niż 4. Na pewno bedzie żywotniejszy (wyżyłowana 4 cylindrówka przepracuje mniej). Ciągnik z silnikiem 6 cylindrowym jest dłuższy, a co za tym idzie jest bardziej stabilniejszy. Jednym z minusów może być spalanie- tu 4 cylindrowy wygrywa (jest ekonomiczniejszy). Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

Ja tez bym za 6 cylindrami sie opowiedzial. Jednak to inna Qltura pracy jest no i  zywotnosc robi swoje. zadna sztuka jest miec te 120 koni z 4 cylindrow przez pierwsze pare lat spokoj ale 2 gary mniej musza no jakby nie patrzec wiecej sie napracowac i szybciej zaczna sie problemy...


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

dzisiaj miałem okazje pojeżdzić K110 znajomy sobie kupił.niby 6 cyl ale traktor wydaje się mały siedzi sie dość nisko zrobił nim dopiero 10 mth więc nie mam pojęcia ile to moze palić...co do mocy to też nie wiem bo koles ciagnął kultywator między kolami :) także robił z nim co chciał.

nie podoba mi sie w nim to że jest taki plastikowy w środku, wydaje sie przez to strasznie delikatny.ogólnie ok


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Agrotron K110 6 cylindrów będzie lepszy do prac polowych, K120  4 cylindry będzie lepszy do transporu i prac z ładowaczem czołowym. Cena jest taka sama więc musisz dokładnie zastanowić się do czego potrzebny będzie traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    1

no z tym turem to sie zgodze ale czy 4 jest lepsza do transportu? na moje stabilniej jest na szosie w 6...ale moge sie mylic...


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

moim zdaniem spokojnie wystarczy ci 4-cylindrowy

100-120 km w dzisiejszych czasach z czterech cylindrów to normalna sprawa, właściwie większośc producentów oferuje takie ciągniki

spali na pewno mniej niż szóstka

jeżeli będzie dobrze dociążony z przodu to spokojnie sobie da radę z uprawowo-siewnym czy czwórką obracalną

na 400 mth rocznie to on wytrzyma conajmniej 25 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Ja bym wybrał 6cylindrów,bo jak kolega U1224 powjedział 4 cylindry napoczątku maja moc ale z upływem czasu szybko ją stracą.6 garków będzie elastyczniejsze i ma napewno wjęcej Nm,a codo spalania to w pracach polowych niespali wjecej nirz 4 tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3
Jeśli ta maszyna ma mieć ładowacz czołowy to 4cylindrowy ciągnik bedzie dobry. Ładowacz będzie dla niego dobrym obciążeniem ;).

 

I dobrze będzie mu tył zrywało  ;D

 

Ja mam przy  6 garowym  tura  i nie narzekam ani na zwrotność  no i ocxzywiście kultura pracy  6 bez turbo  8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

aktualnie mam zetora 12145 z turem i co do zwrotnosci to jest tragednia... mocy zwlaszcza w ibisie 3x48 + 1,80 campbellu troche barkuje... no i oczywiscie glowny powod wymiany to przydalby sie nowoczesny ciagnik, ktory zapewnilby przyzwoite warunki pracy bo w starym zetorze jest strasznie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    739

my mamy od lutego zetora 10245, ogolnie nie bylo wiekszych problemow, troszke elektryka dala sie we znaki, ale jak przyszedl fachowiec to na razie odpukac jest ok, plynow nie bierze, troszke trzeba bedzie przez zime hamulce mu poprawic i do nastepnego sezonu,

a co do komfortu - wiadomo nie dorowna on kabinie takiego JD 6x20 czy DF Agrotrona MK3 czy tez Fendta, bo takimi mialem okazje jezdzic, ale - spokojnie przy wywozeniu buraków sluchałem sobie radyjka, jak jechalem na pusto albo z zamknietym tylnym oknem to bez najmnijeszego problemu idzie gadac przez telefon - znajomy sie tylko pytal czy przypadkiem autem nie jade,

siedzonko dosc wygodne, kabina ogolnie ok? czego wiecej wymagac od ciągnika 100km ktory ma nabite tylko 3500mth i kosztowal nie wiele ponad 50tys?

jak ktos poda cos lepszego w tych pieniadzach to moze sie zaczne zastanawiac czy zrobilem dobry interes :)


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

6 garów w rzedzie.... muzyka dla ucha ze radia nie trzeba... ;)

a co do zywotnosci i elastycznosci to takze sa lepsze od 4 ale dobra czwórka czasami wymiata zajechana 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

ale raczej mowa jest w obu przypadkach o nowych ciagnikach bo 120km na 6 używana jest a 4 juz nie (jeszcze nie)-chyba ze wybiera między używ. 6 a nowa 4 to oczywiscie ze czwórka ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

A to musi być akurat DF czy coś innego bo jak coś innego to mogę coś powiedzieć o 4 cylindrowym CASE MXU 110 nominalnie 116KM tyle że ze wzrostem do 137KM. krótki, zwinny i w sam raz do tura bo ma specjalne okienko w dachu właśnie do tura ......


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik z W    0

Mam Valtrę M120e 4 cylinderki i nie narzekam. Może i trwałość takiej 4 jest mniejsza od 6 cyl ale ja by najmniej nie planuje pracowac nim dluzej niz 10 lat. A przez te 10 troszke paliwa zaoszczędzę. Polecam 4 - cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

Jesli to ma byc glowny ciagnik to tylko 6 cylindrow, fakt ze nie zrobi duzo godzin o niczym nie swiadczy, bo bedzie wykonywal ciezkie prace i wtedy wyjdzie cala prawda.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Jeśli wybierac pomiedzy 6 a 4 to zawsze 6, spali napewno mniej przy tego samego typu pracy bo nie bedzie mial raltaywnie tak duzego obciązenia jak 4. Wiadomo ze bedzie mial wiekszy moment obrotowy co jest kolosalnym plusem, niby konie te same ale moment... Do transportu 4 celindrowe są sa lekkie, wiem bo sam mam 4 celindrowego i 6 celindrowego, w transporcie nie ma porównania, z racji ze 6 jest dłuższa i pewnie ciężejsza ma więszą przyczepnosc do podłoza (prace polowe) Złudne jest ze 4 spali mniej niz 6, porównajcie sobie silniki w autach.. 1.4 a 1.9 np. Jestem o tym przekonany z doświadczenia.


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Miszka123
      Witam takie pytanie mam do użytkowników mających nowoczesne ciągniki   bądź którzy też zakupili używane i użytkujecie   kilku letnie  ciągniki nowoczesne   do ilu motogodzin   sprawują się   nie są jeszcze tak  zużyte  traktory    , jak kupując na co zwracać uwagę w tych nowych   np 5-6 letnie ciągniki danej marki  jakie polecacie   
    • Przez Rafal2389
      Witam chcę kupić ciognik mam już wybrane dwa modele zetor major 80 cl lub nh T4.75, którego byście mi polecili 
    • Przez Eracer
      Witam, 
      Zamierzam kupić nowy ciągnik. Będzie pełnił rolę podstawowego w gospodarstwie o produkcji roślinnej. Chce aby dał radę współpracować z agregatem uprawowo-siewnym biernym 3m. W przyszłości wyposażę go w ładować czołowy.
      Na zakup przeznaczę około 200-230 tyś. Netto.
      Najbardziej odpowiadają mi Massey Ferguson 5711 dyna4 oraz John Deere 6095 MC. 
      Plusami MF jest zdecydowanie skrzynia dyna4, możliwość wyposażenia w amortyzację kabiny oraz niższa cena.
      Do zalet JD: wyższa masa (około 5500) zapewni większy uciąg, konstrukcja ramowa, możliwość wyposażenia w TLS. Silnik pomimo mniejszej mocy ma większy moment obrotowy od MF.
      Proszę o Wasze opinie na temat tych ciągników.
      Pozdrawiam,
      Paweł
       
    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Stoje przed kupnem nowego ciągnika. Mam na oku deutz fahr 5110 g plus. Jakie są wasze opinie o tej marce i o tym modelu? Cena jaką mi zaproponowano to 182tys netto
      Wyposażenie : podnośnik mechaniczny , skrzynia 5-cio biegowa z dwoma półbiegami, klima, rewers elektrohydrauliczny. Czy te skrzynie są awaryjne? z góry dziękuje za odpowiedź
    • Przez kali2107
      witam. po ponad miesięcznych negocjacjach zostało już tylko dwoje rywali. różnią się nie wiele między sobą ale chyba na plus dla claasa to tylny most na osi. jeden polbieg. i rewes elektohydrauliczny. a w case hydrauliczny. skrzynia bez polbiegu i zwolnice . w przyszłym tyg dostanę claasa na próbę i będę mógł już bardziej zdecydować a tymczasem proszę was o opinie na temat tych modeli. głównie eliosa bo nh bardziej popularny i chyba nikt nie narzeka. dodam że negocjuje dwie sztuki. obie marki w nie najgorszym wyposazeniu-bo płacowe wychodza po ok 115 netto za szt bez pneumatyki. odległość od serwisu ta sama tu i tu z tym że z clasem się znam bo jest Tucano. co o tym sądzicie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.