Skocz do zawartości
d4r4s

Wymiana żarówek na mocniejsze w Kombajnie zbożowym ?

Polecane posty

d4r4s    3

Witam,

 

Mam pytanko czy mogę założyć mocniejsze żarówki przy kombajnie (JD 2064) tzn teraz są H3 55W a chce założyć H3 100W jest ich razem 6 szt i z H4 55W na H4 100W i z tego co ja się orientuje to jedynie co może mi bezpiecznik nie wytrzymać większego też chyba nie można więc mam nadzieje że mi coś doradzicie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

Nie tylko bezpieczniki, począwszy od przewodów, a skończywszy na odblaskach i samych kloszach. Po prostu nie są przystosowane do takiej mocy żarówek.

 

Włącz wszystkie światła, zmierz napięcie na aku a potem przy żarówkach i napisz ile wynosi spadek napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie możesz założyć większych niż przewidział producent. Uszkodzisz przewody, same lampy, a nawet alternator. Niedoładowany akumulator będzie najmniejszym problemem. Jedyne co możesz zrobić żeby zwiększyć oświetlenie to wymienić lampy na ksenonowe. Mają standardowo 35 W więc będziesz mógł założyć ich więcej uzyskując jednocześnie większy strumień świetlny z każdej lampy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz, tylko nic nie zobaczysz w nocy przy takim oświetleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3
Napisano (edytowany)

Możesz, tylko nic nie zobaczysz w nocy przy takim oświetleniu.

 

A dlaczego ? Te ledy nadają się tylko do jazdy dziennej ?

 

 

Zdania rozpoczynamy wielką literą. Dodatkowo 10% za cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ledy nie dają skupionego dobrego światła, chyba że kosztują 10x więcej niż halogen i są z przyszłości :D

A gdzie podział się post @sadka? jakiś hokus pokus :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446
Napisano (edytowany)

Faktycznie post zaginął i poprzedzający go post (#3) się zmienił, mimo braku klauzury o edycji.

 

 

 

Post poprawiłem, i usunąłem posty nie na temat. I proszę już zakończyć OT bo polecą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Trzeba było zostawić informację że post poprawiłeś i by nie było problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

OSRAM Night Breaker H4.

mam we wszystkich autach i roznica kolosalna w stosunku do serii. dłuższy i bielszy strumień światła.

polecam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

już kupione OSRAM Night Breaker Plus H3 55W jak założę i efekt u wiecznie zdjęciem i wstawię do galerii :) ja wymieniam tylko te 6szt u góry na Night Breaker na dole te 4 szt przychodzą Philips zwykłe H4 55W i na tył i na rurze wyładowczej też zwykłe H3 mi chodziło tylko poprawienie widoczności na heder także po założeniu tych wszystkich powinno być całkiem całkiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzeba było zostawić informację że post poprawiłeś i by nie było problemu.

 

 

Nie zostawiłem informacji, bo mi jako moderatorowi nie dodaje automatycznie informacji, że edytowałem post. Z rozpędu nie zaznaczyłem tej opcji.

 

Co do żarówek, to wszystkie wersje "plus", "super" i inne wynalazki ze zwiększonym strumieniem światła można sobie o kant d...y rozbić, bo mają znacznie mniejszą żywotność od standardowych. Dzieje się tak dlatego, że produkowane są one na nieco niższe napięcie (około 10% niższe, w zależności od producenta) co powoduje, że natężenie światła wzrasta o 40%, przy jednoczesnym skróceniu żywotności do 30% wartości jaka jest przy normalnych żarówkach. Ale naiwni dają się na to nabierać i kupują takie żarówki. A fizyki niestety nie da się oszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

czyli wg ciebie ile taka zarowka +50, +70% wytrzymuje?

u mnie komplety w autach wytrzymywały od 18 do 24 miesięcy. Mysle ze to dobry wynik i na taki okres jestem w stanie wydać trochę wiecej pieniedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taka żarówka ma trzykrotnie mniejszą żywotność od standardowej. Ile km rocznie przejeżdżasz autem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i to by się zgadzało, bo klienci, którzy robią około 100 000 km rocznie przyjeżdżają średnio co dwa lata na wymianę żarówek. Oczywiście żarówki standardowe renomowanej firmy. No i trzeba też wziąć poprawkę na żarówki H3, które są całkowitym nieporozumieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

no ja używać będę przez krótki okres tylko co te żniwa i tylko po zmroku także powinny wytrzymać żniwa a jak wiadomo żniwa długo nie trwają także mi nie straszny krótki okres żywotności efekt się liczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Tak krócej żyje taka żarówka, tylko dla przykładu wszyscy chyba jesteśmy kierowcami i wszyscy jeździmy w nocy, i jazda na tych ulepszonych żarówkach kosztujących 3-4-5 razy tyle co zwykła jest o wiele lepsza, widać lepiej wyraźniej pobocze, osoby na poboczu, wyraźniejszy jest kąt zarysu świateł.

W kombajnie lepiej widać np. kamienie na polu czy inne przeszkody mogące zniszczyć heder w nocy, czy wpaść w kombajn i uszkodzić drogie elementy. Wtedy można sobie pluś w brode że robiło się bez dobrych świateł.

Kilkanaście zł na sztuce to nie pieniądze, a chodzi tu o wlasne bezpieczenstwo czy pieszych w przypadku samochodu, a o grube tysiące w przypadku nowszych kombajnów, nie patrzył bym na żywotność żarówki i na jej 3x wyższą cene :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
in2dex    0
Napisano (edytowany)

Chłopie zostaw jak jest bo to nie fiat126p tylko ty jeździsz wokół łatwopalnego zboża. Klosze się grzeją przewody to samo. O iskrę i pożar nie trudno. Ale z drugiej strony wszystko powinno wytrzymać, ale tylko powinno, a nie musi.

Załóż sobie światła dalekosiężne:) W sklepach są takie pseudo tuningowane niebieskie H4 i one mają tą samą moc a świecą mocniej, tyle, ze i na krótkich trochę oślepiają

Edytowano przez in2dex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po co do kombajnu zakładać dalekosiężne skoro najważniejszym miejscem, które trzeba oświetlić jest heder, a dalekosiężne świecą wąskim światłem i widać mniej niż na roboczych <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

Żarówki zostały wymienione na H3 Night Breaker Plus które oświetlają heder, rurę i tył kombajnu a H4 które przychodzą na halogeny pod kabina wymieniłem na zwykłe Philips Premium +30% i wszystko świeci bardzo dobrze nie zwiększając ich mocy czyli tak jak było 55W :)

Dziękuje koledzy za podpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×