Skocz do zawartości
pigmej3

przeróbka c 4011 na c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pigmej3    0

Witam

Jestem posiadaczem ursusa c-4011. Mimo iz ma on juz założony silnik od c-360 ktory wymaga remontu chciałbym o drazu odświerzyć go wizualnie. Mam kilka pytan:

1. czy orginalna blaszana maska od c-360 podejdzie do mojego ciagnika tz czy trzeba bedzie wymieniac zbiornik paliwa na taki jaki jest w c-360 lub wymieniać wspornik przedniej osi.

2. chcialbym tez posiadac w nim przedni zaczep a nie taki "figlarny" hak jaki jest teraz w orginale. Czy musze wymienic do tego wspornik przedniej osi (posiadam oś okrągłą miękką ichcialbym ją zostawić) i dopiero montować kompletny zaczep z obciążnikami od c- 360.

3 . Przednie koła mam 18 ale wolal bym 16 ze względu na to ze trudno jest dostać opony do felg 18 i są znacznie droższe. co musiał bym wymienić zeby podeszły koła 16 od c -360. Przypomnę ze posiadam oś okrągłą amortyzowaną którą w miare możliwości chciałbym zostawić wciągniku.

Dziekuje z góry za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    33

Do tego wszystkiego co chcesz założyc to na pewno trzeba przedni wspornik osi wymienić. a jeśli wymienisz ten nieszczęsny wspornik to juz dużo łatwiej bo maska podejdzie i hak podejdzie. Co do kół to wystarczy piasty wymienić, nawet czopy sa takie same ewentualnie dla spokojności wymienić razem piasty z czopami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

czopu sa inne,

wymieniasz czop piaste i lozyska, my nie mamy problemu z kupnem opon, i nie ma ogromnej roznicy w cenie, no kiedys nie bylo, teraz sie nie interesuje

na Twoim miejscu zmenilbym piaste i cala reszte i felgi przetoczyl pod 6 srub

pod zaczep trzeba wymienic wspornik jak pisal kolega wyzej, ja maski bym nie zmienial, bak powinien podejsc


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pigmej3    0
Napisano (edytowany)

czyli kolego wystarczy wspornik przedniej osi wymienić na ten od c360 i bedzie pasował do orginalnej okrągłej osi?

i czy ten nowszy wspornik będzie pasowal bez jakichkolwiek przeróbek?

Jeszcze jedno czy ten wspornik który posiadam teraz stanowi przeszkodę w wymianie maski na taka jaka jest w c360?

Edytowano przez pigmej3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

os jest taka sama, zadnych przeszkod

ze starym wspornikiem to dokladnie Ci nie powiem, ale na allegro czasem widzialem ze sa, wiec jakos mozna


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Wspornik pod maskę 60-ki możesz zostawić jest tylko kwestia dorobienia mocowania nowej maski. Na bak i pulpit nowa macha pasuje tylko po co wymieniać? maska 4011 jest totalnie praktyczna czego nie można powiedzieć o masce 60-ki. Jeśli chodzi o koła do wymiany czop zwrotnicy, piasta i felga. Reszta po staremu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pigmej3    0

kolego maskę chcialbym wymienić bo ciągnik wygląda trosze jak by ze skansenu wyjechał.))).

Czyli rozumiem zeby założyć nową maske musiał bym jakieś uchwyty montażowe dospawać.

Zostaje natomiast kwestia przedniego zaczepu. Przydał by sie np. wpychając przyczepe do stodoły. tylko jak go dorobić najtaniej? teraz wolał bym uniknąc wymiany przedniego wspornika ponieważ zerknąłem i doszedłem do wniosku ze ich cena jest powalająca)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    33

To zostaje Ci dorobienie zaczepu jakos we własnym zakresie albo kupienie wspornika na składzie z uzywanymi częściami a oś pasuje do każdego wspornika ja mam tą okrągłą przy 360 z nowym wspornikiem więc napewno pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pigmej3    0

mam też pytanie dotyczące jakośc sprzedawanych orginalnych masek i błotników. Jakiego producenta polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

z tego co wiem to grubosc nowych wyrobow jest smieszna w porownaniu z montowanymi i fabryce,

naprawde warto zostawic stara maske, no chyba ze jest juz tak dziurawa ze nie idzie nic zrobic


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Ja miałem 4011 i kombinowałem jak do niego pług do odśnieżania założyć. Jak dasz mache z 60-ki to prosta sprawa bo ona nie otwiera się do przodu więc zaczep nie będzie z nią kolidował. Na pewno musi być demontowalny żeby była możliwość wyjącia sworznia osi. Ja dospawałem kątowniki na samym kraju wspornika po uby stronach z otworami. Do tego był pług założony. Z zaczepem zrobił bym tak samo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pigmej3    0

tak chyba zrobie. dospawam bo obu stronach wspornika samodzielnie wykonane elementy i przerobie taki element http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/20862?osCsid=3e173ecb085aba3cb813e7a20f941f40 tak zeby była możliwośc zdemontowania w razie potrzeby.

Kolego Seweryn20 mogłbyś podesłać kilaka fotek swojego rozwiązania pod pług śnieżny do c-4011 ??? bo pomyslalem ze jak juz przerabić do żeby w miare uniwersalne było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Ciągnika już nie mam ani żadnej foty ale postaram się opisać jak to było zrobione.

Od sworznia osi odciąłem hak tak żeby była równa powierzchnia. Możliwe że będziesz musiał poprawić spawanie. Dwa porzadne kontowniki. Ja w każdym wywierciłem po dwa otwory pod śruby M14. Przyłożyłem do boków wspornika tak by cząść z otworami utworzyła jedną płaszczyznę z mocowaniem sworznia wspornika i przyspawałem. Masz całkiem solidne mocowanie na osiem śrub. Ja cztery lata na tym pług do odśnieżania targałem i nie wykazywało nawet najmniejszych oznak zmęczenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pigmej3    0
Napisano (edytowany)

rozumiem ze przyspawales je jadną płaszczyzną do boku wspornika i tak samo z drugiej strony? ale wiecej nie moge pojąć.)))

Mogłbyś może wrzycić na forum jakiś schemat lub rysunek.

 

Mogłby mi ktoś podpowiedzieć najlepiej z własnego doświadczenia jakie elementy i w których miejscach musze dorobić żeby wymienić maske w c4011 na taką jaka jest w c360. Ze względów finansowych chciałbym zostać przy orginalnym wsporniku osi przedniej i orginalnym baku który posiadam aktualnia wc4011.

Edytowano przez pigmej3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Maska pasuje na bak. Trzeba go wymienić przy wymianie układu kierowniczego na 60-ki. A mocowanie... po prostu nałuż na wspornik i wymiśkuj jakieś mocowanie.

 

http://www.picshot.pl/public/viewset/67322

 

Tak to wyglądało orientacyjnie. Cienka linia łącząca kątowniki to równa płaszczyzna z mocowaniem sworznia osi. Jedyne co to kątowniki zdaje się były dłyższe niż na rysunku... nie pamiętam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

Maska od 60tki pasuje do 40 bez zadnych kombinacii, jest troche szersza od maski 40stki ja dawałem 2 tulejki gumowe miały chyba po 5cm szer w miejscu przykręcenia maski :) bak nie trzeba zmieniać też pasuje, tylko lampy przednie według mnie trzeba przykręcić do maski, bo maska od 360 jest dłuższa, i na tych rurkach przykręconych do wspornika 4011 lampy są za bardzo oddalone do tyłu, zaczep mam dospawany do wspornika bo orginalny 40stki jest jak wiadomo mało użyteczny.


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Witam,

Jutro, znaczy dziś wieczorem dopełnię formalności i się przedstawię, coś o sobie napiszę.

Podpinam się pod ten temat bo tu dużo o przodku w 4011. Jestem bliski zakupienia takiego ciągnika (jutro?) i od rana szukam informacji (nie tylko) na tym forum na temat dołożenia tura. Czy taki od 60 podejdzie bez komplikacji? Spotkałem sprzeczne opinie, raz że z oryginalnym przednim zawieszeniem nie ma szans, dwa że to jest to samo. A co z turem "zdjętym z MF" bo pod taką nazwą jest na alledrogo i na tablicy.pl w baardzo interesującej cenie. Uprzejmie proszę o pilną i jednoznaczną odpowiedź lub linka do takowej.

Pozdrawiam Andrzej


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

najlepiej od razu wywalić kolumne i wstawić od 60tki na 1 drążek, i pod tura to pewnie wspomaganie by było wskazane zrobić , wspornik od 60tki jest masywniejszy, niewiem jak z wytrzymałością resorowania jak będziesz takie posiadał, i chyba trzeba bedzie na tył coś podpiąć ciężkiego ;) ;) a z resztą to wypowiedzą sie bardziej wtajemniczeni :)

Edytowano przez sebo1986

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
harpa777    2

Montowałem tura od 60-ki na 4011. Pasuje na miękkim przodku, trzeba tylko dospawać uchwyty z przodu. To dość proste do dopasowania. Nie radze zmieniać przedniej osi na sztywną bo szkoda pozbawiać ciągnik amortyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Dzięki za odpowiedzi

Ciągnik jeszcze czeka... No nie mogę się zdecydować bo po pierwsze finanse (dopiero co się wybudowałem), a wolałbym 355, tyle że droższy, po drugie zdrowie mi ostatnio szwankuje . Ciągnik ma posłużyć do odśnieżania (już!!!) a potem uprawa ok 1 ha ziemi i o,6 ha łąki, trochę w lesie (ale tylko na własne potrzeby - zwózka opału). Generalnie przeróbek się nie boję - prowadzę zakład ślusarski, ale zdrowie może nie pozwolić na ich dokonanie przed śniegami. To będzie moja pierwsza przygoda z ciągnikami dlatego ponowię lamerskie pytanie "tur od mf" raczej mi nie podejdzie? Bo leży 8 km ode mnie... Konkretnie ten http://tablica.pl/of...html#f9a4f6b7e7

lub ten http://tablica.pl/of...html#a005879370

Edytowano przez Jontek

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Oryginalny wspornik 4011 jest wyspawany z blachy. Największą jego wadą jest wyrabianie się otworów w które wchodzi sworzeń.

Można to opóźnić i to na długo przerabiając sam sworzeń który z czasem zamiast w tulejkach osi obraca się w otworach wspornika.

Za to nawet jeśli już są luzy można je łatwo usunąć. Albo frezarka i tulejowanie albo napawanie i frezarka albo pasowanie ręczne na tusz.

Do samego wspornika możesz dorobić dosłownie wszystko, przykręcić czy przyspawać jedynym ograniczeniem jest maska starego typu która otwierając się zachodzi na niego od przodu.

Co do układu kierowniczego to nie warto zakładać z 60-ki. lepiej od razu zainwestować w orbitrol. Reszta ciągnika jest ok i da się z tym żyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    375

Zgadzam się z kolegą Sewerynem jak robić to tylko na orbitrol ,koszty zbliżone a jaki komfort ,sam popełniłem taki błąd i żałuję ,co do samego wspornika to jak wyczytałem chcesz tura do śniegu ,jeśli to jedyne przeznaczenie to odradzam zbędna inwestycja ,lepiej dorobić płytę czołową do istniejącej podstawy podpierając dołem tam gdzie mocowany jest tylny rolniczy zaczep i przy okazji z maską nie będzie problemu , a jak piszesz ślusarstwo nie jest Ci obce więc zrobienie pługa nie będzie problemem. Zobacz mój w galerii może coś odwzorujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
harpa777    2

Zgadza się, turem nie da się ze śniegiem dużo zrobić. A uszkodzona blokada kół tylnych też będzie przeszkodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Nie tylko do śniegu, choć to w pierwszej kolejności, tak więc tur musi być. Dziś byłem oglądać ciągnik, przednia oś jest niestety od 355, ale układ kierowniczy na dwa drążki. Wspomaganie jest w planach. A pług, czy lemiesz, owszem ale na turze, bo jak gmina już w końcu odśnieża to idą dwa potężne czteronapędowe ciągniki, pierwszy ciągnie drugiego, a dopiero drugi ma pług, takie mamy zaspy. Naszczęście tylko dwa razy po kilkadziesiąt metrów. Jak się wkleję autem (terenówka), to właśnie turem je okopię - tak mi się wydaje..


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez RometOgar200
      Witam nie wiem, gdzie powinienem dać ten temat, ale myślę,że tutaj jest odpowiednie miejsce na to, a więc przechodząc do tematu zbliża się zima ,a ja po zamontowaniu turbiny nie mam jak włożyć oryginalne ogrzewanie i widziałem ostatnio w sklepie farelkę na 12v do zapalniczki i taką matę grzewczą ,którą wkłada się pod tapicerkę siedzenia. Jak myślicie zda to egzamin w 60-siątce, żeby szyby chociaż nie parowały, bo nie mam czasu, żeby w tym zrobić zabudowę podłogi i i ogrzewanie takie jak powinno być tzn, że normalna nagrzewnica i wiatrak.
      farelka podobna do tej http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-grzejnik-farelka-150w-12v-i7092304895.html#thumb/2
      a mata grzewcza podobna do tej http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i5951387177.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMzgzODQ2NDMAMjQzOTUyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=17045e95-0222-4134-bcb9-faa6bdaf618a
    • Przez pioetek
      Tak jak w temacie myśle czy da rade jakoś przerobić układ kierowniczy w ursusie 4011 tak żeby wsadzić do niego wspomaganie elektryczne i czy jest to w ogóle możliwe proszę o was o pomoc
    • Przez AgroKarwowo
      Mam pytanie czy ktoś kiedyś widział słyszał o przednim womie do 3p w jaki sposób wyprowadzić wałek z przodu?
×