michaal31

Głowica od MTZ80 do 50?

Polecane posty

LTZ55a    118
S-Piotr,

Ja ci polecam nie nabijać postów.

 

 

 

ruuski,

Kiedyś miałem to samo, że wywalało uszczelkę i woda się gotowała. Obdzwoniłem chyba całą Polskę i nigdzie nie mieli głowicy. Kazali z Ukrainy ściągnąć. Także nie nie polecam składania spowrotem jako 50-tki. Reszta na PW.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie będzie! Od biedy jeszcze tłoki trzeba wymienić, a o wale i pompie wtryskowej nie będę się rozpisywał bo pewnie kilka razy było to przerabiane na forum.

Tłoki nie od biedy a na pewno zakładając głowice z mtz-80. W 50 komora spalania jest w głowicy a w tym drugim w tłokach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Szukaj d-242 z agregatu albo pokosówki. Moc ta sama, tyle, że na częściach od 82.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tłoki nie od biedy a na pewno zakładając głowice z mtz-80. W 50 komora spalania jest w głowicy a w tym drugim w tłokach.

Wiem seweryn tak mi się napisało po paru głębszych.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spoko :)  Dopisałem gdyby ktoś czasem chciał przy wymianie coś ominąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

Tłokow nikt nie ominie ;)może sprzeglo czy rozrzad prędzej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No to mówię, jeżeli nie chodzi ci aż tak o moc, to D-242. Sprzęgło u mnie w 552 pasowało bez żadnych przeróbek. Zrób MTZ, bo po moich wieloletnich doświadczeniach z LTZ myślę, że niejednokrotnie będzie potrzebował wyręczenia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

wiesz u mnie ltz juz jest pare lat i nie raz się rozkraczył :) ale urok ciągników ze wschodu jest taki że części tanie:P mtz zrobię tylko powoli :) narazie się zapoznajemy...a co do zdj ltz musisz chwilke poczekać aż wróce do kraju:) dzięki chłopaki za zainteresowanie co ja bym bez was zrobił :mellow:  pewnie zrobię tak... tą glowice co mam zawiozę do pomu jak naprawią to ją założę i pojęzdże do końca sezonu a później albo przeróbka 50 na 80 a jak nie to silnik poszukam z 80 tylko jak tu trafić na w miarę dobry jeszcze... jest tych silników trochę tylko wiekszosc mozna powiedzieć skonczonych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Głowicę do 50 możesz dostac w Parczewie, ogłaszają się na OLX i alledrogo, tylko trzeba zadzwonić, bo nie wszystko wystawiają. Różnica w mocy jest widoczna, zależy jeszcze , jak miałeś ustawioną pompę, bo z 50 da się wykrzesac nawet 70 koni. Tylko na samej wymianie czy modernizacji silnika się nie skończy. Potrzebna jest większa chłodnica, inny przebieg rur z silnika do filtra powietrza, pewnie będzie inny docisk sprzęgła i koło zamachowe, jak kupisz drugi silnik. Znajdzie się sporo różnic. Ja bym jednak wolał na twoim miejscu przerobić swój silnik, będzie jak nówka :D I do tego turbo. Tylko wtedy zacznie brakować reduktora od półbiegów, do większych maszyn przydałoby się wzmocnić podnośnik, ech, niekończące się modernizacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ogłaszają się z tymi głowicami, owszem, tylko spróbuj taką kupić nową - gwarantuję, że nie kupisz.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Mam tu na "wschodzie" conajmniej trzy duże hurtownie zaopatrujące się na Białorusi - Parczew, Rolnex w Lubartowie i jeszcze trzecia w Siedlcach. Jeśli nie mają czegoś od ręki, jest na zamówienie "stamtąd"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19687

Robił ktoś przeróbke głowicy z 50 na 80?? Moja głowica można powiedzieć że do złomu [galleryimg=688103]

to zastałem po zdjęciu głowicy... koszt nowej w parczewie to 2225 zl i za te pieniadze mozna by bylo praktycznie wymienic na ta z mtz 80 koszt ok 800 zl, nowe tloki okolo 600 wtryskiwacze 400 zl no i nie wiem wał?? czy coś wiecej?? taka wymiana ma sens?? czy lepiej sie w to nie bawic i zalozyc od 50?? jesli ktos przerabial to niech sie wypowie jak to dziala po:P

Dokładnie rok temu miałem taką samą sytuacje pękła mi w 50 głowica koszt jak już wiesz duży, kupiłem silnik d-240 z pokosówki za 1100,-i chodzi miodzio

u tego gościa kupowałem ma ich naprawdę sporo

https://www.olx.pl/oferta/silnik-d-242-silnik-mtz-CID757-IDk2LKw.html#22723774b5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W Siedlcach to się facet po głowie drapał jak go spytałem o głowicę.  :D


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19687

w Wągrowcu od razu powiedzieli żebym dał sobie spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

D 240 czyli standardowy do mtz 50 bo na moim bloku tez się zaczyna od 240..... Ja mam go z niemiec. Chyba wersja exportowa. Póki co robota stanęła ale szukam dalej albo głowicy w dobrym stanie do regeneracji albo silnika z 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Za 2 czt 2,5 tys. masz podmiankę 50 na 80 - zmiana wału, tłoków , głowicy, pompy na 80 po regeneracji, wtryski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Silnik do 550 to d-240 z tą nieudaną głowicą. Z 80 na tabliczce ma mieć d-243. Masz 82km i wał z przeciwwagami wtedy. d-242 to mtz 570 - pompa i siła jak w 550, ale części z 80 za wyjątkiem wału, bo w 242 nie ma przeciwwag. Uważaj co kupisz, żeby ci nikt nic nie wmawiał.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

A jak nie ma tabliczki ? Lepiej zrobić to, co ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Silnik d-240 jest w mtzcie 80/82 i ma te 80 koni mniej więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Za cenę 3 kafli można zrobić z silnika D-60 (blok D-240 plus głowica D-50) silnik D-240prawie na tiptop, a kupno używki to jednak ruletka. No i na przykład wał bez przeciwwag można sprzedać jeszcze, wtryskiwacze. Przy okazji zmienić przednią pokrywę silnika na wersję z poduszką, będzie ciszej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dobrze, ale jak zmienisz blok i głowicę, to już wymieniłeś połowę silnika, a reszta to raczej bym nowe wsadzał. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Blok ma zostać stary, tylko głowica, wał, tłoki plus tuleje, wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Napisano (edytowany)

A no bo ja źle zrozumiałem, że piszesz o zmianie bloku, ale spoko już.  :)

 

seweryn, ty masz na tabliczce D-240 czy D-243?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj