michaal31

Głowica od MTZ80 do 50?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michaal31    0

Witam,czy ktoś zakładał głowicę z mtz 80 do 50-tki?Chciałem sie dowiedzieć czy wystarczy zmienić samą głowicę.Czy trzeba zmienić także klawiaturę,popychacze,może wałek rozrządu.Planuje taką zmianę,a nie wiem dokładnie czy róznice są tylko w głowicy,czy czymś jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210

jeżeli chcesz zwiększyć moc do 80km wymiana głowicy nie wystarczy. W gre wchodzi jeszcze wał bo w mtz 50 jesjdt bez przeciwwag, wymiang tłojów takich z komorą wirową, wtryskiwaczy i pompy paliwowej lub jej przestawienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

MTZ 50 miał wtrysk pośredni komora wirowa w głowicy 80 i podobne serie bezpośredni wtrysk paliwa w komore wirową tłoka, jest inny odlew wogóle. Nie sądze czy wypali ta zmiana


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaal31    0

Jak jest z tym wałem?trzeba zmieniać,czy nie?Dawkę paliwa zawsze moge zmienić.I tak mam w planie przerobic 50 na 80.....może warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Zmieniamy tłoki i głowice, wał można zostawić i będzie chodził. Pompa ma tą samą dawkę oczywiście inne wtryskiwacze. Gwarantuje mniejsze spalanie i kłopoty z odpalaniem w zimie.

 

Kolego a wałek rozrządu w d-50 jest taki sam jak w d-240?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem w zimie to się nie zgodzę że 80 pali lepiej 4 świece żarowe robią swoją robotę. Pomimo świecy płomieniowej 80 się trochę nakręci za to lepiej paliw lecie bo od strzała a 50 i w lecie trzeba podgrzać. Ale to tylko moje zdanie. Wiem, że nie jedna osoba już to przerabiała ale nie wiem jak to działa. Wału zapewne nikt nie ruszał.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Kolego a wałek rozrządu w d-50 jest taki sam jak w d-240?

Nie wydaje mi się. D-50 a D-240 to dwa różne silniki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil02    0
Napisano (edytowany)

Blok jest w obu taki sam. U siebie też będę taką przeróbkę robił.

Edytowano przez kamil02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co znalazłem to mtz-50 i 52 jest silnik D-50 z dwoma pokrywkami po prawej stronie coś jak w c-360. Jeśli to ten to nie jest to to samo co D-240.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Dowiadywałem się w sklepie gdzie pracują ogarnięci ludzie sprzedający części do radzieckich sprzętów od ponad 20 lat i to co trzeba zrobić to: inna pompa paliwa (80 km silnik ma wyższe obroty ponad 2000 a nie 1800), kompletną głowicę razem z dolotem (konieczność zamontowania świecy płomieniowej), nowe tłoki (komora w tłoku nie w głowicy). Można ewentualnie wymienić wał (inne mocowanie na sprzęgło, większa tarcza). to wszystko to prawie 3000 tyś zł. W zamian mamy ciągnik, który ma około 15KM więcej, takie samo spalanie, większą elastyczność z racji dodatkowych obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wmyśliłeś z tymi ogarniętymi ludźmi w sklepie nic innego co nie byłoby wyżej w postach napisane. Pompy nie trzeba kupować nowej bo każdy dobry warsztat regenerujący pompy przestawia ją tak że pasuje do 80 bo tą są te same pompy.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

No niestety u mnie nie ma takiego bloku, nie mam żadnych pokrywek a na bloku mam wyraźnie D-240 a głowica jest taka jak w d-50 czyli z komorą wirową wtrysk pośredni. Dla niedowiarków mogę walnąć jakąś fotkę. Z tego co się kiedyś na tym forum dowiedziałem w tej kombinacji ten ciągnik miał 65Km.

 

Podobno zamiennikiem montowanym do Jumza dla d65 jest D-242-71, ale on miał chyba wtrysk bezpośredni, miał 62 KM i 241Nm. Może d50 i d60 miały też swoje odpowiedniki z serii D240?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

Robił ktoś przeróbke głowicy z 50 na 80?? Moja głowica można powiedzieć że do złomu [galleryimg=688103]

to zastałem po zdjęciu głowicy... koszt nowej w parczewie to 2225 zl i za te pieniadze mozna by bylo praktycznie wymienic na ta z mtz 80 koszt ok 800 zl, nowe tloki okolo 600 wtryskiwacze 400 zl no i nie wiem wał?? czy coś wiecej?? taka wymiana ma sens?? czy lepiej sie w to nie bawic i zalozyc od 50?? jesli ktos przerabial to niech sie wypowie jak to dziala po:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Chcesz mocy załuż do rusa LPG za 200 zł masz przyrost mocy +- 15 koni. Polecam mam LPG i jestem zadowolony


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolega ma podzespoły silnika do wymiany zakładając te z mtz-ta 80 podniesie moc o praktycznie 20 koni. 

Do starego silnika gazu zakładać mu się nie opłaci.

Osobiście to bym nawet używanego motoru szukał bo dużo części do wymiany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofk9    7

Ja robiłem taką przeróbkę, jestem zadowolony z efektu ale w trakcie okazało się że tylko stary blok pozostał- reszta jest zupełnie nowa. Rozrząd też trzeba zmieniać

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

mnie nie chodzi o moc aż tak bardzo tylko o dostepność częsci ... i czy ta przeróbka wypali. interesują mnie wypowiedzi ludzi ktorzy to zrobili... o ile ktoś robił w ogóle... Mam głowicę do wymiany i się zastanawiam kupić nowa do 50 czy wymienić góre silnika od 80 tylko czy to będzie funkcjonowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Nie będzie! Od biedy jeszcze tłoki trzeba wymienić, a o wale i pompie wtryskowej nie będę się rozpisywał bo pewnie kilka razy było to przerabiane na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

No właśnie też jestem ciekaw bo w przyszłości chciał bym wsadzić duży silnik do 50. w internecie oglaszala się firma co robi remonty jak zadzwoniłem to powiedzieli że zabierają Stary silnik i dają wyremontowany za 4 tys, tylko że 50 za 50 a 240 za 240 nie inaczej.w moim ruskim już jest 3 silnik u mnie 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj